Jonas Persson
Ok, hon finns kvar än idag och svarar snabbt om du ringer 90 510. Men minns du när du senast gjorde det?

Ringde henne precis från mobilen, känns minst sagt som att gå över ån efter vatten.

Och hon finns idag även på nätet, känns också onödigt, bara nostalgiskt.
http://www.frokenur.com/aad/aktuell-tid

• Gilla
  • Älska
Sona2012 och 2 till
  • Laddar…
Jag kör den här marmeladen på rostade mackor. Favoriten är Päron med Lime & Ingefära och testar nu Blåbär, choklad & chili varianten…men den passar bättre till ost&kex brickan.
Sju burkar marmelad av olika sorter staplade, naturbakgrund, etiketter på svenska, "Himmelsk Marmelad".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
De där drack vi på språkresorna i England :)
Fick ni köpa själva?
Åkte dit mellan åk 6-7 så egentligen lite för tidigt, men handla öl det gick bra i nån liten butik, första fyllan i Hastings den glömmer man inte 😄

Maria T
nino nino skrev:
Fick ni köpa själva?
Åkte dit mellan åk 6-7 så egentligen lite för tidigt, men handla öl det gick bra i nån liten butik, första fyllan i Hastings den glömmer man inte 😄
Det var tidigt att åka, tror de flesta åkte mellan 7-8, 8-9 som jag gjorde, båda åren, och sen efter åk1 i gymnasiet när jag var utbytesstudent och "mellanlandade" i Brighton en månad innan vi reste vidare till USA. Det jag minns bäst, eller kanske mest, från mina språkresor är att chokladen Snickers ännu inte gjort sitt intåg i Sverige och det var det godaste jag ätit, nånsin, samt att alla vuxna män, typ pappan i familjen jag bodde hos, hans brorsa, morfar och farfar doftade av Eau de Cologne "rakvatten" Brut.

Grön flaska BRUT after shave, svart lock, genomskinlig, original, texter franska/engelska, parfym.
Skapa konto

Men då var flaskan en simpel plastsak, inte alls lika snygg som den på bilden.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Kommer nån ihåg Tabac?
Minns att min far alltid använde den efter sin rakning, och jag tyckte den
luktade väldigt gott!

• Tabac Original after shave lotion-flaska, vit, brun kork, kosmetiska män, sedan 1959.
  • Gilla
lars_stefan_axelsson och 5 till
  • Laddar…
Maria T
Dan1891 Dan1891 skrev:
Kommer nån ihåg Tabac?
Minns att min far alltid använde den efter sin rakning, och jag tyckte den
luktade väldigt gott!
Tabac använde min pappa, jag tyckte också den doftade mycket gott. (hans skjortkrage kunde jag sniffa på).

• Älska
Dan1891
  • Laddar…
nino nino skrev:
Fick ni köpa själva?
Hade ett fake leg :)

K Kirre2 skrev:
Nu verkar det helt omöjligt att få tag på bitter marmelad. Det fanns nån att köpa förut, men kan inte hitta den längre. Tror det var Robertsons eller nåt liknande.
Gör din egen marmelad. Det är busenkelt. Köp pomeranser när de finns att tillgå - det är bara en kort tid i slutet på februari, början på mars. Du kan få ett recept av mig om du är intresserad.

• Gilla
Sona2012
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Hade ett fake leg :)
Vi blev inte ens frågade om leg.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
K Kirre2 skrev:
Nu verkar det helt omöjligt att få tag på bitter marmelad. Det fanns nån att köpa förut, men kan inte hitta den längre. Tror det var Robertsons eller nåt liknande.
Konservburk med Sevilla apelsinmarmelad, märke KOO, finhackade skalremsor, ingen tillsatta färgämnen eller konserveringsmedel.
Skapa konto

Den här kör jag med. Bitter och god! Brukar finnas överallt.

• Gilla
  • Älska
skogaliten och 2 till
  • Laddar…
nino nino skrev:
Vi blev inte ens frågade om leg.
Tror vi blev det någon gång fast du har nog rätt att de ofta strunta i utlänningar

• Gilla
nino
  • Laddar…
På tal om lukta gott. Det här var den hetaste doften man kunde ha när jag gick i högstadiet.
Parfymflaska, Dior Fahrenheit, ombre-effekt från rött till svart, rundad, guldfärgad kapsyl, isolerad vit bakgrund.

Jag gillar den fortfarande men dessvärre inte hustrun.

• Gilla
  • Älska
Nyfniken och 6 till
  • Laddar…
S Stevie Deville skrev:
På tal om lukta gott. Det här var den hetaste doften man kunde ha när jag gick i högstadiet.
[bild]

Jag gillar den fortfarande men dessvärre inte hustrun.
Ohlala!
En sån har funnits i badrumsskåpet, för sisådär 35-37år sedan. 😎

• Gilla
  • Älska
Roga1337 och 2 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Ohlala!
Har en👍.
Och en lagerfeldt.
Saknar tyvärr old spice🤔😉😂😂

• Gilla
  • Älska
Maria T och 2 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Finns i mitt badrumsskåp sedan drygt 30 år…😳

• Älska
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.