Har nog också blivit lurad av dessa... Hur går man till väga efter detta??

• Arg
  • Ledsen
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
Fairlane
M maria01 skrev:
ja dom såg jag med men det är ju inte samma sak som att jaga kunder eller hur ingen reklam heller

som Fairlane menar
Som jag menar???

M maria01 skrev:
och jag har aldrig skrivit att blocket är dåligt för allt så sluta hitta på saker nu
Det är faktiskt du som hittar på i vad andra skrivit och förvränger vad du själv skrivit.
Inlägg #18 "åter igen inga seriösa byggföretag behöver ens reklam"
Menar du på fullt allvar att inga seriösa byggföretag behöver reklam? Observera att det inte står ett ord om Blocket i den meningen, utan att inga seriösa byggföretag behöver reklam punkt!

Att du menar att inget seriöst byggföretag behöver göra reklam alls, vare sig på Blocket eller någon anannstans skriver du tydligt i inlägg #12 "men åter igen en seriös byggfirma behöver inte göra reklam alls inte ens på blocket".

Hämtat från NCCs hemsida: (länk): "Därför är viktigt för oss att alla aktiviteter där NCC är närvarande och synligt (bl.a. evenemang, reklam, PR-aktiviteter etc.) förhåller sig till vår styrningsmodell och de riktlinjer som vi har.

Så, NCC är väl oseriösa enligt dig, eller så kommunicerar du bara uselt, välj själv.

• Gilla
  • Haha
Krille4 och 5 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Som jag menar???

Det är faktiskt du som hittar på i vad andra skrivit och förvränger vad du själv skrivit.
Menar du på fullt allvar att inga seriösa byggföretag behöver reklam? Observera att det inte står ett ord om Blocket i den meningen, utan att inga seriösa byggföretag behöver reklam punkt!

Att du menar att inget seriöst byggföretag behöver göra reklam alls, vare sig på Blocket eller någon anannstans skriver du tydligt i inlägg #12 "men åter igen en seriös byggfirma behöver inte göra reklam alls inte ens på blocket".

Hämtat från NCCs hemsida: (länk): "Därför är viktigt för oss att alla aktiviteter där NCC är närvarande och synligt (bl.a. evenemang, reklam, PR-aktiviteter etc.) förhåller sig till vår styrningsmodell och de riktlinjer som vi har.

Så, NCC är väl oseriösa enligt dig, eller så kommunicerar du bara uselt, välj själv.

vart hände med peab ?

• Haha
Fairlane
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Som jag menar???

men fortfarande har dom inte reklam på blocket om att bygga till privat personer eller företag

• Gilla
  • Haha
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
en bekant driver ett byggföretag som gåt i arv i Tre generationer dom har aldrig gjort reklam nån stans och dom skulle inte göra det på blocket eller facebook dom får jobb en då :rofl::rofl::rofl:

Skrev fel

I isak t skrev:
Har nog också blivit lurad av dessa... Hur går man till väga efter detta??
Välkommen till forumet!

Först och främst ...... bortse från barnrumpandet ang. marknadsföring. maria01 är ett på forumet etablerat troll som i bästa fall gissar alt. faktiskt tror på det hen skriver och i värsta fall ........ Dom andra ...... låt oss kalla dom lättlurade som faller i maria01's fälla istället för att placera hen på ignorelistan.

För att komma till saken så börja med att polisanmäla. Kolla sen i den andra tråden: https://www.byggahus.se/forum/threa...aer-med-stoersta-sannolikhet-en-bluff.481147/

Då kan du sannolikt komma i kontakt med andra drabbade för att "göra" något gemensamt. Denna tråden är ju en artikelkommentars-tråd.

• Gilla
possum77 och 3 till
  • Laddar…
B Bästerortarn skrev:
Välkommen till forumet!

Först och främst ...... bortse från barnrumpandet ang. marknadsföring. maria01 är ett på forumet etablerat troll som i bästa fall gissar alt. faktiskt tror på det hen skriver och i värsta fall ........ Dom andra ...... låt oss kalla dom lättlurade som faller i maria01's fälla istället för att placera hen på ignorelistan.

För att komma till saken så börja med att polisanmäla. Kolla sen i den andra tråden: [länk]

Då kan du sannolikt komma i kontakt med andra drabbade för att "göra" något gemensamt. Denna tråden är ju en artikelkommentars-tråd.
om du har mig på ignorelistan varför kan du läsa vad jag skriver då :thinking::thinking::thinking::thinking:

• Haha
sturnus
  • Laddar…
M maria01 skrev:
om du har mig på ignorelistan varför kan du läsa vad jag skriver då :thinking::thinking::thinking::thinking:
Läsförståelse är verkligen inte din grej :surprised:

• Gilla
Boktoken och 3 till
  • Laddar…
M maria01 skrev:
en bekant driver ett byggföretag som gåt i arv i Tre generationer dom har aldrig gjort reklam nån stans och dom skulle inte göra det på blocket eller facebook dom får jobb en då :rofl::rofl::rofl:
Det är svårare för ganska nya företag att klara sig om de som har det bara varit anställda förut.

B Bengt Numelin skrev:
Är det denne Jussi Hirvonen? [länk]

eller denne
[länk]
eller denne
[länk]
Den sistnämnda har gjort reklam för attefallshus i FB gruppen "Köp och sälj Skövde" i månader. Jag har själv varit sugen.

Jag trodde att det var den sista för han ser ut som en tuffing. Han har växt upp i Järva-området, Stockholm och gick på Tensta gymnasium 1990-1993. Född cirka 1974.
Han har gjort reklam även i Gävleborg, Kristinehamn, Västervik, Västerås, Värmdö, Umeå, Östergötland vilket jag fick fram då jag sökte på hans namn och sedan inlägg. Ni som har blivit lurade kanske kan gillra en fälla för honom på något sätt eller i alla fall få reda på var han befinner sig. Kanske göra en dubbelstöt så att han blir av med pengar.

Redigerat:
  • Gilla
Lassiter och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.