Z Zodde skrev:
Ett räntebesked påverkar inte ett specifikt bolag isolerat. Det påverkar marknaden (som det specifika bolaget är en liten del av)
Så därför blir man som aktieägare i det bolaget inte påverkad?

Edit: eller låt mig omformulera, så därför blir man som aktieägare på marknaden inte påverkad?

H hellem skrev:
Så därför blir man som aktieägare i det bolaget inte påverkad?
Var sa jag det?
Ränteändringar påverkar hela ekonomin
Har du en mille på sparkontot njuter du gott av en räntehöjning. Var din bekante på Rix förbjuden att ha sparkonto också…?:)
Sparkonto sannolikt mer påverkat än en aktie i Volvo

Z Zodde skrev:
Var sa jag det?
När du påstår att man inte är "jävig" eller vad du vill kalla det. Definitionen är ju att man personligen "kan antas bli påverkad av beslutet i en inte oväsentlig utsträckning,"

H hellem skrev:
När du påstår att man inte är "jävig" eller vad du vill kalla det. Definitionen är ju att man personligen "kan antas bli påverkad av beslutet i en inte oväsentlig utsträckning,"
Har du sparkonto med bra ränta blir du definitivt påverkad av en räntehöjning

Z Zodde skrev:
Du skriver ”så fattig att han måste ha bolån.”

Det är skrattretande i sig.

Bolån är bland de fördelaktigaste lån man kan ha mtp ränta. Har inget med fattigdom att göra.

Sen finns det många högavlönade som har hög konsumtion så att de absolut måste vara mångmiljonärer är också ett löst antagande..,

Staten Norge är världens näst rikaste land med 12000 miljarder i nettoförmögenhet. ÄNDÅ lånar man pengar av finansmarknaderna. …??
Försök förstå att det finns många anledningar till att ha lån, ÄVEN om man är rik.
Wallenberg har lån han också ;-)
Detta är helt meningslöst. Du läser ju inte ens vad man skriver, utan fokuserar på en mening, eller en del av en mening, och låtsas att det är vad man pratar om.

Skulle vilja godta din kapitulation, men har helt enkelt inte plats.

Kilrain Kilrain skrev:
Detta är helt meningslöst. Du läser ju inte ens vad man skriver, utan fokuserar på en mening, eller en del av en mening, och låtsas att det är vad man pratar om.

[media]
Kilrain Kilrain skrev:

[media][/QU
Nu skrev jag att jag kanske misstolkade dig, du gjorde själv inget för att reda ut frågetecknen.
Jag håller med om att det är meningslöst att prata om var vederbörande har i huslån.

Men ATT han öht har huslån är för mig helt naturligt
Amortera är bland den sämsta sortens sparande.

Z Zodde skrev:
Har du sparkonto med bra ränta blir du definitivt påverkad av en räntehöjning
Ja?

H hellem skrev:
Ja?
Och det var tillåtet för din vän…?
Poängen är att du kan inte förbjuda din vän att vara privat involverad i ALLT som blir påverkat av ett räntebesked

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.