GK100 GK100 skrev:
Om du lite följde de olika demonstrationerna för drygt 10-år sen av Rossis katt bör du lagt märke till den enormt taffliga uppställningen, instrumenteringen mm samt att ingen fick göra ens de enklaste mest självklara kontrollerna. Än märkligare var att Levan gjorde sånt nummer av det och fick med Essen och Kullander som sköldar och förstärkare av att här sker något som kan börja ge direkt utbyte i moduler 1 NW klassen. Kullander då kanske ursäktad av ålder och svikande krafter Symptomatiskt nog kom sen delen knutet till Grekland och Defkalion.

Rent tumregelmässigt och på enklaste fysikaliska plan behöver man inte gå längre än till den av alla välkända coulombbarriären för att direkt inta en skeptisk ställning sett till revolutionerande energikälla.
Det sista du skriver är ju just det som stoppar många upptäckter, man missar att det finns alternativa sätt som saker kan göras. Användande av myoner för att krympa avstånden mellan atomkärnor är ett sådant exempel som ju bevisligen fungerar. Dock är ju myoner ett elände att framställa och de har väldigt kort livslängd, vilket är orsaken till att man inte lyckas använda denna metod framgångsrikt. Men den fungerar.
 
pacman42 pacman42 skrev:
Det sista du skriver är ju just det som stoppar många upptäckter, man missar att det finns alternativa sätt som saker kan göras. Användande av myoner för att krympa avstånden mellan atomkärnor är ett sådant exempel som ju bevisligen fungerar. Dock är ju myoner ett elände att framställa och de har väldigt kort livslängd, vilket är orsaken till att man inte lyckas använda denna metod framgångsrikt. Men den fungerar.
Det finns många processer på liknande teman som inte öht är eller kommer vara användbara för tex energikällor som Rossis. Det jag vänder mig mot är dels som jag skrev först all tafflighet vid demonstrationerna (tom jag hade kunnat sänka resultaten med några termometrar och en simpel våg) dels att spela på osäkerhet, okunnighet hos andra som ska skeppa in medel i detta bondfångeri.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.