M maria01 skrev:
inga seriösa företag har blocket annonser dom seriösa behöver inte det.
Jo,d et förekommer. Vad som däremot bara är lurendrejare är de som lägger in gratisannonser på Facebook Marketplace.

• Gilla
RiMaX
  • Laddar…
Mats-S
Ja herregud vilka skojare det finns, och snacket att dom reder ut med kunderna är pricken över i:et på tokerierna. Deras Facebooksida har stängt ner, man kan ju undra varför :thinking:
Dom har en nöjd kund i alla fall :rofl:

Kundrecension om Attefallshuset Lydia, positiv feedback på beställning och service, undertecknad Therese, Stockholm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Redigerat:
Staffan_V Staffan_V skrev:
Jo,d et förekommer. Vad som däremot bara är lurendrejare är de som lägger in gratisannonser på Facebook Marketplace.
åter igen inga seriösa byggföretag behöver ens reklam

• Gilla
  • Haha
Bästerortarn och 2 till
  • Laddar…
Fairlane
M maria01 skrev:
men åter igen en seriös byggfirma behöver inte göra reklam alls inte ens på blocket
Nu la du till ett litet "bygg" som inte finns i inlägget #2

Intressant ändå att du klassar företag som NCC och PEAB som oseriösa. De gör båda reklam, inklusive på Blocket.

Kan det vara så att det finns seriösa byggbolag som gör reklam, märkliga tanke?
Kan det vara så att det finns både seriösa och oseriösa bolag som annonserar på Blocket, märkliga tanke?

• Gilla
  • Haha
Roger Fundin och 4 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Nu la du till ett litet "bygg" som inte finns i inlägget #2

Intressant ändå att du klassar företag som NCC och PEAB som oseriösa. De gör båda reklam, inklusive på Blocket.

Kan det vara så att det finns seriösa byggbolag som gör reklam, märkliga tanke?
Kan det vara så att det finns både seriösa och oseriösa bolag som annonserar på Blocket, märkliga tanke?
vi prata ju inte bilhandlare men du förstod det nog var jutvungen att lägga till bygg

Fairlane
M maria01 skrev:
vi prata ju inte bilhandlare men du förstod det nog var jutvungen att lägga till bygg
Nja, är man otydlig så får man nog inse att folk inte är tankeläsare.

Men vad säger du om de oseriösa bolagen Peab, Skanska och NCC?

Som sagt det finns gott om seriösa bolag i byggbranschen som gör reklam.

Sen finns det såklart de som väljer att inte göra reklam, de har jobb så de klarar sig och vill inte expandera i någon större utsträckning, men det gör inte att de andra bolagen är oseriösa. Sen finns det såklart poänger med att inte sätta firmanamnet på bilen. Antingen är det för att man inte vill skylta med att det kan finnas dyra verktyg i bilarna (tjuvarna kanske tror att det är någon Svensson som åker runt med dessa skåpbilar) eller så är det för att man är så usla bilförare (snackar i telefon, ligger i fel fil, kör som de stulit bilen, kör 50 km/h+ i villaområdena etc) så att man inte vill solka firmanamnet. ;)

• Gilla
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Nja, är man otydlig så får man nog inse att folk inte är tankeläsare.

Men vad säger du om de oseriösa bolagen Peab, Skanska och NCC?

Som sagt det finns gott om seriösa bolag i byggbranschen som gör reklam.

Sen finns det såklart de som väljer att inte göra reklam, de har jobb så de klarar sig och vill inte expandera i någon större utsträckning, men det gör inte att de andra bolagen är oseriösa. Sen finns det såklart poänger med att inte sätta firmanamnet på bilen. Antingen är det för att man inte vill skylta med att det kan finnas dyra verktyg i bilarna (tjuvarna kanske tror att det är någon Svensson som åker runt med dessa skåpbilar) eller så är det för att man är så usla bilförare (snackar i telefon, ligger i fel fil, kör som de stulit bilen, kör 50 km/h+ i villaområdena etc) så att man inte vill solka firmanamnet. ;)
Peab, Skanska och NCC jag hittar inte deras annonser där dom söker uppdrag ?

vart kom peab ifrån nu trollar du bara vidare

Redigerat:
  • Gilla
sturnus
  • Laddar…
Fairlane
M maria01 skrev:
Peab, Skanska och NCC jag hittar inte deras annonser där dom söker uppdrag ?
Annonser där de söker uppdrag?

Vet du inte vad du själv skriver?

M maria01 skrev:
åter igen inga seriösa byggföretag behöver ens reklam
M maria01 skrev:
men åter igen en seriös byggfirma behöver inte göra reklam alls inte ens på blocket
Antingen påstår du att de företagen inte gör reklam eller att de är oseriösa.

Alternativt vet du inte vad du skriver och utgår ifrån att vi ska förstå vad du tänker.

• Gilla
Krille4
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Annonser där de söker uppdrag?

Vet du inte vad du själv skriver?

Antingen påstår du att de företagen inte gör reklam eller att de är oseriösa.

Alternativt vet du inte vad du skriver och utgår ifrån att vi ska förstå vad du tänker.

visa mig en annons från nån av dom 3 där dom söker efter uppdrag ???

• Gilla
sturnus
  • Laddar…
Fairlane
M maria01 skrev:
visa mig en annons från nån av dom 3 där dom söker efter uppdrag ???
Tre saker som du får lära dig en fredag som denna:

1. Ett företag är inte synonymt med ett byggföretag
2. Man kan göra reklam utan att man söker uppdrag
3. Skriver du en sak och menar något annat så kan du inte utgå ifrån att folk är tankeläsare som vet vad du menar

• Gilla
DTanner och 5 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Tre saker som du får lära dig en fredag som denna:

1. Ett företag är inte synonymt med ett byggföretag
2. Man kan göra reklam utan att man söker uppdrag
3. Skriver du en sak och menar något annat så kan du inte utgå ifrån att folk är tankeläsare som vet vad du menar
1. lära dig att det här är ett byggforum jag trodde det tråden handlar om inte nåt annat
2. visa mig nån av dom 3 som har reklam annonser på blocket då
3. inte mit fel att du inte kan läsa

• Gilla
sturnus
  • Laddar…
Fairlane
M maria01 skrev:
1. lära dig att det här är ett byggforum jag trodde det tråden handlar om inte nåt annat
2. visa mig nån av dom 3 som har reklam annonser på blocket då
3. inte mit fel att du inte kan läsa
1. Märkligt,du har själv skapat trådar som inte handlar om bygg på detta byggforum...
2. Roligt i punkt tre anklagar du mig för att inte kunna läsa och så visar det sig att din läsförståelse är rätt låg. Frågan rörde om seriösa byggföretag gör reklam eller inte, vilket du påstår att de inte gör (inlägg #2, inlägg #12, inlägg #18)
3. Nej, jag erkänner att jag är usel på att läsa det du inte skriver utan bara tänker. Erkänner du också att din kommunikation har lite i övrigt att önska?

• Gilla
UltraKatty och 1 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
1. Märkligt,du har själv skapat trådar som inte handlar om bygg på detta byggforum...
2. Roligt i punkt tre anklagar du mig för att inte kunna läsa och så visar det sig att din läsförståelse är rätt låg. Frågan rörde om seriösa byggföretag gör reklam eller inte, vilket du påstår att de inte gör (inlägg #2, inlägg #12, inlägg #18)
3. Nej, jag erkänner att jag är usel på att läsa det du inte skriver utan bara tänker. Erkänner du också att din kommunikation har lite i övrigt att önska?
visa mig annonsen från dom 3 ????

M maria01 skrev:
visa mig annonsen från dom 3 ????
Peab, Skanska och NCC har i vart fall massor av annonser på Blocket Jobb och det är också marknadsföring.

• Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Peab, Skanska och NCC har i vart fall massor av annonser på Blocket Jobb och det är också marknadsföring.
ja dom såg jag med men det är ju inte samma sak som att jaga kunder eller hur ingen reklam heller

som Fairlane menar

och jag har aldrig skrivit att blocket är dåligt för allt så sluta hitta på saker nu

• Gilla
sturnus
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.