Seminarium på Sliparebacken
Nr VII - slipning och bryning av eggverktyg
Varmt välkomna på heldagsseminarium om slipning och bryning lördagen den 18/9 kl 11! Att slipa sina verktyg är ett område som är omgärdat av mycket mystik. Nästan varje vecka får vi frågor om hur vi håller våra verktyg vassa. Nu är det dags att försöka besvara dessa!
I seminarieform, med mycket demonstrationer, kommer Daniel Norrstam att gå igenom teori och praktik kring slipmaskiner, slipstenar, metoder, stål, jiggar etc.
Seminariet är helt gratis och är på Sliparebackens Finsnickeri, Knästorpsvägen 8 precis utanför Lund.
Seminariet kommer också att streamas live via Facebook och Youtube.
Medtag hörselskydd och skyddsglasögon, det blir en del maskinkörning. Vi kommer givetvis att följa för tillfället rådande Corona-restriktioner.
Här är ett exempel på hur det har sett ut vid tidigare seminarium: https://www.youtube.com/watch?v=DB0GNEMVgjc
Anmäl dig här i tråden om du kommer.
adress: knästorpsvägen 8, postadress staffanstorp
EDIT: ta med en egen stol att sitta på, det blir en lång dag!
Varmt välkomna på heldagsseminarium om slipning och bryning lördagen den 18/9 kl 11! Att slipa sina verktyg är ett område som är omgärdat av mycket mystik. Nästan varje vecka får vi frågor om hur vi håller våra verktyg vassa. Nu är det dags att försöka besvara dessa!
I seminarieform, med mycket demonstrationer, kommer Daniel Norrstam att gå igenom teori och praktik kring slipmaskiner, slipstenar, metoder, stål, jiggar etc.
Seminariet är helt gratis och är på Sliparebackens Finsnickeri, Knästorpsvägen 8 precis utanför Lund.
Medtag hörselskydd och skyddsglasögon, det blir en del maskinkörning. Vi kommer givetvis att följa för tillfället rådande Corona-restriktioner.
Här är ett exempel på hur det har sett ut vid tidigare seminarium: https://www.youtube.com/watch?v=DB0GNEMVgjc
adress: knästorpsvägen 8, postadress staffanstorp
EDIT: ta med en egen stol att sitta på, det blir en lång dag!
Redigerat:
Produkter som diskuteras: "skyddsglasögon"
Skyddsglasögon
Skyddsglasögon är ett oumbärligt tillbehör för att skydda dina ögon från potentiella skador orsakade av skräp, damm, kemikalier eller intensivt ljus under arbete. Vårt sortiment av skyddsglasögon erbjuder högkvalitativa produkter som
Läs mer
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 138 inlägg
Låter mycket trevligt!
Beroende på gällande coronariktlinjer samt familjeförhållande så kommer jag gärna.
Beroende på gällande coronariktlinjer samt familjeförhållande så kommer jag gärna.
Hej Daniel!Daniel_N skrev:Seminarium på Sliparebacken
Varmt välkomna på heldagsseminarium om slipning och bryning lördagen den 18/9! Att slipa sina verktyg är ett område som är omgärdat av mycket mystik. Nästan varje vecka får vi frågor om hur vi håller våra verktyg vassa. Nu är det dags att försöka besvara dessa!
Medtag hörselskydd, det blir en del maskinkörning. Vi kommer givetvis att följa för tillfället rådande Corona-restriktioner.
Här är ett exempel på hur det har sett ut vid tidigare seminarium: [länk]
Kommer gärna!
Bokar plats.
Dag
Verktygstokig
· Halland
· 7 548 inlägg
Jag kommer gärna! (Med reservation att jag inte fått jourschemat ännu, åker jag eller hustrun på jour så kan jag inte )
Behöver jag anmäla mig på ngt mer ställe eller räcker det här?
Säger till så fort jag fått mitt schema om det skiter sig.
Behöver jag anmäla mig på ngt mer ställe eller räcker det här?
Säger till så fort jag fått mitt schema om det skiter sig.
Redigerat:
Äntligen!
Får min andra vaccindos i slutet av juni men tänker vara fortsatt restriktiv på det hela men det här måste ju funka. Jag kommer om jag inte är död/döende i något annat.
Så jag har längtat...
//Ronnie
Får min andra vaccindos i slutet av juni men tänker vara fortsatt restriktiv på det hela men det här måste ju funka. Jag kommer om jag inte är död/döende i något annat.
Så jag har längtat...
//Ronnie
Behöver man anmäla sig om man vill se via youtube och inte kan delta på plats?Daniel_N skrev:Seminarium på Sliparebacken
Varmt välkomna på heldagsseminarium om slipning och bryning lördagen den 18/9! Att slipa sina verktyg är ett område som är omgärdat av mycket mystik. Nästan varje vecka får vi frågor om hur vi håller våra verktyg vassa. Nu är det dags att försöka besvara dessa!
Medtag hörselskydd, det blir en del maskinkörning. Vi kommer givetvis att följa för tillfället rådande Corona-restriktioner.
Här är ett exempel på hur det har sett ut vid tidigare seminarium: [länk]
Verktygstokig
· Stockholm
· 1 376 inlägg
Kommer gärna!
Lösvirkesbyggare
· Mörarp
· 19 inlägg
Låter trevligt & intressant! Med ordningsmaktens tillåtelse deltar jag gärna!
Har ni någon bestämd eller preliminär tid när evenemanget börjar?
//Jögge
Har ni någon bestämd eller preliminär tid när evenemanget börjar?
//Jögge
Kommer det läggas upp på youtube som de övriga seminarierna så man kan se det vid ett senare tillfälle?