Status
Inte öppen för fler kommentarer.
tveksamt tveksamt skrev:
Vad gör USA i mycket större omfattning än de övriga tre som väger upp en sådan sak?
Förser hans husses motståndare med vapen? ;)

• Gilla
  • Arg
pmd och 3 till
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
Så trots att USA är mycket mindre sannolika att sabotera viktig infrastruktur i Sverige håller du dem ändå som minst lika farliga som de övriga tre?
På vilket sätt då? Vad gör USA i mycket större omfattning än de övriga tre som väger upp en sådan sak?
Vad som är det farliga med dem har jag skrivit i flera inlägg tidigare och avser inte att upprepa det igen.

• Gilla
Intet
  • Laddar…
K Krille4 skrev:
Absolut - låt oss fokusera på stavningen istället för att hålla oss till ämnet och fundera vem som ligger bakom propagandan du sprider.

Så utifrån ämnet är alltså inte USA det fjärde av de "tre-i-topp" länderna som är ett hot mot Sverige?

/Krille
Du får hålla med om att din stavning var lite humoristisk...
Vad är det för propaganda du anklagar mej för att sprida?

De är minst lika farliga som de övriga evt farligare då vi har dem i vår trädgård.

• Gilla
Intet
  • Laddar…
Ni som anser att USA är er bästa vän, ni kanske har hört talas om hur de har "hjälpt" andra länder, vi kan börja med Vietnam.

Nedan en av bilderna som avslutade USA´s "hjälp".

Barn flyr nerför en väg under Vietnamkriget, följda av soldater och en molnig bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Intet
  • Laddar…
O [old rusty] skrev:
Förser hans husses motståndare med vapen? ;)
Den här typen av kommentarer från sådana som dej gör att beslutet att lämna Hemvärnet blev lätt!

• Gilla
Intet
  • Laddar…
M maxmsm skrev:
Du får hålla med om att din stavning var lite humoristisk...
Vad är det för propaganda du anklagar mej för att sprida?

De är minst lika farliga som de övriga evt farligare då vi har dem i vår trädgård.
Jag anklagar dig inte för något - det framgår klart och tydligt för alla vems propaganda du sprider.

/Krille

• Gilla
  • Arg
och en till och 6 till
  • Laddar…
K Krille4 skrev:
Absolut - låt oss fokusera på stavningen istället för att hålla oss till ämnet och fundera vem som ligger bakom propagandan du sprider.

Så utifrån ämnet är alltså inte USA det fjärde av de "tre-i-topp" länderna som är ett hot mot Sverige?

/Krille
K Krille4 skrev:
Jag anklagar dig inte för något - det framgår klart och tydligt för alla vems propaganda du sprider.

/Krille
Sluta ljuga, visst fan anklagar du mej!!!

M maxmsm skrev:
visst fan anklagar du mej!!!
Du gör själv rätt tydligt vad du anser. Vi som inte håller med får väl också vara tydliga?

• Gilla
FredrikR och 4 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Du gör själv rätt tydligt vad du anser. Vi som inte håller med får väl också vara tydliga?
Förklara du vad du tror att jag anser!!

Ingen av er har hittills verkat fatta vad jag anser och menar!

Det är inte bara tre länder som är de farligaste för oss, det är fyra och ett av dessa länderna hjälper Sverige och många andra länder just nu till att se till att de är fullt upptagna med att mer eller mindre åka på stryk från sin fredliga granne som de på fulaste möjliga sätt har försökt att invadera och ta kontrollen över!

M maxmsm skrev:
Ni som anser att USA är er bästa vän, ni kanske har hört talas om hur de har "hjälpt" andra länder, vi kan börja med Vietnam.
Jag fyller på med ett färskt exempel. Afganistan, där våra godhjärtade vänner i vanlig ordning flydde i vild panik och lämnade både lokalanställda i fiendens händer samt massor av vapen och pengar till Tallibanerna. Vem beordrade det. Jo, Biden!🤣
Ni övriga kan ju fylla på. Det finns 38 "Hjälpinsatser" till, så det räcker till alla😆. Grenada, Chile, Argentina ... ös på bara.

Ifall ni även valt att glömma?

Människor springer bredvid ett stort USAF transportflygplan på en flygplats i Afghanistan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Här hemma är även järnvägsnätet extremt sårbart. Med bara minimala fackkunskaper kan ett mindre antal personer slå ut större delen av alla betydande banor. Själv skulle jag kunna ställa till det regält helt ensam.

Hur är det med våra mobilmaster?

• Gilla
maxmsm
  • Laddar…
M maxmsm skrev:
Förklara du vad du tror att jag anser!!
Det är väl bättre om du är tydlig med det själv eftersom du verkar tycka att jag misstolkar dig?

M maxmsm skrev:
Ingen av er har hittills verkat fatta vad jag anser och menar!
Då är du kanske för otydlig?

M maxmsm skrev:
Det är inte bara tre länder som är de farligaste för oss, det är fyra och ett av dessa länderna hjälper Sverige och många andra länder just nu till att se till att de är fullt upptagna med att mer eller mindre åka på stryk från sin fredliga granne som de på fulaste möjliga sätt har försökt att invadera och ta kontrollen över!
Varför skriver du inte i klartext vad du menar? Vilket är "ett av dessa"? Vilket är den "fredliga grannen"?

• Gilla
mikethebik och 6 till
  • Laddar…
M maxmsm skrev:
Den här typen av kommentarer från sådana som dej gör att beslutet att lämna Hemvärnet blev lätt!
Det är väl bara bra, är lurigt med potentiella femtekolonnare som har svårt att se vilken den sannolika fienden är.

Och jag är uppväxt med ryssvurmande och usa-hatande i släkten och känner igen pratet från gamla vpkare.
Sen var det andra delen av släkten som faktiskt haft med ryssar att göra och upplevt vad dom ställer till med.
Att på nära håll uppleva ryssars syn på sin rätt att äga andra människor och länder gör en konstigt nog inte till ryssvän och det var aldrig någon tvekan där vem den riktiga fienden var.

Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
pmd och 9 till
  • Laddar…
Fairlane
M maxmsm skrev:

Nedan en av bilderna som avslutade USA´s "hjälp".

[bild]
Ja så där såg det ut för 50 år sen. Inte alls bra. USA har begått en del misstag sedan dess, men till skillnad från ryssarna så har man inte det som standardförfarande. Det har hänt att amerikaner begått krigsbrott i både Irak och Afghanistan, det förnekar ingen och alla tycker det är förjävligt. Dock är det inte sanktionerat från högsta ort och de som gör sig skyldiga kan dömas för det (och det sker också).
Ryssarna begår krigsbrott dagligen och det finns inget problem alls med det från den ryska ledningen. Man förnekar givetvis allt och de i Sverige som medvetet eller omedvetet stöttar Ryssland brukar gärna låtsas om att Ukraina är lika goda kålsupare och lyfter gärna upp att USA också begått vidrigheter. De kan omöjligt säga att ryssarna begår en massa krigsbrott konstant utan att i samma andetag påstå att Ukraina också, eller Usa också etc.

• Gilla
pmd och 11 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Det är väl bättre om du är tydlig med det själv eftersom du verkar tycka att jag misstolkar dig?

Då är du kanske för otydlig?

Varför skriver du inte i klartext vad du menar? Vilket är "ett av dessa"? Vilket är den "fredliga grannen"?
Är du så korkad att du inte fattar att den fredliga grannen är Ukraina!!!!!!!!!!!!!!!

M maxmsm skrev:
Är du så korkad att du inte fattar att den fredliga grannen är Ukraina!!!!!!!!!!!!!!!
Då du själv skriver "Ingen av er har hittills verkat fatta vad jag anser och menar" så kan det nog diskuteras vem den korkade är.

• Gilla
  • Haha
sysmali och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.