Maria T
Höghus Höghus skrev:
För många platsar nog broderade visdomsord på väggen i den här tråden. Hos fam Höghus hör det till inredningen.

/Höghus

[bild]
Letar ännu efter en broderad bonad som en vän säger sig sett hos sin mormor på 1960-talet, orden känns så knasiga så jag letar vidare.

Tänker att det fanns en viss tröst i dessa ord som en läste varje dag.
 
  • Gilla
4774
  • Laddar…
Maria T
nino nino skrev:
Dom formar sig ju efter kroppen, aldrig att man fick ont i nån höft eller axel som man kan få av för hård eller mjuk säng.
Våran var helt odämpad så skulle man upp på natten fick man smyga i så det inte vågade för mycket.
Min dåliga rygg älskade vattensängen som jag/vi hade från 1990-2000, den var halvdämpad och skvimpade inte så mycket men jag erkänner att jag efter en nyårsafton och dess följder inte ville sova där.
Om den inte hade varit så låg att ta sig ur, kanske vi hade behållit den ett tag till. Helt klart en väldigt skönt säng.
 
  • Gilla
john68 och 1 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Min dåliga rygg älskade vattensängen som jag/vi hade från 1990-2000, den var halvdämpad och skvimpade inte så mycket men jag erkänner att jag efter en nyårsafton och dess följder inte ville sova där.
Om den inte hade varit så låg att ta sig ur, kanske vi hade behållit den ett tag till. Helt klart en väldigt skönt säng.
Tanten tyckte den var bra som gravid
 
  • Gilla
john68
  • Laddar…
engs
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Har aldrig använt Spray, men minns deras reklam. Blev förvånad över att de fortfarande finns kvar, om än i en annan form. Mail, men också de "populära" tjänsterna horoskop och ditt lokala väder. Läs deras egen beskrivning om sin historia och framtidsplaner. Minns ingen av de "populära tjänster" de säger sig ha levererat.
[länk]
Var ganska frekvent besökare på SPRAYdio. De hade ”radio”kanaler med olika inriktning, där användarna kunde köa upp musiken (med nått visst regelverk) som spelades.
Samt chatt knuten till varje kanal så man kunde snacka om musiken t.ex.
 
Digitalbox med tangentbord. Man kunde skriva saker som rullade i nederkanten i bilden på debattprogram och en massa tjänster (som man aldrig använde). Mycket smartare med tangentbord för att göra sökningar istället för som idag stega fram bokstav för bokstav med fjärrkontrollen på tv:n.
 
Höghus Höghus skrev:
För många platsar nog broderade visdomsord på väggen i den här tråden. Hos fam Höghus hör det till inredningen.

/Höghus

[bild]
🙂Den här hänger hemma hos mig.


Målning i vit ram med texten "TÄNK ATT MAN MÅSTE BLI FÖRBANNAD VARENDA DAG", pryda av ankare, ormar, hjärtan, blommor och en dödskalle.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
4774 och 9 till
  • Laddar…
F
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Den hade jag glömt! Och apparaten som man stäplade den i!
Det var väl den SL-anställde som stämplade - ingen apparat.
 
F frasen_36 skrev:
Det var väl den SL-anställde som stämplade - ingen apparat.
Har ett vagt minne av att man vek och stämplade i en automat någonstans, men tydligen var det sällsynt ....
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
F
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Har ett vagt minne av att man vek och stämplade i en automat någonstans, men tydligen var det sällsynt ....
Har aldrig sett eller hört talas om nån sån...
 
F frasen_36 skrev:
Har aldrig sett eller hört talas om nån sån...
Det var nån mer i tråden som sett automater, annars är det inte omöjligt att jag blandar ihop det...

Var mycket i både Stockholm och Göteborg slutet på 90-talet, början av 2000 .,..
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
Jodå, det fanns såna automater i alla obemannade spärrar. Bla på ett antal pendeltågsstationen.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
F
L lat skrev:
Jodå, det fanns såna automater i alla obemannade spärrar. Bla på ett antal pendeltågsstationen.
Ok då har jag missat dem i alla år...👍
 
T
F frasen_36 skrev:
Ok då har jag missat dem i alla år...👍
De kom ganska kort innan remsorna togs bort...
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
F
T Testarn skrev:
De kom ganska kort innan remsorna togs bort...
Aha. 👍
 
Slutet på -80-talet?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.