1 192 245 läst · 11 376 svar
1192k läst
11,4k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
Av min ömma moder fick jag en plåtkrokodil, med ett blev som klickade högt varje gång man klämde på det. Lade man örat till och
Klämde på som en tok, susade det i örat en stund.
Något som nutidens söndercurlade vuxna inte ens förstår vad vi pratar om.
Staffans
Klämde på som en tok, susade det i örat en stund.
Något som nutidens söndercurlade vuxna inte ens förstår vad vi pratar om.
Staffans
Jävla Hobbex.F frasen_36 skrev:
Det kom aldrig någon machete i paketen från Hobbex, däremot både irrglasögon, detektivglasögon, stinkbomber, Goofeyclock mm, när vi som tioåringar, på 70-talet. beställde grejer på på postorder.
Vi ville ju ha varsin rejäl machete
jaaa. Den grunkan ovanpå TV:n kallade pappa för convertern.Keiller skrev:Så här såg min barndoms TV-apparat ut. Hade både radio och grammofon.
[bild]
Enligt vad jag minns vad farsan sa, köptes TV:n på grund av OS i Rom 1960. Den skrotades inte förrän 1976, då vi blev med färg-TV, lagom till OS i Montreal.
[bild]
Ovanpå på TV:n hade vi en särskild elektronisk grunka som gjorde att vi som hade en lite äldre apparat kunde se en kanal till, TV2, som startade 1969.
Fast tv-program dygnet runt var såklart en fantasi. TV slutade sända framåt elva på kvällen och på dagtid var det oftast testbild.
[bild]
Samma år som TV2 kom började en del program sändas i färg och då byttes testbilden ut mot en modernare.
[bild]
En av favoriterna på TV var Helgonet.
[bild]
Såå längesedan
Den tog jag. När jag och farsan varit på Hobbex och fyndat högg jag av halva bordsbenen på fikabordet på hans jobb.GoC skrev:
Men är det någon som som köpte röntgenglasögonen?
JungelJim
Det var efter det visade sig att man kunde betala med dessa som det blev ett veck på dom. Då fick man inte ner dom i p-automaten.K knipo skrev:
Nej inga röntegenglasögon, då kunde man ju se genom tjejernas kläder….Staffans2000 skrev:
Irrglasögonon funkade i alla fall, helt omöjligt att cykla iförd dom, slutade i grannens staket
Digitala ”pappersark”. Dvs excellistor i datorn som man fyllde i.A ArneTW skrev:
Förövrigt faxade vi då även utskrivna excelfiler till huvudkontoret. Där personal manuellt lade in de infaxade siffrorna i sina egna excelark… virussäkert serru
Runt 90-talet.
En massa saker att drömma om, men som aldrig kunde köpa.
93-94 Motorola Personal Phone, NMT, sprakade och var svindyrt att ringa på.
Bra täckning i Boden och skjutfälten runtom...
Inte så mycket finesser som Messenger och Facebook, laddbart batteri var tillbehör.
En massa saker att drömma om, men som aldrig kunde köpa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
93-94 Motorola Personal Phone, NMT, sprakade och var svindyrt att ringa på.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bra täckning i Boden och skjutfälten runtom...
Inte så mycket finesser som Messenger och Facebook, laddbart batteri var tillbehör.
Men innan dess hade jag samlat på mig så många att de att de fyllde hela växelspaksstången. Gratis plats i två år.GoC skrev:
Innan dess, startade minfalskmyntarbana genom att gjuta enkronor av bly, i gipsformar. Funkade utmärkt i godisautomaterna.
Staffans
5.5hk till fs1FredrikR skrev: