Seminarium på Sliparebacken

Nr VII - slipning och bryning av eggverktyg

Varmt välkomna på heldagsseminarium om slipning och bryning lördagen den 18/9 kl 11! Att slipa sina verktyg är ett område som är omgärdat av mycket mystik. Nästan varje vecka får vi frågor om hur vi håller våra verktyg vassa. Nu är det dags att försöka besvara dessa!

I seminarieform, med mycket demonstrationer, kommer Daniel Norrstam att gå igenom teori och praktik kring slipmaskiner, slipstenar, metoder, stål, jiggar etc.

Seminariet är helt gratis och är på Sliparebackens Finsnickeri, Knästorpsvägen 8 precis utanför Lund.

Seminariet kommer också att streamas live via Facebook och Youtube.

Medtag hörselskydd och skyddsglasögon, det blir en del maskinkörning. Vi kommer givetvis att följa för tillfället rådande Corona-restriktioner.

Här är ett exempel på hur det har sett ut vid tidigare seminarium: https://www.youtube.com/watch?v=DB0GNEMVgjc

Anmäl dig här i tråden om du kommer.

adress: knästorpsvägen 8, postadress staffanstorp

EDIT: ta med en egen stol att sitta på, det blir en lång dag!

Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
Rosendals design och 12 till
  • Laddar…
Låter mycket trevligt!
Beroende på gällande coronariktlinjer samt familjeförhållande så kommer jag gärna.

• Gilla
Daniel_N
  • Laddar…
Daniel_N Daniel_N skrev:

Varmt välkomna på heldagsseminarium om slipning och bryning lördagen den 18/9! Att slipa sina verktyg är ett område som är omgärdat av mycket mystik. Nästan varje vecka får vi frågor om hur vi håller våra verktyg vassa. Nu är det dags att försöka besvara dessa!

I seminarieform, med mycket demonstrationer, kommer Daniel Norrstam att gå igenom teori och praktik kring slipmaskiner, slipstenar, metoder, stål, jiggar etc.

Seminariet är helt gratis och är på Sliparebackens Finsnickeri, Knästorpsvägen 8 precis utanför Lund.

Medtag hörselskydd, det blir en del maskinkörning. Vi kommer givetvis att följa för tillfället rådande Corona-restriktioner.

Här är ett exempel på hur det har sett ut vid tidigare seminarium: [länk]

Hej Daniel!

Kommer gärna! :geek:
Bokar plats.

Dag

• Gilla
Daniel_N
  • Laddar…
Jag kommer gärna! (Med reservation att jag inte fått jourschemat ännu, åker jag eller hustrun på jour så kan jag inte :( )

Behöver jag anmäla mig på ngt mer ställe eller räcker det här?
Säger till så fort jag fått mitt schema om det skiter sig.

Redigerat:
  • Gilla
Daniel_N
  • Laddar…
Äntligen!

Får min andra vaccindos i slutet av juni men tänker vara fortsatt restriktiv på det hela men det här måste ju funka. Jag kommer om jag inte är död/döende i något annat.

Så jag har längtat...
//Ronnie

• Älska
Daniel_N
  • Laddar…
Daniel_N Daniel_N skrev:

Varmt välkomna på heldagsseminarium om slipning och bryning lördagen den 18/9! Att slipa sina verktyg är ett område som är omgärdat av mycket mystik. Nästan varje vecka får vi frågor om hur vi håller våra verktyg vassa. Nu är det dags att försöka besvara dessa!

Medtag hörselskydd, det blir en del maskinkörning. Vi kommer givetvis att följa för tillfället rådande Corona-restriktioner.

Här är ett exempel på hur det har sett ut vid tidigare seminarium: [länk]

Behöver man anmäla sig om man vill se via youtube och inte kan delta på plats?

L Lovan83 skrev:
Behöver man anmäla sig om man vill se via youtube och inte kan delta på plats?
nej det behövs ej!

Kul! Jag kommer gärna!

• Gilla
Daniel_N
  • Laddar…
Kommer gärna!

• Gilla
Daniel_N
  • Laddar…
Väldigt bra initiativ, även om jag får ta det digitalt.

• Gilla
Daniel_N
  • Laddar…
Låter trevligt & intressant! Med ordningsmaktens tillåtelse deltar jag gärna!
Har ni någon bestämd eller preliminär tid när evenemanget börjar?
//Jögge

• Gilla
Daniel_N
  • Laddar…
R Rosendals design skrev:
Låter trevligt & intressant! Med ordningsmaktens tillåtelse deltar jag gärna!
Har ni någon bestämd eller preliminär tid när evenemanget börjar?
//Jögge
Välkommen! Vi kör igång kl 11, har uppdaterat trådstarten nu!

• Gilla
Rosendals design
  • Laddar…
Det här är precis vad jag saknar/längtar efter - def värt en tur Sto ToR, måste förankra hemma först bara

• Gilla
Daniel_N
  • Laddar…
Kommer det läggas upp på youtube som de övriga seminarierna så man kan se det vid ett senare tillfälle?

• Gilla
Daniel_N
  • Laddar…
D dilemma skrev:
Det här är precis vad jag saknar/längtar efter - def värt en tur Sto ToR, måste förankra hemma först bara
varmt välkommen!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.