AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Min såg ut såhär 😁

[bild]
Har den på garagevinden. 😍

• Älska
AndersMalmgren
  • Laddar…
Hittade denna på en loppis som gav flashbacks😍.

Skivomslag från Absolute Music med bilder på olika artister och texten "18 Top Chart Hits".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En lista över låtar och artister på ett loppisfynd, med titlar som "Ordinary world" av Duran Duran och "Bygg på mej" av Anders Glenmark. Prislapp 30 kr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Älska
maria01 och 8 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Hittade denna på en loppis som gav flashbacks😍.

[bild][bild]
Inte helt otänkbart att den finns i CD samlingen..
All that she wants och Kravitz.. 😇

• Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
lite av magin försvann med skivor när det gick ned från stora LP-skivor med en ordentlig bild tryckt på sidan till CD-skivas lilla fodral.

• Gilla
Blazermannen och 4 till
  • Laddar…
Jonas Persson
Samma för datorspel i sina stora fina lådor med ett innehåll utöver disketter eller CD jämfört med dagens direkta nerladdning från t ex Steam.

• Gilla
Sona2012 och 2 till
  • Laddar…
Ingen som minns att det var skola på lördagarna?

• Gilla
Tule54 och 4 till
  • Laddar…
E Edlunn skrev:
Ingen som minns att det var skola på lördagarna?
Jojomensan. Och farsan jobbade halv dag på lördagen också.

• Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Och gubbarna på verkstan fick lönen i bruna kuvert varje lördag.

• Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
L lat skrev:
Och gubbarna på verkstan fick lönen i bruna kuvert varje lördag.
Min farfar var i någon form av ledande ställning i bolaget han jobbade för när de gick ifrån veckolön, han fick tackbrev från fruarna, nu kunde inte männen supa upp hela lönen på fredagseftermiddagen.

• Gilla
  • Wow
Sona2012 och 5 till
  • Laddar…
Jag är iaf såpass gammal att jag fått kontantlön, varannan fredag.

• Gilla
tensiden och 1 till
  • Laddar…
Jag jobbade som flyttgubbe lite grann medan jag pluggade på 1900-talet. Pengar i kuvert på fredagen. Ingen skatt för oss som jobbade på timme. Alla privatkunder var tvungna att betala kontant.

• Gilla
Sona2012 och 1 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Jag tycker fortfarande att den klassiska glasflaskan är snyggast. Den här långsmala varianten inköptes i Tanzania 1985.
Min mamma hade café på 60-talet och sålde massor av Coca Cola. Det var alltid spännande att gå igenom de nylevererade backarna och se från vilka olika länder som flaskorna hade tillverkats för.

• Gilla
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
Jonas Persson
13th Marine 13th Marine skrev:
Min farfar var i någon form av ledande ställning i bolaget han jobbade för när de gick ifrån veckolön, han fick tackbrev från fruarna, nu kunde inte männen supa upp hela lönen på fredagseftermiddagen.
En bekant fick kontant veckolön i slutet av 80-talet. Fungerade bra tills den dagen sedlarna placerades i cigarettförpackningen och följde med i sopen när cigaretterna var slut 😢

• Ledsen
Tule54
  • Laddar…
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
En bekant fick kontant veckolön i slutet av 80-talet. Fungerade bra tills den dagen sedlarna placerades i cigarettförpackningen och följde med i sopen när cigaretterna var slut 😢
På årsmötet i BRFen vi bodde i för 10år sedan så avtackades kassören, gubben hade varit nyexad och kastats in i byggbolagets tillfälliga styrelse, valt att skaffa en lägenhet i BRFen och varit kassör i den sedan den grundades tidigt 50-tal, trots att han flyttade där i från under tiden.

Han berättade i det som varit hans lägenhet så satt där ett kassaskåp inmurat i väggen, och i början så köade varje månad resterande BRF-havare för att betala avgiften kontant.

• Gilla
Uffe A och 4 till
  • Laddar…
C
13th Marine 13th Marine skrev:
Han berättade i det som varit hans lägenhet så satt där ett kassaskåp inmurat i väggen, och i början så köade varje månad resterande BRF-havare för att betala avgiften kontant.
Ha ha, det där kanske är något att fundera på att återinföra. Kassörsuppdraget är fast knutet till lägenheten 😀

• Gilla
Fotografen och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.