Är själv på gång att renovera en toalett. Ser ut att vara liknande storlek. Vad har du för mått??... är lite fundersam på om det är för litet hos mig...

Skall bli intressant att följa denna tråden..
 
Det är ca 1,8x1,8 meter, blir trångt men fungerar!
 
Fel, 1,6x1,8 ska det nog vara!
 
T
simpa81 skrev:
Det är ca 1,8x1,8 meter, blir trångt men fungerar!
Då du inte har en dusch i utrymmet så skulle jag kalla det för en ganska stor toalett/wc!
 
Det ska dock bli en dusch där :)

Nu har jag exakta mått, 1,9x1,6! Var tvungen att resa mig ur tv-soffan för att gå och mäta :)
 
Du har ju ett rekorderligt utrymme, blir sotis... Fick oxå masa mig ur soffa för att mäta. Får dra in magen när man skall in på mina 162 x 165 cm. Skall som sagt bli kul att ha ditt projekt som förebild. Hoppas på bilder..!
 
Kul att kunna inspirera :)

Bilder kommer så fort det händer nåt!
 
Spännande att följa! Jag har mitt lilla badrum på 130x140cm och får plats med dusch;-)
 
Det kommer att bli;
Klinker, antracitgrå plattor i storlek 10x10 cm.
Kakel, Matt vita i storlek 20x30 cm.
Kommod, Ikeas Godmorgon i svartbrun, 40x60 cm.
Spegelskåp från Hafa i vit högglans.
Duschhörna från Noro i klarglas, storlek 80x80 cm.
Tron från Ifö.
Nytt fönster från Sp, ej öppningsbart.
Ny dörr, Swedoor.
Nytt innertak, samt fyra spotlights.
Elektrisk golvvärme.
Vattenburen handdukstork.
 
Hoppas de får fart snart så det inte drar ut på tiden för er, för två dagar och inte mer än inredningen utriven är ju ganska dåligt tycker jag personligen.
Tar man på sig en badrumsrenovering så vet man ju att folk vill ha fixat det så snabbt det går och får planera bättre.

Normalt sett har man ju både rivit ut ett sånt litet badrum samt dragit om el och vvs första dagen för att stänga väggarna med nya skivor dag två... :)
 
Realdoolar skrev:
Fast du inser väl att bidé inte riktigt ska ersätta dusch/badkar utan toapapper? ;)

Jag förstår inte heller grejen, jag föredrar liksom toapapper. Använder inte gärna duschen/badkaret för att rengöra stjärten efter att jag gjort nummer 2 :p
Efter en del thailandsresor föredrar man rövduschen som alltid finns tillhands vid toaletten men där har man ju ingen bide utan sitter kvar på holken när man använder den... Klockrent bättre än skithuspapper och man blir garanterat renare i arslet ;)
 
  • Gilla
jnse
  • Laddar…
Kan bli ofrivilligt vattenlavemang med en sån ;)
 
Paul-Staffanstorp skrev:
Hoppas de får fart snart så det inte drar ut på tiden för er, för två dagar och inte mer än inredningen utriven är ju ganska dåligt tycker jag personligen.
Tar man på sig en badrumsrenovering så vet man ju att folk vill ha fixat det så snabbt det går och får planera bättre.

Normalt sett har man ju både rivit ut ett sånt litet badrum samt dragit om el och vvs första dagen för att stänga väggarna med nya skivor dag två... :)
Vi har ett färdigställandedatum i kontraktet, men jag håller med dig! Är ju surt att inte se att det händer nåt!
 
vad skall du ha för ventilationslösning?, är det med i kontrakteringen?.
 
simpa81 skrev:
Kan bli ofrivilligt vattenlavemang med en sån ;)
Ha ha ha... man ska inte spola IN i rö*en ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.