Som lekman tycker jag det ser helt ok ut. Men jag kan ändå inte låta bli att undra varför man inte gör det där "lilla extra" så det blir ett helt perfekt slutresultat.

Ungefär hur mycket längre tid hade det tagit att: Gera listerna vid fönstret, se till att plattorna under fönstret och vid golvbrunnen inte behövde delas, lägga armeringsnät vid golvvärmeslingorna när det flytspacklades, samt att kolla över plattorna så att de inte innehöll några sprickor? Handlar det om typ 4-6 timmar? Är det värt att ta genvägar då, när man gör ett arbete med en totalkostnad på ca 100.000 kr inkl moms exkl ROT? Är det så att vissa hantverkare anser att det är tramsigt att hålla på att "finlira" för att få ett perfekt resultat, eller vet alla generellt hur det bör vara, men vissa väljer medvetet att ta genvägar? Försöker bara förstå hur man resonerar...

Redigerat:
Idag har de varit här och bytt den trasiga plattan. Han var sur på sig själv, hade ställt undan den för att den var trasig men på nåt sätt fått upp den ändå.
Strunt samma, nu är den bytt! De har även fixat salning samt foder till den nya dörren.
På måndag kommer elektrikern och rörkrökaren hit och gör det sista, blir förhoppningsvis klart på måndag eller tisdag.
Det kommer att ha tagit lite längre tid än vi tänkt, men det har varit lite röda vardagar samt sjukdomar hos entreprenören som förhalat det hela. Jag är nöjd ändå, blir bättre än jag hoppats på!

Idag händer det grejer!

ImageUploadedByByggahus.se1367834520.537896.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

ImageUploadedByByggahus.se1367834548.438297.jpg
Skapa konto

ImageUploadedByByggahus.se1367834562.854829.jpg
Skapa konto

Bara elektrikerns jobb kvar nu!
Jag har premiäranvänt klosetten!

ImageUploadedByByggahus.se1367930949.404327.jpg
Skapa konto

Snyggt, det roliga är att mitt badrum blir snarlikt och ungefär lika stort, vi ligger några dagar efter, ska bli kul att se när allt är klart.

Kul! Här fattas elektrikerns jobb, blir klart i morgon. Jag är hur nöjd som helst!

Det står ju fel på skylten på toaletten. Det ska ju stå "Ej rör"

Jättesnyggt! Kan bli nått snarlikt i mitt nästa badrum.

Snyggt. Vågar du plåta i golvbrunnen? :cool: Det är ju i infästningen av denna som många skador uppstår och där de bra byggarna urskiljer sig...

Redigerat:
Kan ta ett kort där i morgon då vi fått lite belysning. Jag tycker att det ser rätt ut, men jag är ju total nybörjare!

Det syns ganska tydligt att tätskitsfolien ligger klämd under klämringen på nåt vis, ser rätt ut :)

• Gilla
Globetrot
  • Laddar…
Idag är elektrikern här och kopplar in spotlights, PAX-fläkt, golvvärme samt belysningen i spegelskåpet. Han kommer även att koppla in en JFB på hela huset, då det saknades innan :x

Så när denna dag är slut kommer badrummet vara färdigt för deras del. Det som då är kvar är lite finlir som jag själv kommer att göra, toarullehållare, lite krokar m.m. Ska köpa en uppsättning nya fräscha handdukar att hänga in också :)

Jättesnyggt! Och det bev så mycket större med dusch o flytt av toa. Nice. Du verkar ha hittat en bra firma.

Fler bilder:

ImageUploadedByByggahus.se1368019759.402569.jpg
Skapa konto

Hafa East 600 badrumsskåp

ImageUploadedByByggahus.se1368019783.468806.jpg
Skapa konto

Handdukstork

ImageUploadedByByggahus.se1368019810.568653.jpg
Skapa konto

Spotlight och Pax-fläkt

ImageUploadedByByggahus.se1368019840.818547.jpg
Skapa konto

Knappar till lyse samt styrning till golvvärme. Ska köpa en annan front till den så att den passar i Exxact-ram.

ImageUploadedByByggahus.se1368019759.402569.jpg
Skapa konto

Någon anledning till att golvvärmme knappen sitter så högt upp? Normalt sitter de ihop med belysning med en tre knapp....vad jag sett

• Gilla
Flaggstång
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.