1 137 333 läst · 11 051 svar
1137k läst
11,1k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
Renoverare
· Stockholm
· 18 347 inlägg
Nasa tgb går att köpa än idag. Riktigt fina¨P pmd skrev:Det här, mina damer och herrar, är ett överlägset tangentbord. De flesta av er har dock knappast haft chansen att glömma det.
The Space Cadet Keyboard. Inte originalmodellen, utan en något senare variant. Layouten är dock densamma.
[bild]
Öppna bilden i en ny flik eller ett nytt fönster för att se märkningen på alla tangenterna.
Renoverare
· Stockholm
· 18 347 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 347 inlägg
Tips: https://play.google.com/store/apps/details?id=org.mmin.handycalc&hl=sv&gl=USAlfredo skrev:
För enklare grejer kör jag win+r calc sedan nummertagengerna ovan QWERTY för att slippa flytta händerna
# apt install handycalcAndersMalmgren skrev:
Reading package lists... Done
Building dependency tree... Done
Reading state information... Done
E: Unable to locate package handycalc
Hade jag behärskat riktig "fingersättning" hade jag säkert tyckt som du... Den enda delen av tangentbordet där jag kan skriva utan att titta efter är just på den numeriska.AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 347 inlägg
Kanske dags lära sig då (Jag är dock bara 95% av äkta fingersättning skulle jag gissa) Var jag typ eko-admin och matade in verifikationer dagar i enda kanske jag skulle använda numeriskAlfredo skrev:# apt install handycalc
Reading package lists... Done
Building dependency tree... Done
Reading state information... Done
E: Unable to locate package handycalc
Hade jag behärskat riktig "fingersättning" hade jag säkert tyckt som du... Den enda delen av tangentbordet där jag kan skriva utan att titta efter är just på den numeriska.
Om jag minns rätt så låg butiken mittemot Katte i en källare. Tror det stog "Hobby" i fönstret. Men jag var aldrig in i butiken, så jag har ingen aning om vad som dolde(döljer?) sig där.J JohanLun skrev:
Redigering: Efter lunchen funkar hjärnan bättre. Det var ju Hobbyhuset som låg där, som sålde rollspel och liknande. Och där har jag ju visst varit in och handlat! Men jag tror inte den finns kvar.
Redigerat:
Rymdkadett : vissa teckenkombinationer är mycket lättare att slå om man har en eller två händer till eller tentakelliknande fingrar.P pmd skrev:Det här, mina damer och herrar, är ett överlägset tangentbord. De flesta av er har dock knappast haft chansen att glömma det.
The Space Cadet Keyboard. Inte originalmodellen, utan en något senare variant. Layouten är dock densamma.
[bild]
Öppna bilden i en ny flik eller ett nytt fönster för att se märkningen på alla tangenterna.
Grekiska och operatorer ur satslogiken direkt tillgängliga på ett tangentbord - använder man det fullt ut för programmering så behöver man ha ganska så mycket diskret matematik i ryggen för att fatta koden.
Ah, den minns jag. Spelade aldrig rollspel... Men vart inne där med nån annan som gjorde det...B Bassrunner skrev:Om jag minns rätt så låg butiken mittemot Katte i en källare. Tror det stog "Hobby" i fönstret. Men jag var aldrig in i butiken, så jag har ingen aning om vad som dolde(döljer?) sig där.
Redigering: Efter lunchen funkar hjärnan bättre. Det var ju Hobbyhuset som låg där, som sålde rollspel och liknande. Och där har jag ju visst varit in och handlat! Men jag tror inte den finns kvar.