Johan Van Kuyl Johan Van Kuyl skrev:
Minns också Salomon...

Minns också Salomon. Kånken har väl "alltid" funnits...
-82-83, Salomon handskar, pjäxbag, sportväska, ryggsäck, snölås, pjäxor åssa ett par dynastar guldskidor (2m långa) med "fallskärm" och Salomon 727 bindningar. :cool:

T Thomas_Blekinge skrev:
Jag behöver också kontanter. Loppis, gårdscafe, insamlingar på jobbet, köpa/sälja bil mm.
Min erfarenhet är tyvärr tvärtom. Jag hade gärna fortsatt använda kontanter (för det är så teknikoberoende), men ingen loppis, insamling eller liknande verkar acceptera annat än Swish.

Jag handlar fortfarande för 3-5000:- kontant per månad. Svart t-shirt med texten "BLACK MARKETS MATTER" och en grafisk symbol.

• Gilla
  • Haha
nino och 5 till
  • Laddar…
Skulle kanske behållit min Minuten och tagit ut en del besparingar och laddat upp sedelkassetten, problemet är att det måste vara gamla hundralappar som väl inte gäller längre:cool:

ClasseClas
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Användes flitigt på allt som satt fast; från klistermärken till skitiga händer. Lacknafta fungerar ungefär likadant.
[bild]
Sånt hade vi i mitt barndomshem. Undrar om det inte var fotogen i en fin flaska?

P
M Mats_R skrev:
Tänk ett steg längre. Utan kontanter sitter vi alla helt i knäet på bankerna. De bara väntar på att kunna höja priserna för swish och plastkorten.
Det finns förvisso risker med att alla köp man gör registreras, men jag har ett kreditkort helt utan avgifter. Jag får istället bonus för en del köp.

Jonas Persson
ClasseClas ClasseClas skrev:
Sånt hade vi i mitt barndomshem. Undrar om det inte var fotogen i en fin flaska?
Då här skriver Wikipedia:

Lacknafta saluförs under en rad olika namn, med liknande egenskaper, ibland synonymer, men detaljsammansättningen kan variera:
  • Dilutin, varumärke ägt av Shell, har ytspänningsnedsättande tillsatser.

ClasseClas
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Då här skriver Wikipedia:

Lacknafta saluförs under en rad olika namn, med liknande egenskaper, ibland synonymer, men detaljsammansättningen kan variera:
  • Dilutin, varumärke ägt av Shell, har ytspänningsnedsättande tillsatser.
Se där, kristallklart att det är kristallolja (annat namn för lacknafta)

Jonas Persson
ClasseClas ClasseClas skrev:
Se där, kristallklart att det är kristallolja (annat namn för lacknafta)
En variant av lacknafta, vanolle, vitsprit eller vad man nu vill kalla det.

Jonas Persson
Denna klassiska burk finns fortfarande i vårt skafferi. 7,70 på Åhléns.
Gammal brun farinsockerburk från Sockerbolaget som står på en bänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Älska
Fotografen och 8 till
  • Laddar…
Jonas Persson
Numera full med Yes, men den används fortfarande(y)
Nostalgi, men även att hålet är mindre. Dagens flaskor har alla större hål oavsett vad de innehåller.
Gammal Barnängen diskmedelsflaska fylld med Yes, etikett med text "Disk 400 räcker till 400 diskar".
Skapa konto

Jonas Persson
Och slutligen en klassiker som bleker allt enligt reklamen.
Flaska av rengöringsmedlet Tomte Skur med texten "frisk doft" och "där inget annat hjälper".
Skapa konto

• Gilla
Fotografen och 2 till
  • Laddar…
Köptes i paket om fem och byttes. Det här är en komplett samling av andra serien.

• Stabel av samlarkort med Garbage Pail Kids, överst kortet visar karaktären Patty Putty.
    Skapa konto
  • En hög med samlarkort visande ett kort från serien på toppen.
    Skapa konto
  • Gilla
Johan Van Kuyl och 3 till
  • Laddar…
Henningelvis Henningelvis skrev:
Köptes i paket om fem och byttes. Det här är en komplett samling av andra serien.
De där har jag redan tagit upp, fast pluspoäng för egen bild!

• Gilla
Henningelvis
  • Laddar…
B b8q skrev:
Min erfarenhet är tyvärr tvärtom. Jag hade gärna fortsatt använda kontanter (för det är så teknikoberoende), men ingen loppis, insamling eller liknande verkar acceptera annat än Swish.
Jag brukar säga: vill du göra affär så ska du acceptera cash. Då plötsligt löser sig dig ofta. Inte alltid.
Affärer som är kontantfria har jag strukit från min lista, t ex Tools. Jag vill ha möjlighet att använda legala betalningsmedel.

• Gilla
videopac och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.