697 572 läst · 2 990 svar
698k läst
3,0k svar
Samlingstråd för Worx Landroid 2015 modeller
Verkar som några av er har halvbra kontakt med Worx, Försök övertala de att släppa koden opensource istället så kommer de nog kunna få se innovativa lösningar på problem som finns.
Jag kommer själv försöka reverse-enginer:a min maskin så fort den kommer men det kan vara lättare sagt än gjort. Vi får se!
Hade gött!
Jag kommer själv försöka reverse-enginer:a min maskin så fort den kommer men det kan vara lättare sagt än gjort. Vi får se!
Hade gött!
Punk tre här ovan är det inte mowed och mowing som det bör stå?Trilenium skrev:
Mowing logs, time stamps for start and stop for every mowing wventTrilenium skrev:
- battery status in %Exile82 skrev:- Send notification to app if something goes wrong.
- ability to edit zones in app.
- statistic of m2 that has been cut and also cutting time.
- ability to see all sensors
- change how much to cross the guide cabel when it comes to edge cut.
- all settings also in the app.
- Mowing logs, time stamps for start and stop for every mowing wvent
- remaining cutting time in minutes, and also remaining time in minutes untill charging i complete)
Ser ut som att Worx nu i samtliga fall, när den vänder vid gränskabeln, väljer den vinkel som är störst och svänger 90 grader i förhållande till infallsvinkeln, ser man en Husqvarna arbeta använder den sällan samma vinkel när den stöter mot gränskabeln.
så:
- make the mowing pattern more "randomised" by using different angles when hitting the wire.
- add more weight to the M-series to prevent it from destroying the edges of the lawn where it turns. (min gräsklippare river alltså sönder gräsmattan där den vänder så fort det finns en liten lutning där, har provat sätta en vikt där bak på 500g vilket löser problemet)
-The (knife plate?) should be able to rotate in both directions.
(så att knivarna används till fullo, dessutom klipps gräset snyggare)
så:
- make the mowing pattern more "randomised" by using different angles when hitting the wire.
- add more weight to the M-series to prevent it from destroying the edges of the lawn where it turns. (min gräsklippare river alltså sönder gräsmattan där den vänder så fort det finns en liten lutning där, har provat sätta en vikt där bak på 500g vilket löser problemet)
-The (knife plate?) should be able to rotate in both directions.
(så att knivarna används till fullo, dessutom klipps gräset snyggare)
Redigerat:
kom dock på att detta kanske är en av ladroids idéer och anledningen till att deras klippare tar sig genom smala passager så enkelt.. eller?
kom dock på att detta kanske är en av ladroids idéer och anledningen till att deras klippare tar sig genom smala passager så enkelt.. eller?
Kan det vara så om man har aktiverat kantklippning på en dag som den inte är programmerad för klippningnilsnorr skrev:
om du nu har en sådan dag