Elkludde skrev:
jag fick avi i brevlådan tack för infon om V 0,94 måste testa snarast
Har också sett detta men har inte testat än...

Angr77 skrev:
Någon som vågat testa 12.6 versionen?
Är det någon som vet vad som är ändrat sedan 12.1? Jag gillar inte att uppgradera något utan att veta vad jag får.

Nepp. Finns inte en rad skriven någonstans om vad 12.6 innehåller. Laddade ned 12.6 för att kolla i zip filen...men här finns inga readme filer etc tyvärr. Det har rapporterats tidigare i denna tråd att 12.6 visas som 12.1 på maskinen ...man har glömt och ändra versionen i filen...fast koden är förändrad. Nja...jag tror jag väntar på bättre tider...

Jag kör med original och serienumret är 201511 bla

Jag har nu uppgraderat till 0.94.
Märker ingen skillnad än så länge i alla fall.
Inga förändringar i menyerna.

Lite dåligt att:
1. Det inte kommer ett meddelande via mail - som utlovat - när det kommer uppdatering.
2. Att man inte får reda på vad det är för uppgraderingar.
Positivt:
1. Att det kommer uppdatering ganska fort efter förra Om det nu var ett "generalfel"
2. att det är lätt att uppgradera.

worx_v.0.94.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
grogg och 1 till
  • Laddar…
evesve skrev:

Lite dåligt att:
1. Det inte kommer ett meddelande via mail - som utlovat - när det kommer uppdatering.
Positivt:
1. Att det kommer uppdatering ganska fort efter förra Om det nu var ett "generalfel"

[bild]
menyerna ser jag ingen skillnad ,har bara provat med en gränsklippning,vid start var den mycket snabb i gång 4 snabba pip,den fick för sig att gå till en ö men ändra de sig,får prova mer återkommer

peternicklas
evesve skrev:

Lite dåligt att:
Positivt:

[bild]
1. Har påtalat det för dem i går.
2. Ska påtala detta för dem.

Hejsan. Jag hra precis köpt en worx wg790e. Provade att starta den o så. Laddade ner den nya mjukvaran v0.94. Och försöker uppdatera enligt anvisningarna. Nu får jag inte igång den alls. När jag tycker på on/off knappen så lyser displayen så länge jag håller på knappen. Men inget visas i displayen. Den är helt ren. Går det att återställa den eller något. Eller ska man behöva åka tillbaka med skiten?

Redigerat:
Timmy Svahn skrev:
Hejsan. Jag hra precis köpt en worx wg790e. Provade att starta den o så. Laddade ner den nya mjukvaran v0.94. Och försöker uppdatera enligt anvisningarna. Nu får jag inte igång den alls. När jag tycker på on/off knappen så lyser displayen så länge jag håller på knappen. Men inget visas i displayen. Den är helt ren. Går det att återställa den eller något. Eller ska man behöva åka tillbaka med skiten?
har du haft igång den med den bef v 0.92

peternicklas
Timmy Svahn skrev:
Tagit bort USB minnet efter uppdateringen. Vid uppdateringen ska man hålla knappen inne i c:a 10 sek.

peternicklas skrev:
Tagit bort USB minnet efter uppdateringen. Vid uppdateringen ska man hålla knappen inne i c:a 10 sek.
Även där finns en brist...
Så här står det på uppgraderingssidan - vilket inte är samma ordning som i verkligheten.
Spara filen på ett tomt USB-minne. Vänligen observera: mjukvaruuppdateringen är nedladdad som en zippad fil. Du kommer behöva packa upp eller öppna den innan du fortsätter. Efter att du uppdaterat din Landroid-programvara kommer din Landroid återgå till fabriksinställningarna. En fräsch start är det bästa sättet att utforska alla nya alternativ som finns för att anpassa din Landroid och skräddarsy skötseln av gräsmattan i din trädgård.
Vänd roboten upp och ned.
Ta bort de fyra skruvarna som fäster batteriluckan på Landroid.
Ta ur batteriet från batterifacket.
Sätt i USB-minnet i öppningen.
Sätt tillbaka batteriet i Landroid.
Vänd på roboten och tryck på ON/OFF-knappen. Håll ned knappen i några sekunder tills displayen tänds.
Kontrollera om den fasta programvaran har uppdaterats: När du trycker på ON visar displayen versionsnumret för den fasta programvaran. Kontrollera att versionsnumret på din Landroid är detsamma som namnet på den zippade filen som du laddade ned. Om versionsnumret och namnet på filen som du laddade ned överensstämmer, har uppdateringen installerats.
Ta ur batteriet och USB-minnet. Sätt sedan tillbaka batteriet och batteriluckan.
Om du får ett "Uppoch ner"-fel på Landroid när den är inte upp och ned efter uppdatering, följ dessa steg: Se till att Landroiden ligger på en plan, horisontell yta och sen tryck på knappen 2. När den diagnostiska skärmen dyker upp, håll ner knappen 5 tills sensorerna återställs och visar "Z:-0.0"

evesve skrev:
Så här står det på uppgraderingssidan - vilket inte är samma ordning som i verkligheten.
håll nere on knappen tills antingen den gamla eller nya v kommer upp och det är mer än 10 sek när den tar den nya

peternicklas
evesve skrev:
Japp, blir till att kontakta dem igen.
Fixat! Även en önskan om vad som är ändrat har skickats till dem.

Redigerat:
  • Gilla
grogg
  • Laddar…
peternicklas skrev:
Japp, blir till att kontakta dem igen.
Hoppas det hjälper... (y)

peternicklas
evesve skrev:
Hoppas det hjälper... (y)
De svarade mig så här för 2 veckor sedan:
"Yes I agree if Hakan wants to have it he can have"
Så det verkar att de lyssnar på oss. Sedan får vi se om det förverkligas.

• Gilla
evesve
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.