10 741 läst · 40 svar
11k läst
40 svar
Saknas isolering på vissa ställen, dolda fel?
Claes Sörmland
Medlem
· Sörmland och stan
· 24 952 inlägg
Claes Sörmland
Medlem
- Sörmland och stan
- 24 952 inlägg
Jag kanske missförstår men jag uppfattar att TS har köpt fastigheten med huset av en byggfirma (Byggfirma AB) som var ägare av fastigheten. TS har avtalat med Byggfirma AB att huset ska följa en viss leveransbeskrivning vid fastighetsköpet.H hempularen skrev:
Eller förstår jag inte vem som har sålt vad till vem?
Exakt så. Orenoverat hus som ägdes av byggfirma. Vi kommer in och kommer överens om en leveransbeskrivning för hur hela huset ska renoveras. Efter renoveringen görs själva försäljningen.Claes Sörmland skrev:
Claes Sörmland
Medlem
· Sörmland och stan
· 24 952 inlägg
Claes Sörmland
Medlem
- Sörmland och stan
- 24 952 inlägg
Om leveransbeskrivningen var en bilaga till köpeavtalet så är det ju kristallklart att det ska följas.Preppie skrev:
Om det inte var en bilaga till köpeavtalet ja då ska det följas i alla fall. Även muntliga utfästelser är ju en del av affären.
Moderator
· Stockholm
· 52 420 inlägg
Aha, jag uppfattade att det var ytterligare en mellanägare.
Jag skulle ta mig en rejäl funderare innan du driver detta. Innan du stämmer någon, så åtgärda o se vad det kostar. Det kostar mycket att driva fel. Personligen skulle jag inte göra det under ett par hundratusen....att isolera lite låter som en kostnad på 30-40 kkr maximalt?
Gud ja. Ingen kommer stämmas här. Jag vill hitta en lösning utan att gå den vägen. Har redan en dialog med byggaren som känns positiv så tror det kommer lösa sig bra.Byggis1976 skrev:
Det låter klokt. Då behöver du inte funderanså mycket över exakt vad du skall kalla det. Ring och diskutera en lösning!Preppie skrev:
Då man har tilläggsisolerat från insidan kan det vara så att kall luft kommer in vid golv/vägg.
Har sett detta problem flera gånger, kall luft kommer in vid golvlisten eller vid trösklarna.
Då du har inspekterat med värmekameran kollade du golv och väggar samtidigt?
Inspekterade en fastighet där dom inte kom över 16 grader på bottenvåningen men på övervåningen var det OK.
Har sett detta problem flera gånger, kall luft kommer in vid golvlisten eller vid trösklarna.
Då du har inspekterat med värmekameran kollade du golv och väggar samtidigt?
Inspekterade en fastighet där dom inte kom över 16 grader på bottenvåningen men på övervåningen var det OK.
Liknande trådar
-
Saknas det isolering runt mitt fönster?
Isolering -
Hus från 70-talet som saknas dränering och fuktisolering
Köpa & Sälja hus -
Isolering saknas på del av vind!?
Isolering -
Fönsterfog mellan isolering och foder saknas invändigt.
Fönster & Dörrar -
Min uttagstestare hävdar att nollan saknas på vissa uttag!
El