1 212 031 läst · 11 590 svar
1212k läst
11,6k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
Medlem
· Västra Götaland
· 2 336 inlägg
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 548 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 548 inlägg
Letar ännu efter en broderad bonad som en vän säger sig sett hos sin mormor på 1960-talet, orden känns så knasiga så jag letar vidare.Höghus skrev:
Tänker att det fanns en viss tröst i dessa ord som en läste varje dag.
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 548 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 548 inlägg
Min dåliga rygg älskade vattensängen som jag/vi hade från 1990-2000, den var halvdämpad och skvimpade inte så mycket men jag erkänner att jag efter en nyårsafton och dess följder inte ville sova där.nino skrev:
Om den inte hade varit så låg att ta sig ur, kanske vi hade behållit den ett tag till. Helt klart en väldigt skönt säng.
Tanten tyckte den var bra som gravidMaria T skrev:Min dåliga rygg älskade vattensängen som jag/vi hade från 1990-2000, den var halvdämpad och skvimpade inte så mycket men jag erkänner att jag efter en nyårsafton och dess följder inte ville sova där.
Om den inte hade varit så låg att ta sig ur, kanske vi hade behållit den ett tag till. Helt klart en väldigt skönt säng.
Var ganska frekvent besökare på SPRAYdio. De hade ”radio”kanaler med olika inriktning, där användarna kunde köa upp musiken (med nått visst regelverk) som spelades.Jonas Persson skrev:Har aldrig använt Spray, men minns deras reklam. Blev förvånad över att de fortfarande finns kvar, om än i en annan form. Mail, men också de "populära" tjänsterna horoskop och ditt lokala väder. Läs deras egen beskrivning om sin historia och framtidsplaner. Minns ingen av de "populära tjänster" de säger sig ha levererat.
[länk]
Samt chatt knuten till varje kanal så man kunde snacka om musiken t.ex.
Medlem
· Korpilombolo
· 3 396 inlägg
Digitalbox med tangentbord. Man kunde skriva saker som rullade i nederkanten i bilden på debattprogram och en massa tjänster (som man aldrig använde). Mycket smartare med tangentbord för att göra sökningar istället för som idag stega fram bokstav för bokstav med fjärrkontrollen på tv:n.
Allvetare
· Västra götaland
· 9 436 inlägg
Allvetare
· Västra götaland
· 9 436 inlägg