Snailman
nino nino skrev:
Skulle man inte kunna sänksåga från ovansidan några mm in sen ta fräsen och fin putsa till kanterna, har man ett stål med rätt radie så får man väl till hörnet direkt.
Ev fräsa bort mesta delen av spåret från undersidan innan man göra slutliga finfräsningen?
Tänkte du ha en skiva i trä?

Ska också göra ett försök inom ett par veckor, har ett par hoar på väg från Tyskland
Tec7 verkar finnas på Byggmax, ska man satsa på grå färg eller nån annan? Har nån firma som har alla varianterna av Tec7 som jag har byggkonto hos, så jag kan nog pruta ner dom till byggmax priser eller så.
Ska ha bänkskiva i Ask och ho i rostfritt. Tyvärr måste jag skarva skivan på bredden då den inte är tillräckligt bred

En laminat skiva

Snailman
Ok, stoppar in lite funderingar om man har träskiva i stället, om det är ok?

Kollade hos IKEA, de har skruvar som trycker underifrån upp mot hons Kant som ser ut så här

Skruvar som trycker upp mot en kantspegling syns på en träskiva, nära en monterad honskant med IKEA-etikett.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det speglar sig i hon, så är lite svårt att förstå sig på bilden.

Det var tre stycken åt varje håll på en kvadratisk ho, får antagligen göra egna, av nån plattstång som jag får gänga för skruven, har en kexmaskin som jag inte använt ännu, får se om den går att använda för att göra spåret att sticka in plattstång i?

Har ho och bänkskiva redan, så gör snart ett försök.

Redigerat:
D
Bästa @Snailman hur gick det för dig?

Jag har en skiva (25mm) i Ask och ska underlimma en Franke diskho. Den ska fräsas upp 15mm hade jag tänkt.

Snailman
Redigerat:
  • Gilla
Derbyboy
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.