Status
Inte öppen för fler kommentarer.
S SueCia skrev:
Har man sex 30 minuter varannan dag så förlorar man 18250 i utebliven inkomst, är man dessutom två som har sex blir det 36500.
Därför som vi blir rikare och rikare men har mindre och mindre sex kanske.

Tillägg lite senare:
Ett annat "sammanträffande" är att vi bli mer o mer olyckliga :D

Redigerat:
  • Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
L largab skrev:
Äntligen ett system som är bättre, enklare, billigare för ensamstående, studenter än tidigare. Och svårt att fuska sig ifrån.
Tycker du att det är orättvist att en hel familj kan titta på TV-program från Canal Digital eller Viasat fast man bara betalar ett abonnemang?

• Gilla
Pungpinan och 1 till
  • Laddar…
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Tycker du att det är orättvist att en hel familj kan titta på TV-program från Canal Digital eller Viasat fast man bara betalar ett abonnemang?
Fast så är väl inte verkligheten? Nu har jag förvisso Boxer men jag antar att även Cmore och Viasat har extrakort som man betalar för?

Däremot så rabatteras de friskt/är kostnadsfria när man går över ett visst antal.

Tycker det är lite "fult" att man måste betala radio/TV. Jag menar, för 2 personer så innebär det 216kr/mån för SVTs kanaler och SRs radio. Samtidigt så kan jag ha 16 kanaler från Boxer till en lägre kostnad...

• Gilla
Rabbithole
  • Laddar…
J Jarlsgård skrev:
Fast så är väl inte verkligheten?
Det är det väl, så länga alla tittar på samma TV.

(I vår familj med upp till fyra medlemmar, har vi aldrig haft mer än en TV)

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
V
Lite OT
Tycker det är lite lustigt att betala varje månad för tex Viasat, det är ju inte direkt reklamfri tv

mexitegel mexitegel skrev:
Public service fyller en funktion helt klart men jag håller med om att dess kostnader borde ses över. Inte i absurdum så det bara finns P1 och en TV-kanal kvar men dagens innehåll är för stort.
Så olika man kan tycka om vad som är absurt. Själv har jag mycket svårt att se att någon på public service-grunder skulle kunna försvara statsmedia i en omfattning större än det du just beskrivit med annat än absurda argument.

• Gilla
nissenhj och 2 till
  • Laddar…
P
Jag är rätt glad över detta.. Men detta borde ha skett för 25 år sedan
Till alla som tycker det är propaganda borde titta lite på denna sketna högervridna nyhetsflöde vi har idag. Och detta samhälle idag som är så mycket "vi vill bestämma själva" men vi vill inte betala för något för staten ska ge oss allt..... Hur är det med solaridatet? Hmm kanske bara när ni själva vill att det ska vara så.

Sen kan man dock fundera på kostnader på SVT/SR. Men jämför inte med Netflix som "bara" har servrar som står och pumpar ut streams i ett nät som någon annan har betalat. Svt/SR har sändaruttrustning och ja tänk det finns de som inte har fiberanslutning.....
Men ja just det.... Nån solaridatet skulle vi ju inte ha eller hur var det när vi alla står för dessa kostnader för "högriskmatcher"... ? Ska vi lägga detta på biljettkostnaden kanske?
Och kom inte klaga på när VM/OS sänds i någon betalkanal... Det var det ju ni ville

Obs jag röstar höger om mitten!

• Gilla
jonko och 5 till
  • Laddar…
S SueCia skrev:
Har man sex 30 minuter varannan dag så förlorar man 18250 i utebliven inkomst, är man dessutom två som har sex blir det 36500.
Det beror på vad man tjänar

S SueCia skrev:
Det beror ju lite på, det finns ju faktiskt en del som har det som sin profession.

J Jarlsgård skrev:
Fast så är väl inte verkligheten? Nu har jag förvisso Boxer men jag antar att även Cmore och Viasat har extrakort som man betalar för?

Däremot så rabatteras de friskt/är kostnadsfria när man går över ett visst antal.

Tycker det är lite "fult" att man måste betala radio/TV. Jag menar, för 2 personer så innebär det 216kr/mån för SVTs kanaler och SRs radio. Samtidigt så kan jag ha 16 kanaler från Boxer till en lägre kostnad...
Ja det är jobbigt. Vad är det för kvalitetskanaler från B du får för < 216? Dessutom så använder B nätet som scanova bekostar med bl.a. de 216...

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
L largab skrev:
Ja det är jobbigt. Vad är det för kvalitetskanaler från B du får för < 216? Dessutom så använder B nätet som scanova bekostar med bl.a. de 216...
Fler än vad SVT kan erbjuda mig :)

Men ja du har kanske rätt.. Det är dyrt med tv!

• Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
Var hittar jag information om vad det totala avgiftsuttaget är nu idag före ändringen, och vad det kommer att bli med detta förslag?
Vill bara kontrollera att totala uttaget nu blir lika mycket mindre som hela kostnaden för radiotjänst och därmed förenlig verksamhet.

• Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
martin43 martin43 skrev:
Var hittar jag information om vad det totala avgiftsuttaget är nu idag före ändringen, och vad det kommer att bli med detta förslag?
Vill bara kontrollera att totala uttaget nu blir lika mycket mindre som hela kostnaden för radiotjänst och därmed förenlig verksamhet.
Budgetramen är ett separat riksdagsbeslut oberoende av hur medlen samlas in.

Skärmdump av text som beskriver konsekvenser för programföretagen med budgetinformation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

http://www.regeringen.se/rattsdokument/lagradsremiss/2018/04/ny-finansiering-av-public-service/

• Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
A
Vilken underbar demokrati när man tvingas betala för sin egna indoktrinering :)

• Gilla
RoTe och 9 till
  • Laddar…
mnils skrev:
Vilken underbar demokrati när man tvingas betala för sin egna indoktrinering :)
Och vilka tvingas betala för all reklam eller produktplaceringar, som ofta är en sorts indoktrinering för att skapa ett behov, om inte de personer, som köper av respektive företag?

• Gilla
lat och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.