F
P Pjer Polanski skrev:
Gula Tidningen!
Typ 20.000 annonser och tidningen gavs ut på torsdagar.
Kommer inte ihåg hur det låg till, men det kan ha varit en kostnad om man ville ha bild med på objektet man skulle sälja. Annars var det kanske gratis?

Att sälja sin moppe tog en vecka i förberedelserna bara för få ut annonsen.

Så fruktansvärt söligt jämfört med idag :)
Under en kortare tid ungefär samtidigt (eller efteråt) fanns i Sthlm en fysisk marknadsplats som kallades Torget nånting (Gula torget?) som låg på en rivningstomt nära Södra station.
Där fick man lämna in sina saker till försäljning mot nån sorts avgift.

Maria T
T TowaTei skrev:
Haha, nä man ville ju ha Tättintill Hot eller Cool, inte någon jäkla Dentosal!
Ååååhh ja, Tättintill den röda som smakade kanel! Borde ha kultstatus.

• Gilla
TowaTei
  • Laddar…
engs
Dan1891 Dan1891 skrev:
Kommer nån ihåg Tabac?
Minns att min far alltid använde den efter sin rakning, och jag tyckte den
luktade väldigt gott!
Inte som lukta-gott, men kör med Tabac raktvål just nu. Så de verkar vara vid full vigör fortfarande.
Har inga nostalgiska minnen till det märket dock.

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
P
Telia Anita Nummerpresentatör.
Kunde stå och glo på displayen när telefonen ringde och bara fascineras över att den där manicken kunde klura ut vem det var innan man svarade. Den visade även nummer som hade ringt när man inte var hemma. Helt galet. Det var liksom framtiden innan framtiden, ungefär som AI upplevs nu. Magiskt och förtrollande.

• Vit nummerpresentator med knappar märkt "Telia Anita", förmodligen en äldre modell av nummerdisplay för telefon.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Roga1337 och 9 till
  • Laddar…
P Pjer Polanski skrev:
Telia Anita Nummerpresentatör.
Kunde stå och glo på displayen när telefonen ringde och bara fascineras över att den där manicken kunde klura ut vem det var innan man svarade. Den visade även nummer som hade ringt när man inte var hemma. Helt galet. Det var liksom framtiden innan framtiden, ungefär som AI upplevs nu. Magiskt och förtrollande.
Inget magiskt. Nummret skickades modulerad precis som data skickades till ditt modem förr

Jonas Persson
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Inget magiskt. Nummret skickades modulerad precis som data skickades till ditt modem förr
Och tid tog det. Var man uppmärksam insåg man att det tog en sekund eller två innan det började ringa hos dem som aktiverat tjänsten.

• Gilla
mvh och 1 till
  • Laddar…
P
1993, när Anita lanserades och Televerket bytte namn till Telia, fanns inte ens ordet modem i mitt ordförråd, det kom lite senare på 90-talet för min del 😂

hsd
Har en sådan, ligger halvägs till åvc

P
hsd hsd skrev:
Har en sådan, ligger halvägs till åvc
Säljs en på Tradera i skrivande stund. Budet uppe i 50kr.

P Pjer Polanski skrev:
1993, när Anita lanserades och Televerket bytte namn till Telia, fanns inte ens ordet modem i mitt ordförråd, det kom lite senare på 90-talet för min del 😂
Själv fick man modem någon gång i mitten på 80 talet och då är jag ändå född 80 blankt :)

• Haha
Snigla och 1 till
  • Laddar…
hsd
P Pjer Polanski skrev:
Säljs en på Tradera i skrivande stund. Budet uppe i 50kr.
Ååhå, finns tydligen en liten efterfrågan på dessa fortfarande

Nissens
Själv fick man modem någon gång i mitten på 80 talet och då är jag ändå född 80 blankt :)
Du var säkert på fidonet också, och hade programmerat de första spelen. 😂

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Fan vad du sabbar för oss alla som alltid trott att det var ren magi. Menar du att numret verkligen fick plats i två jättetunna koppartrådar??? Nej jag tror inte på dig! Så hemskt kan det inte vara?! Nej jag fortsätter allt att tro på magi och du kan gå och tugga potatisskal någonstans!

• Gilla
  • Haha
Mange_64 och 15 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Fan vad du sabbar för oss alla som alltid trott att det var ren magi. Menar du att numret verkligen fick plats i två jättetunna koppartrådar??? Nej jag tror inte på dig! Så hemskt kan det inte vara?! Nej jag fortsätter allt att tro på magi och du kan gå och tugga potatisskal någonstans!
Anders kommer inte att tugga några potatisskal om du inte kan ge ett bra förslag på passande vin att dricka till.

• Haha
  • Gilla
frasen_36 och 3 till
  • Laddar…
H hhallen skrev:
Anders kommer inte att tugga några potatisskal om du inte kan ge ett bra förslag på passande vin att dricka till.
En dunk finkelHB från Västerbottens inland är vad han är värd just nu. 😢😡

• Gilla
Dilato och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.