U Upp skrev:
Hej
Vad roligt. Jag kommer gärna (fysiskt). Antar att det finns platser kvar när jag tittar på antal svar och att det skulle finnas 50 platser.
Välkommen! Det fylls dock på från bland annat Facebook också. Men du har plats.

• Gilla
erikssonjorgen
  • Laddar…
Jag har troligtvis fått förhinder, så jag ställer min plats till förfogande så länge.
Det går ju att vara med på distans, eller se det i efterhand.

• Gilla
Daniel_N
  • Laddar…
Daniel_N Daniel_N skrev:
Titta på vår facebooksida:[länk]
eller på vår youtube-kanal: [länk]

Exakt hur det funkar vet jag inte, men så snart jag har mer info så delger jag.
Tackar ! Ska bli spännande att kolla på ! "när/om" det kommer upp på youtube också så klipp inte ner det så mycket, man vill ju se och lära sig och då behöver det få ta tid :)

• Gilla
Daniel_N
  • Laddar…
Finns det plats för att ta med en +1? Min bror ville gärna hänga med.
(jag är redan anmäld)

• Gilla
Daniel_N
  • Laddar…
Klaugust Klaugust skrev:
Finns det plats för att ta med en +1? Min bror ville gärna hänga med.
(jag är redan anmäld)
Absolut, välkomna!

• Älska
Klaugust
  • Laddar…
Daniel_N Daniel_N skrev:
Seminarium på Sliparebacken

Nr VII - slipning och bryning av eggverktyg

Varmt välkomna på heldagsseminarium om slipning och bryning lördagen den 18/9 kl 11! Att slipa sina verktyg är ett område som är omgärdat av mycket mystik. Nästan varje vecka får vi frågor om hur vi håller våra verktyg vassa. Nu är det dags att försöka besvara dessa!

I seminarieform, med mycket demonstrationer, kommer Daniel Norrstam att gå igenom teori och praktik kring slipmaskiner, slipstenar, metoder, stål, jiggar etc.

Seminariet är helt gratis och är på Sliparebackens Finsnickeri, Knästorpsvägen 8 precis utanför Lund.

Seminariet kommer också att streamas live via Facebook och Youtube.

Medtag hörselskydd, det blir en del maskinkörning. Vi kommer givetvis att följa för tillfället rådande Corona-restriktioner.

Här är ett exempel på hur det har sett ut vid tidigare seminarium: [länk]

Anmäl dig här i tråden om du kommer.
Precis vad jag behöver :DKommer gärna.
Mvh Petra

• Gilla
Daniel_N
  • Laddar…
S Smultronlunden skrev:
Precis vad jag behöver :DKommer gärna.
Mvh Petra
Välkommen!

Daniel_N Daniel_N skrev:
Välkommen!
Hej Daniel!
Jag har tyvärr fått förhinder. Kan man se kursen på länk o i då fall var?
Mvh Petra

S Smultronlunden skrev:
Hej Daniel!
Jag har tyvärr fått förhinder. Kan man se kursen på länk o i då fall var?
Mvh Petra
går bra, kolla på vår youtube:
återkommer med länk till slipseminariet

Vi som har anmält oss till slipseminariet - får vi mer information / bekräftelse via privat pm eller så att vi verkligen har plats, samt klockslag och lokalisation?

U Upp skrev:
Vi som har anmält oss till slipseminariet - får vi mer information / bekräftelse via privat pm eller så att vi verkligen har plats, samt klockslag och lokalisation?
Nej;) Men jag inser att det saknas info i första inlägget. Klippte in detta från vår facebooksida där adress ett redan finns. Jag uppdaterar första inlägget, välkommen!

Tack... men vilken tid?

Daniel_N Daniel_N skrev:
Seminarium på Sliparebacken

Nr VII - slipning och bryning av eggverktyg

Varmt välkomna på heldagsseminarium om slipning och bryning lördagen den 18/9 kl 11! Att slipa sina verktyg är ett område som är omgärdat av mycket mystik. Nästan varje vecka får vi frågor om hur vi håller våra verktyg vassa. Nu är det dags att försöka besvara dessa!

I seminarieform, med mycket demonstrationer, kommer Daniel Norrstam att gå igenom teori och praktik kring slipmaskiner, slipstenar, metoder, stål, jiggar etc.

Seminariet är helt gratis och är på Sliparebackens Finsnickeri, Knästorpsvägen 8 precis utanför Lund.

Seminariet kommer också att streamas live via Facebook och Youtube.

Medtag hörselskydd, det blir en del maskinkörning. Vi kommer givetvis att följa för tillfället rådande Corona-restriktioner.

Här är ett exempel på hur det har sett ut vid tidigare seminarium: [länk]

Anmäl dig här i tråden om du kommer.

adress: knästorpsvägen 8, postadress staffanstorp
Står väl kl. 11:00 på rad tre ;) på första sidan.

Ibland ser man ju inte även om det finns rakt framför näsan

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.