21 329 läst · 34 svar
21k läst
34 svar
Så gjorde jag egen underlimmad ho.
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 569 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 569 inlägg
Tänkte du ha en skiva i trä?nino skrev:
Ska också göra ett försök inom ett par veckor, har ett par hoar på väg från Tyskland
Tec7 verkar finnas på Byggmax, ska man satsa på grå färg eller nån annan? Har nån firma som har alla varianterna av Tec7 som jag har byggkonto hos, så jag kan nog pruta ner dom till byggmax priser eller så.
Ska ha bänkskiva i Ask och ho i rostfritt. Tyvärr måste jag skarva skivan på bredden då den inte är tillräckligt bred
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 569 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 569 inlägg
Ok, stoppar in lite funderingar om man har träskiva i stället, om det är ok?
Kollade hos IKEA, de har skruvar som trycker underifrån upp mot hons Kant som ser ut så här
Det speglar sig i hon, så är lite svårt att förstå sig på bilden.
Det var tre stycken åt varje håll på en kvadratisk ho, får antagligen göra egna, av nån plattstång som jag får gänga för skruven, har en kexmaskin som jag inte använt ännu, får se om den går att använda för att göra spåret att sticka in plattstång i?
Har ho och bänkskiva redan, så gör snart ett försök.
Kollade hos IKEA, de har skruvar som trycker underifrån upp mot hons Kant som ser ut så här
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det speglar sig i hon, så är lite svårt att förstå sig på bilden.
Det var tre stycken åt varje håll på en kvadratisk ho, får antagligen göra egna, av nån plattstång som jag får gänga för skruven, har en kexmaskin som jag inte använt ännu, får se om den går att använda för att göra spåret att sticka in plattstång i?
Har ho och bänkskiva redan, så gör snart ett försök.
Redigerat:
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 569 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 569 inlägg
Gjorde en tråd om det!D Derbyboy skrev:
I början är det en 40mm tjock skiva, i slutet en 27mm tjock skiva.
https://www.byggahus.se/forum/threads/underlimma-vask-i-baenkskiva-av-ask.313162/
Redigerat:
Produkter som diskuteras i tråden