10 303 läst · 118 svar
10k läst
118 svar
Så gör du kanske din egen el framöver?
Vilken del av videon anser du visa att det fungerar?L Leo99 skrev:
Jag kan bara tala för mig själv och jag tror att det är en bluff. Vad som döljer sig i lådan var inte jag som spekulerade om. Jag blir väldigt gärna motbevisad genom att den dyker upp som en kommersiell produkt eller att funktionen granskas och verifieras av oberoende forskare. Tills dess tillmäter jag videon samma värde som alla evighetsmaskiner och vattendrivna motorer man kan hitta på youtube.L Leo99 skrev:
Senaste nytt:A Avemo skrev:Jag kan bara tala för mig själv och jag tror att det är en bluff. Vad som döljer sig i lådan var inte jag som spekulerade om. Jag blir väldigt gärna motbevisad genom att den dyker upp som en kommersiell produkt eller att funktionen granskas och verifieras av oberoende forskare. Tills dess tillmäter jag videon samma värde som alla evighetsmaskiner och vattendrivna motorer man kan hitta på youtube.
https://www.quantumeversource.com/careers
Kan själv!
· Trelleborg
· 17 191 inlägg
Snålt att man inte får rabatt, verkar vara 3500€ per kW oavsett hur många man förbeställer.
Kan själv!
· Trelleborg
· 17 191 inlägg
Ska du bara leva 11år till?
Nej, jag räknar med att 9kW producerar 78840kwh per år och av dessa använder jag själv 23000kwh och då blir det 55000kwh kvar att sälja. Men, jag inser att detta blir fel eftersom jag skrotar bergvp och köper detta istället så värme och vv är ju ungefär hälften av mina 23kkwh dvs 33000kwh (Cop på 3x11 000kwh), totalt 45000kwh per år använder jag själv. då är det bara 33000 kvar att sälja. Säg att jag lever i 30 år till grovt räknat +- en mc-olycka hit eller dit. Det blir 33000x30= 990 000 kwh att sälja innan jag dör. Det borde ge en intäkt på 350kkr kan man tycka.13th Marine skrev:
Osäkerheten i kalkylen ligger i vad som händer med energipriset när dessa apparater börjar säljas. Det borde störtdyka? Dvs, jag får inget betalt för min sålda el längre. Svår kalkyl.
Kan själv!
· Trelleborg
· 17 191 inlägg
MathiasS skrev:
Nej, jag räknar med att 9kW producerar 78840kwh per år och av dessa använder jag själv 23000kwh och då blir det 55000kwh kvar att sälja. Men, jag inser att detta blir fel eftersom jag skrotar bergvp och köper detta istället så värme och vv är ju ungefär hälften av mina 23kkwh dvs 33000kwh (Cop på 3x11 000kwh), totalt 45000kwh per år använder jag själv. då är det bara 33000 kvar att sälja. Säg att jag lever i 30 år till grovt räknat +- en mc-olycka hit eller dit. Det blir 33000x30= 990 000 kwh att sälja innan jag dör. Det borde ge en intäkt på 350kkr kan man tycka.
Osäkerheten i kalkylen ligger i vad som händer med energipriset när dessa apparater börjar säljas. Det borde störtdyka? Dvs, jag får inget betalt för min sålda el längre. Svår kalkyl.

Så ca 40öre/kWh på första lådan, därefter 20öre.
Kan själv!
· Trelleborg
· 17 191 inlägg
Vad jag ser kan man bara förbeställa. Det finns inte för leverans. Sedan har jag inte läst igenom hela sidan. Men finns det någon oberoende instans som verifierat funktionen? Jag hoppas givetvis att min skepticism är obefogad. Men jag ser inget nytt mer än några idébilder.L Leo99 skrev:
Det är 15 år sedan Rossi presenterade första versionen av E-Cat. Han berättade då att det bara var småsaker kvar att slipa på, och sedan skulle vem som helst kunna köpa den. Tiden gick och den kunde bara förbokas, men så meddelade han att han hade gjort en förbättrad design och därmed en kraftfullare maskin. Den skulle snart gå att köpa. Lite senare började han jobba med en större variant, som skulle fungera som kraftverk. Den skulle snart gå att köpa. Och så där har det hållit på i 15 år. Han utlovar hela tiden att den nya versionen snart är klar, och sedan börjar han jobba med ytterligare en ny variant i stället. Ingen maskin blir någonsin klar och börjar säljas. Ingen maskin har lånats ut för oberoende granskning på annan plats.
Om maskinen hade fungerat så som Rossi påstår, hade den omedelbar kunnat lösa hela världens energiproblem. Och därmed också många krig och konflikter, och de flesta miljöproblemen. Det skulle troligen vara den största uppfinningen hittills i världshistorien, och Rossi skulle för evigt bli hyllad för upptäckten. Självklart hade han även fått minst ett nobelpris.
Rossi är en gammal man, men han väljer ändå att inte lansera maskinen, utan i stället bygger han vidare på den i åratal och tar in småpengar på förhandsbokningar. Man kan fundera på varför. Den enda rimliga förklaringen är att han vet att maskinen inte fungerar.
Om maskinen hade fungerat så som Rossi påstår, hade den omedelbar kunnat lösa hela världens energiproblem. Och därmed också många krig och konflikter, och de flesta miljöproblemen. Det skulle troligen vara den största uppfinningen hittills i världshistorien, och Rossi skulle för evigt bli hyllad för upptäckten. Självklart hade han även fått minst ett nobelpris.
Rossi är en gammal man, men han väljer ändå att inte lansera maskinen, utan i stället bygger han vidare på den i åratal och tar in småpengar på förhandsbokningar. Man kan fundera på varför. Den enda rimliga förklaringen är att han vet att maskinen inte fungerar.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Har måttbeställt speglar för att göra egen spegelvägg, behöver råd om skivmaterial då det inte finns i så stort mått!
Byggmaterial & Byggteknik -
Vattenfiltermassa Göra egen Häxblandning?
Vatten & Avlopp -
Blåsa/kontaktera fiber på egen fastighet - vem gör sådant?
Internet - Fiber, Bredband, ADSL, 3G/4G -
Göra egen bordsskiva till höj/sänkbart skrivbord?
Möbelsnickeri -
Att vattensäkra sitt kök - hur gör man, egentligen?
Kök