lite av magin försvann med skivor när det gick ned från stora LP-skivor med en ordentlig bild tryckt på sidan till CD-skivas lilla fodral.
 
  • Gilla
Blazermannen och 4 till
  • Laddar…
Jonas Persson
Samma för datorspel i sina stora fina lådor med ett innehåll utöver disketter eller CD jämfört med dagens direkta nerladdning från t ex Steam.
 
  • Gilla
Sona2012 och 2 till
  • Laddar…
Ingen som minns att det var skola på lördagarna?
 
  • Gilla
Tule54 och 4 till
  • Laddar…
E Edlunn skrev:
Ingen som minns att det var skola på lördagarna?
Jojomensan. Och farsan jobbade halv dag på lördagen också.
 
  • Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Och gubbarna på verkstan fick lönen i bruna kuvert varje lördag.
 
  • Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
L lat skrev:
Och gubbarna på verkstan fick lönen i bruna kuvert varje lördag.
Min farfar var i någon form av ledande ställning i bolaget han jobbade för när de gick ifrån veckolön, han fick tackbrev från fruarna, nu kunde inte männen supa upp hela lönen på fredagseftermiddagen.
 
  • Gilla
  • Wow
Sona2012 och 5 till
  • Laddar…
Jag är iaf såpass gammal att jag fått kontantlön, varannan fredag.
 
  • Gilla
tensiden och 1 till
  • Laddar…
Jag jobbade som flyttgubbe lite grann medan jag pluggade på 1900-talet. Pengar i kuvert på fredagen. Ingen skatt för oss som jobbade på timme. Alla privatkunder var tvungna att betala kontant.
 
  • Gilla
Sona2012 och 1 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Jag tycker fortfarande att den klassiska glasflaskan är snyggast. Den här långsmala varianten inköptes i Tanzania 1985.
Min mamma hade café på 60-talet och sålde massor av Coca Cola. Det var alltid spännande att gå igenom de nylevererade backarna och se från vilka olika länder som flaskorna hade tillverkats för.
 
  • Gilla
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
Jonas Persson
13th Marine 13th Marine skrev:
Min farfar var i någon form av ledande ställning i bolaget han jobbade för när de gick ifrån veckolön, han fick tackbrev från fruarna, nu kunde inte männen supa upp hela lönen på fredagseftermiddagen.
En bekant fick kontant veckolön i slutet av 80-talet. Fungerade bra tills den dagen sedlarna placerades i cigarettförpackningen och följde med i sopen när cigaretterna var slut 😢
 
  • Ledsen
Tule54
  • Laddar…
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
En bekant fick kontant veckolön i slutet av 80-talet. Fungerade bra tills den dagen sedlarna placerades i cigarettförpackningen och följde med i sopen när cigaretterna var slut 😢
På årsmötet i BRFen vi bodde i för 10år sedan så avtackades kassören, gubben hade varit nyexad och kastats in i byggbolagets tillfälliga styrelse, valt att skaffa en lägenhet i BRFen och varit kassör i den sedan den grundades tidigt 50-tal, trots att han flyttade där i från under tiden.

Han berättade i det som varit hans lägenhet så satt där ett kassaskåp inmurat i väggen, och i början så köade varje månad resterande BRF-havare för att betala avgiften kontant.
 
  • Gilla
Uffe A och 4 till
  • Laddar…
C
13th Marine 13th Marine skrev:
Han berättade i det som varit hans lägenhet så satt där ett kassaskåp inmurat i väggen, och i början så köade varje månad resterande BRF-havare för att betala avgiften kontant.
Ha ha, det där kanske är något att fundera på att återinföra. Kassörsuppdraget är fast knutet till lägenheten 😀
 
  • Gilla
Fotografen och 1 till
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Ha ha, det där kanske är något att fundera på att återinföra. Kassörsuppdraget är fast knutet till lägenheten 😀
Eller så får alla kassörer ett inmurat kassaskåp? 🤔
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
Maria T
B Bonzo2000 skrev:
Den där var bra.

Jag började brodera det här motivet för några år sedan, men tappade tålamodet innan jag blev klar.
[bild]
Men du har väl kvar det? Skicka till mig ska jag färdigställa åt dig, jag är j*ligt flink på korsstygn 😉
 
  • Gilla
Bonzo2000 och 1 till
  • Laddar…
Maria T
mexitegel mexitegel skrev:
Hittade denna på en loppis som gav flashbacks😍.

[bild][bild]
Ungefär som när nån kompis gjorde ett bland-band åt en, fast här ett färdigt koncept. Har för mig att man kunde prenumerera på Absolut Music.
 
  • Gilla
mexitegel och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.