Om man grejar riktigt mycket i garaget så går det ju åt en del el så då kan det ju vara bra att ha en egen transformatorstation?

• Gilla
  • Haha
ricebridge och 4 till
  • Laddar…
Dalbotant Dalbotös skrev:
då kan det ju vara bra att ha en egen transformatorstation?
Nu väckte du köpbegäret i mig. Fy!

• Gilla
-PC- och 1 till
  • Laddar…
:)

• En skärmbild av en online-annons för en kap-/gersåg från Milwaukee med text om säljarens missnöje över dess oanvända skick.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Haha
mexitegel och 3 till
  • Laddar…
Men vem vill ha en såg som drivs av en sladd? Jag tror de som drivs av el är betydligt bättre.

Sladdansluten Milwaukee MS 216 SB kap- och geringssåg med 216 mm blad och röd/silver design.
Skapa konto

• Gilla
ceson och 1 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Men vem vill ha en såg som drivs av en sladd?
Finns de som gillar remdrivet och i nödfall kanske man kan använda en sladd om remmen gått av? :thinking::oops::p

Alfredo Alfredo skrev:
Finns de som gillar remdrivet och i nödfall kanske man kan använda en sladd om remmen gått av? :thinking::oops::p
Egentligen är ju remdrivet på samma nivå som sladdrivet. I bägge fallen är det något annat bakom som egentligen är källan till framdriften. Sladden och remmen är bara länken till maskinen. :geek:

(Batteridrivet passar inte alls in i den här världsbilden)

A axel_n skrev:
:)
Det finns nog en del som skulle gilla en såg som samlar dam.

Det kanske var därför förhållandet tog slut?

• Gilla
  • Haha
ceson och 1 till
  • Laddar…
En såg som är remdriven via en ångmaskin måste vara den manligaste sågen.

Utsättaren Utsättaren skrev:
En såg som är remdriven via en ångmaskin måste vara den manligaste sågen.

Nej för f-n.. Det ska vara en stor gammal V8a som driver den! Allt annat är ju kärringfasoner ;)

L Lucif3r skrev:
Det ska vara en stor gammal V8a som driver den! Allt annat är ju kärringfasoner ;)
Ni har fel båda två. Skovelhjul från den närbelägna floden är det manliga alternativet! Även politiskt korrekt i dessa miljötänkapåtider.

• Gilla
Pysslarn och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Ni har fel båda två. Skovelhjul från den närbelägna floden är det manliga alternativet! Även politiskt korrekt i dessa miljötänkapåtider.
Nej nej, skovelhjul är hipster-alternativet. Ett eget litet kärnkraftverk är mycket mer Manligt!

B b8q skrev:
Nej nej, skovelhjul är hipster-alternativet. Ett eget litet kärnkraftverk är mycket mer Manligt!

Jag har en liten pjäs här på jobbet som känns manlig nog :crysmile::love:

• Stort industriellt aggregat på en fabriksgolv, blått och svart, med olika sladdar och rörkopplingar.
    Skapa konto
  • Gilla
Immobil
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Jag har en liten pjäs här på jobbet som känns manlig nog :crysmile::love:
Vi hade ett par sådana där jag jobbade tidigare. Vi testkörde dom varje månad.

Immobil Immobil skrev:
Vi hade ett par sådana där jag jobbade tidigare. Vi testkörde dom varje månad.
Jag hjälper till på ett företag som levererar såna. Från runt 100kVA till 3MVA. Rätt rejäla pjäser. Kommer en V16 med 4 turbo efter nyår :cool:

• Wow
Immobil
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Och så stånggång in i verkstan.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.