?
mnils skrev:
Talar vi om samma polis som inte ens kan organisera en fungerande kö för att hantera folk som skall söka nytt pass?
Nej.
Det är vanliga tjänstemän du talar om med passen. Alla som har skaffat pass vet om att det inte sitter poliser i luckan när man ska ta passfoto och lämna autograf och fingeravtyck.
Det har aldrig varit så hos oss under hela mitt liv.

P
A Argastesnickaren skrev:
Att enstaka brott leder till låga straff är kanske inte det största problemet i Sverige utan att du får rabatt ju mer skit du hittar på.
Har du redan gjort saker som leder till ett straff så påverkas inte det om du fortsätter begå nya brott med mindre påföljd utan då försvinner bara dessa i rabatt.
Ja, "straffrabatten" är en del i vad jag syftade på. I en del andra länder är det tvärtom. Man döms för varje enskilt brott man har begått innan man blir haffad vilket kan medföra att strafftiden blir typ 150 år.
Hur vi sen kan häkta vissa personer gång på gång där dom bevisligen inte har rent mjöl i påsen och ibland måste släppa dom där bevisen inte räcker.
Vi får inte tumma på rättssäkerheten. Ingen ska dömas för brott om inte bevisningen räcker.
Då får dessa yrkes kriminella personer skadestånd!!!
Det är rimligt om häktestiden är mycket lång.
Lever man ett sånt liv där du hela tiden blir misstänkt för nya brott skulle den möjligheten stoppas!!
En misstanke om brott måste styrkas med bevisning för att någon ska dömas. Att någon ofta blir misstänkt gör förstås att många tänker att det finns förstås eld när det ryker så mycket, men i ett civiliserat rättssamhälle slängs ingen i finkan på bara misstankar.

• Gilla
Vemsomhelst2 och 2 till
  • Laddar…
A
? Rkarlsson skrev:
Nej.
Det är vanliga tjänstemän du talar om med passen. Alla som har skaffat pass vet om att det inte sitter poliser i luckan när man ska ta passfoto och lämna autograf och fingeravtyck.
Det har aldrig varit så hos oss under hela mitt liv.
Det är polismyndigheten som hanterar det hela, vilka som sitter i luckan är rätt ointressant.
Kön är utlagd på ett externt företag, men vad de levererar är naturligtvis vad polisen beställt.

Inkompetensen finns i hela organisationen, man skall till exempel ha minst tre av nio på intelligenstestet för att kunna bli antagen till polisutbildning, det borde ligga strax över mollusk i IQ - gissa varför de hela tiden misslyckas! Inkludering och mångfald är däremot mycket viktigt i rekryteringen.

mnils skrev:
det borde ligga strax över mollusk i IQ - gissa varför de hela tiden misslyckas!
Fast bläckfiskar har ju visat sig förvånansvärt intilligenta.

?
mnils skrev:
Det är polismyndigheten som hanterar det hela, vilka som sitter i luckan är rätt ointressant.
Kön är utlagd på ett externt företag, men vad de levererar är naturligtvis vad polisen beställt.

Inkompetensen finns i hela organisationen, man skall till exempel ha minst tre av nio på intelligenstestet för att kunna bli antagen till polisutbildning, det borde ligga strax över mollusk i IQ - gissa varför de hela tiden misslyckas! Inkludering och mångfald är däremot mycket viktigt i rekryteringen.
Klart de har skillnad om det är en polis eller en enkel tjänsteman som sitter där.

De tillhör bara myndigheten men är inte poliser. Passfolket som sitter där har inte ett dugg med idioterna som polisen plockar in som sen idioterna (juristerna) släpper så att de får plocka in de igen och igen osv.

A
? Rkarlsson skrev:
Klart de har skillnad om det är en polis eller en enkel tjänsteman som sitter där.

De tillhör bara myndigheten men är inte poliser. Passfolket som sitter där har inte ett dugg med idioterna som polisen plockar in som sen idioterna (juristerna) släpper så att de får plocka in de igen och igen osv.
Har du också IQ 3?

mnils skrev:
Har du också IQ 3?
Lägg ned, tråden berör kriminella personer och hur de lurar privatpersoner.
Vill du diskutera polisen och även vara oförskämd mot andra som skriver ta det i en egen tråd.

• Gilla
Vemsomhelst2 och 4 till
  • Laddar…
harry73 harry73 skrev:
Nu ska vi inte överdriva. Det finns många med samma efternamn och inte alla är med I en kriminell klan.
Så som jag har förstått det, är det en annan gren av släkten som ingår i en kriminell klan och är sularpsbröderna en snäll och inte kriminell gren av familjen.
Sedan tror jag direkt att det som står i artikeln stämmer och att de kan skicka dubbla fakturor, har oreda i bokföringen och mycket mer, men det är inte samma sak som att blivit lurad av maffian.
Tror du fortfarande att de är så snälla?

De har numera dömts till 3 års fängelse för att att lurat av en åldring hans lägenhet.

lunnabo lunnabo skrev:
Tror du fortfarande att de är så snälla?

De har numera dömts till 3 års fängelse för att att lurat av en åldring hans lägenhet.
Och affärerna fortsätter med andra i släkten

harry73 harry73 skrev:
Nu ska vi inte överdriva. Det finns många med samma efternamn och inte alla är med I en kriminell klan.
Så som jag har förstått det, är det en annan gren av släkten som ingår i en kriminell klan och är sularpsbröderna en snäll och inte kriminell gren av familjen.
Sedan tror jag direkt att det som står i artikeln stämmer och att de kan skicka dubbla fakturor, har oreda i bokföringen och mycket mer, men det är inte samma sak som att blivit lurad av maffian.
Skäms Du över att försvara dessa kräk till människor som Sularpsbröderna är eller tycker Du rentav att deras olika bedrägerier mot försvarslösa åldringar är helt ok?

• Gilla
C.Ö och 1 till
  • Laddar…
harry73
lunnabo lunnabo skrev:
Skäms Du över att försvara dessa kräk till människor som Sularpsbröderna är eller tycker Du rentav att deras olika bedrägerier mot försvarslösa åldringar är helt ok?
Nej, såklart inte och de har nog intensifierad sin brottskarrier betydligt sedan jag skrev inlägget.

harry73 harry73 skrev:
Nej, såklart inte och de har nog intensifierad sin brottskarrier betydligt sedan jag skrev inlägget.
Eller så är Du så aningslös och naiv att Du försvarar grovt kriminella men inte ens inser att Du är så naiv.
Du måste vara både blind och döv för att inte förstå att allt runt Sularpsfarmen var kriminellt.

• Gilla
Manhunter
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.