8 449 läst · 42 svar
8k läst
42 svar
Se upp för Attefalls-fabriken – lurendrejeri
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 890 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 890 inlägg
Som jag menar???M maria01 skrev:
Det är faktiskt du som hittar på i vad andra skrivit och förvränger vad du själv skrivit.M maria01 skrev:
Inlägg #18 "åter igen inga seriösa byggföretag behöver ens reklam"
Menar du på fullt allvar att inga seriösa byggföretag behöver reklam? Observera att det inte står ett ord om Blocket i den meningen, utan att inga seriösa byggföretag behöver reklam punkt!
Att du menar att inget seriöst byggföretag behöver göra reklam alls, vare sig på Blocket eller någon anannstans skriver du tydligt i inlägg #12 "men åter igen en seriös byggfirma behöver inte göra reklam alls inte ens på blocket".
Hämtat från NCCs hemsida: (länk): "Därför är viktigt för oss att alla aktiviteter där NCC är närvarande och synligt (bl.a. evenemang, reklam, PR-aktiviteter etc.) förhåller sig till vår styrningsmodell och de riktlinjer som vi har.
Så, NCC är väl oseriösa enligt dig, eller så kommunicerar du bara uselt, välj själv.
Fairlane skrev:Som jag menar???
Det är faktiskt du som hittar på i vad andra skrivit och förvränger vad du själv skrivit.
Menar du på fullt allvar att inga seriösa byggföretag behöver reklam? Observera att det inte står ett ord om Blocket i den meningen, utan att inga seriösa byggföretag behöver reklam punkt!
Att du menar att inget seriöst byggföretag behöver göra reklam alls, vare sig på Blocket eller någon anannstans skriver du tydligt i inlägg #12 "men åter igen en seriös byggfirma behöver inte göra reklam alls inte ens på blocket".
Hämtat från NCCs hemsida: (länk): "Därför är viktigt för oss att alla aktiviteter där NCC är närvarande och synligt (bl.a. evenemang, reklam, PR-aktiviteter etc.) förhåller sig till vår styrningsmodell och de riktlinjer som vi har.
Så, NCC är väl oseriösa enligt dig, eller så kommunicerar du bara uselt, välj själv.
vart hände med peab ?
men fortfarande har dom inte reklam på blocket om att bygga till privat personer eller företagFairlane skrev:Som jag menar???
Det är faktiskt du som hittar på i vad andra skrivit och förvränger vad du själv skrivit.
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 949 inlägg
Välkommen till forumet!I isak t skrev:
Först och främst ...... bortse från barnrumpandet ang. marknadsföring. maria01 är ett på forumet etablerat troll som i bästa fall gissar alt. faktiskt tror på det hen skriver och i värsta fall ........ Dom andra ...... låt oss kalla dom lättlurade som faller i maria01's fälla istället för att placera hen på ignorelistan.
För att komma till saken så börja med att polisanmäla. Kolla sen i den andra tråden: https://www.byggahus.se/forum/threa...aer-med-stoersta-sannolikhet-en-bluff.481147/
Då kan du sannolikt komma i kontakt med andra drabbade för att "göra" något gemensamt. Denna tråden är ju en artikelkommentars-tråd.
om du har mig på ignorelistan varför kan du läsa vad jag skriver dåB Bästerortarn skrev:Välkommen till forumet!
Först och främst ...... bortse från barnrumpandet ang. marknadsföring. maria01 är ett på forumet etablerat troll som i bästa fall gissar alt. faktiskt tror på det hen skriver och i värsta fall ........ Dom andra ...... låt oss kalla dom lättlurade som faller i maria01's fälla istället för att placera hen på ignorelistan.
För att komma till saken så börja med att polisanmäla. Kolla sen i den andra tråden: [länk]
Då kan du sannolikt komma i kontakt med andra drabbade för att "göra" något gemensamt. Denna tråden är ju en artikelkommentars-tråd.
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 949 inlägg
Är det denne Jussi Hirvonen? https://www.facebook.com/photo/?fbid=2166339830054770&set=ecnf.100000363236024&locale=sv_SE
eller denne
https://www.facebook.com/profile.php?id=100073188258091&locale=sv_SE
eller denne
https://www.facebook.com/photo/?fbid=10158893177950205&set=ecnf.621875204&locale=sv_SE
eller denne
https://www.facebook.com/profile.php?id=100073188258091&locale=sv_SE
eller denne
https://www.facebook.com/photo/?fbid=10158893177950205&set=ecnf.621875204&locale=sv_SE
Redigerat:
Jag trodde att det var den sista för han ser ut som en tuffing. Han har växt upp i Järva-området, Stockholm och gick på Tensta gymnasium 1990-1993. Född cirka 1974.
Han har gjort reklam även i Gävleborg, Kristinehamn, Västervik, Västerås, Värmdö, Umeå, Östergötland vilket jag fick fram då jag sökte på hans namn och sedan inlägg. Ni som har blivit lurade kanske kan gillra en fälla för honom på något sätt eller i alla fall få reda på var han befinner sig. Kanske göra en dubbelstöt så att han blir av med pengar.
Han har gjort reklam även i Gävleborg, Kristinehamn, Västervik, Västerås, Värmdö, Umeå, Östergötland vilket jag fick fram då jag sökte på hans namn och sedan inlägg. Ni som har blivit lurade kanske kan gillra en fälla för honom på något sätt eller i alla fall få reda på var han befinner sig. Kanske göra en dubbelstöt så att han blir av med pengar.
Redigerat:
Liknande trådar
-
Byggherre ska stycka upp granntomten, vad gäller för vägservitut?
Juridik -
Varning för oseriöst besiktningsföretag, Besiktagruppen
Köpa & Sälja hus -
Länsstyrelsen upphäver bygglov för fritidshus – "huset passar inte in i landskapet"
Artikelkommentarer -
Finns det bidrag för att effektivisera uppvärmningssystemet och isoleringen av huset?
Värme allmänt -
Gipsens vara eller inte vara vid uppregling för ny vägg?
Utbyggnad och tillbyggnad