257 034 läst · 1 172 svar
257k läst
1,2k svar
Roliga verktygsannonser
Medlem
· Värmlands län
· 2 899 inlägg
Vilken säljande text! Man blir ju köpsugen. Sen vet jag inte riktigt vad killens t-shirtval i videon vill förmedla heller? Att man ska bli fritidsledare med spikpistolen?
Jag är nog ganska säker att den där inte skickas från hägersten, utan nog, precis som den tidigare, numera avstängde traderaanvändaren som jag ser rätt tydliga indikationer att det rör sig om, från Fort Lauderdale. Det finns alltså troligtvis risk för tull och moms, det finns även en historia hos den avstängde användaren att det sålts factory reconditioned-verktyg där det hävdats att de varit nya, nåt som kanske inte uppmärksammas av gemene man, men enligt mitt sätt att se det inget snyggt sätt att sälja på. Det är även gjort en hel del affärer mellan denna användare och den numera avstängda användaren, jag antar som en sista utväg när buden inte nådde upp till förväntade nivåer. Nu började jag ju undra varför jag skrev ett sånt här inlägg som väl egentligen bara rör sig om skvaller, logiska antaganden och baktaleri, nåt jag inte brukar ägna mig åt, men man kan nog se det som en "heads up" för eventuella spekulanter. Och nej, jag har inte gjort affärer med varken denna eller den andre tradera-användaren.
Roligt att tom dewalt själv kallar denna maskin en riktyhyvel: http://www.blocket.se/ystad/DeWalt_Kraftig_barbar_rikthyvel_25463536.htm?ca=23_10&w=3
Medlem
· Värmlands län
· 2 899 inlägg
Folks kunskap om vad som är rikt- och vad som är planhyvel är förbluffande usel. Hur många rikthyvlar har inte annonserats på Blocket under rubriken planhyvel? (Och då menar jag alltså inte rikthyvlar med demonterbar plantillsats). Borde man inte veta vad det är man äger och ska sälja?
hmm, jag tänkte så här. I amerikanskan är en "planhyvel" är en "planer". I engelskan så är en "planer" en rikthyvel. Vilket borde ge att en amerikansk planer är en rikthyvel om man använder en engelsk-svensk ordlista. Jag kanske har rört ihop det totalt, det har hänt förr
Medlem
· Värmlands län
· 2 899 inlägg
Det är en trolig orsak till DeWalts groda.