9 370 läst · 78 svar
9k läst
78 svar
Seminarium på Sliparebacken 18/9 - välkomna!
Titta på vår facebooksida:https://www.facebook.com/Sliparebackens-Finsnickeri-AB-1410317319044784Viktor.J skrev:
eller på vår youtube-kanal: https://www.youtube.com/channel/UClAPjrXgaAiC5rJSJCkbqkQ
Exakt hur det funkar vet jag inte, men så snart jag har mer info så delger jag.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 138 inlägg
Jag har troligtvis fått förhinder, så jag ställer min plats till förfogande så länge.
Det går ju att vara med på distans, eller se det i efterhand.
Det går ju att vara med på distans, eller se det i efterhand.
Tackar ! Ska bli spännande att kolla på ! "när/om" det kommer upp på youtube också så klipp inte ner det så mycket, man vill ju se och lära sig och då behöver det få ta tidDaniel_N skrev:
Precis vad jag behöver Kommer gärna.Daniel_N skrev:Seminarium på Sliparebacken
Nr VII - slipning och bryning av eggverktyg
Varmt välkomna på heldagsseminarium om slipning och bryning lördagen den 18/9 kl 11! Att slipa sina verktyg är ett område som är omgärdat av mycket mystik. Nästan varje vecka får vi frågor om hur vi håller våra verktyg vassa. Nu är det dags att försöka besvara dessa!
I seminarieform, med mycket demonstrationer, kommer Daniel Norrstam att gå igenom teori och praktik kring slipmaskiner, slipstenar, metoder, stål, jiggar etc.
Seminariet är helt gratis och är på Sliparebackens Finsnickeri, Knästorpsvägen 8 precis utanför Lund.
Seminariet kommer också att streamas live via Facebook och Youtube.
Medtag hörselskydd, det blir en del maskinkörning. Vi kommer givetvis att följa för tillfället rådande Corona-restriktioner.
Här är ett exempel på hur det har sett ut vid tidigare seminarium: [länk]
Anmäl dig här i tråden om du kommer.
Mvh Petra
Nej Men jag inser att det saknas info i första inlägget. Klippte in detta från vår facebooksida där adress ett redan finns. Jag uppdaterar första inlägget, välkommen!U Upp skrev:
Står väl kl. 11:00 på rad tre på första sidan.Daniel_N skrev:Seminarium på Sliparebacken
Nr VII - slipning och bryning av eggverktyg
Varmt välkomna på heldagsseminarium om slipning och bryning lördagen den 18/9 kl 11! Att slipa sina verktyg är ett område som är omgärdat av mycket mystik. Nästan varje vecka får vi frågor om hur vi håller våra verktyg vassa. Nu är det dags att försöka besvara dessa!
I seminarieform, med mycket demonstrationer, kommer Daniel Norrstam att gå igenom teori och praktik kring slipmaskiner, slipstenar, metoder, stål, jiggar etc.
Seminariet är helt gratis och är på Sliparebackens Finsnickeri, Knästorpsvägen 8 precis utanför Lund.
Seminariet kommer också att streamas live via Facebook och Youtube.
Medtag hörselskydd, det blir en del maskinkörning. Vi kommer givetvis att följa för tillfället rådande Corona-restriktioner.
Här är ett exempel på hur det har sett ut vid tidigare seminarium: [länk]
Anmäl dig här i tråden om du kommer.
adress: knästorpsvägen 8, postadress staffanstorp