1 137 491 läst · 11 051 svar
1137k läst
11,1k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 344 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 344 inlägg
Hittade en sån här blå tärning när jag sålde mitt sommarhus 2015, samt en fotboll, alltså glassförpackning i form av en sådan. Plasten var så spröd och solblekt efter att ha legat i ett fönster runt 40 år så de åkte i tunnan.
Bild från Google, GB tärning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bild från Google, GB tärning.
Kul! Fanns i form av apelsiner i plast också!Maria T skrev:
Stämmer säkert! Hade dålig koll på glassmärken som litet barn. Men minns den gången jag skulle vara lite annorlunda och köpte en likadan isglass men med colasmak. Det var det äckligaste jag smakat, slängde glassen. Jag dricker fortfarande inte cola.E Edlunn skrev:
Puckar som funnits :Maria T skrev:
- Storpuck
- Nötpuck
- Chokladpuck
- Pistagepuck med smak av pistage
- Cassatapuck
- Punschpuck
- Puckstång – rektangulär gräddglasspinne. Smakerna var vanilj och jordgubb. Den fanns även i päron och cocos.
- Lakritspuck
- Guldpuck
- Vaniljpuck
Källa: Glassademin
Stickan
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 344 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 344 inlägg
Det jag tänkte på var att när det kokar över sprutar kaffet ut genom pipen och då är det bra om det landar på spisen och inte bakom.Maria T skrev:
Stickan
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 344 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 344 inlägg
Såklart! Flyttade från gasspisen när jag var 16, men av vad jag kommer ihåg - gick den ens att flytta fram?Stickan56 skrev:
Och utsprutande kaffe är oavsett spissort ett elände att torka upp. Det minns jag i alla fall att jag har gjort.
Det enda rätta sättet att tillreda kaffe!!!! Kokkaffe i en visselJohanna.Stickan56 skrev:
Allt annat är hädelse och förtjänar offentlig stegling!!!! Förlåtligt är skogspanna över öppen eld i en snögrop när man pimplar eller jagar/ utför skogsarbete ( sätter plant/ röjer/ gallrar/ avverkar)
Helt galet, vi hade just den diskussionen idag , resultatet är detsamma, jag skulle bara köpa Trocadero och sambon tycker det inte spelar så stor roll.Maria T skrev:
Pommac och Champis är väl bara olika bryggerier men smakar ungefär lika.N Nyikåk skrev:
Trocadero däremot är ju något helt annat.
Dessa smaker är jag uppväxt med. http://www.vasabryggeri.se/produkter/
För att inte tala om Sundsvalls öl.
Stickan