Stefan Bengtsson Stefan Bengtsson skrev:
många var ordet.

6650 träffar på google för överfallsmutter och 201 för överfalsmutter (och google frågar om jag menar överfallsmutter)
En fråga som kanske kunde ena Svenska Akademien? :D

• Haha
NoOne2k
  • Laddar…
Är det en mutter med en fals i överkant är det en överfalsmutter. Är det däremot en överfallsmutter är den förmodligen lämplig som tillhygge vid överfall, så länge man inte själv blir överfallen av den.

• Gilla
Jimmie_ och 3 till
  • Laddar…
Har en liten misstanke att säljaren missuppfattat innebörden av "nächste prüfung":). Maskinen kan ju va från precis vilket år som helst (speciellt som golvslipar sett likadana ut senaste 94 åren).

https://mobil.blocket.se/annons/skane/hummel___golv_slip____2009_/80545139

Gammal grön golvslipmaskin av märket Hummel till salu på stenläggning framför dörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Inspektionsetikett på maskin med datum 2009, indikerar troligen gammalt tillverkningsår.
Skapa konto

Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
big mike och 3 till
  • Laddar…
Nejdå dom har ändrat sig lite.. bla så är ellådan fyrkantig precis som på annonsen på dom "nyare" troligen tillverkad på 80-90 talet :D
Ok pris om den är riktig

• Gilla
Pysslarn och 1 till
  • Laddar…
M
C corre skrev:
Undrar om det säljer något i verktygskategorin. Överlag var allt som kunde vara av intresse överprisat.
Hela tradera är ju fucked up nu för tiden. En ny Apple TV gen.3 kostar 650:- ny, säljs ofta för 7-800:- begagnat på tradera.

Haha, det är väl inget mot överpriset på Oboy på blocket :crysmile:

M
mexitegel mexitegel skrev:
Haha, det är väl inget mot överpriset på Oboy på blocket :crysmile:
Nej det där fattar jag inte heller.
”the whole world is going to hell and we’re all clapping along!” Är ju ett citat som gör sig påmint när man ser sånt :crysmile:

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
"Du älskling, vi köpte tydligen en dörr för mycket, vilken ska vi sälja?"

-Jag tycker vi säljer fyran, har aldrig riktigt tyckt om den dörren.

(Jag vet att den inte är verktygsrelaterad men den låg under verktyg o maskiner på blocket, och som bekant två fel=rätt så därför får den postas här).

Vit innerdörr med silverhandtag uppsatt för försäljning, stående på en veranda med glasväggar.
Skapa konto

• Gilla
LRSvensson och 3 till
  • Laddar…
Så här ser äldre modellen av hummel ut
Äldre modell av en hummel golvläggningsslipmaskin på ett trägolv med spån.
Skapa konto

Tja...teoretiskt är det väl möjligt att pressa trä med fräsen, i olika former dessutom, men tror inte det är primära användningsområdet:D

Festool verktyg i två öppna systainrar, inklusive sticksåg och handöverfräs med tillbehör.
Skapa konto

• Haha
  • Gilla
jac och 1 till
  • Laddar…
Jag tycker 5500 var lite dyrt för handöverpressen

• Gilla
LRSvensson
  • Laddar…
Björn Melander Björn Melander skrev:
Jag tycker 5500 var lite dyrt för handöverpressen
Ja, med tanke på att den säljs ny på åtminstonde två ställen i Sverige för 4.6k så får man väl kalla den lite dyr..

Tycker inte det gör något. Många av deras annonser är ganska roliga, eftersom dom inte alltid vet vad dom säljer. Men färgen på varan är oftast rätt. :rofl:

Immobil Immobil skrev:
Tycker inte det gör något. Många av deras annonser är ganska roliga, eftersom dom inte alltid vet vad dom säljer. Men färgen på varan är oftast rätt. :rofl:
Ja det står alltid färg och storlek : L som i lagom men inte mått eller modell på verktyg ;)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.