50 113 läst · 141 svar
50k läst
141 svar
Riktigt exklusivt kök - Vad skall man ha för vitvaror?
Jag har kanske missat det när jag skummat igenom inläggen men hur mycket får det kosta?
Hitta bra maskiner för 100' är inget problem men det är inget exlusivt med det. Det är bara standardmaskiner som inte kommer från IKEA.
Med tanke på hur snabbt utvecklingen går just nu på elektroniksidan kommer det finnas många bra funktioner om 10år.
Hitta bra maskiner för 100' är inget problem men det är inget exlusivt med det. Det är bara standardmaskiner som inte kommer från IKEA.
Med tanke på hur snabbt utvecklingen går just nu på elektroniksidan kommer det finnas många bra funktioner om 10år.
D DFYD123 skrev:
Där har vi ett bra tips. Skall man ha ismaskin så skall man se till att man kan tömma all I genom att dra ut en låda. En del jag sett måste man tömma den genom själva uttaget. Totalt värdelöst.
Förvisso roligt att läsa vad storköken använder, men ts frågade väl inte om ett kök för en affärsverksamhet?A atomlab skrev:Nja. Vill man lägga så lite tid som möjligt och låta ugnen göra jobbet så är ju rational väldigt högt upp tekniskt sett.
Men vill du ha ett kök byggt för matglädje och inte vill tumma en mm på kvalité så är det troligen molten I som gäller. Används i världens bästa kök och du kan få dem att bygga modulen helt som du vill. Startpris från dryga 250k upp till 5 Millar för den största dom gjort.
Finns garanterat fler som har ett morenti i sin herrgård än som det är som har rational skulle jag påstå.
Till sin fördel så har ju morenti sett lika ut sedan starten och kommer garanterat hålla i över 20år även i en krävande hemma miljö.
Till sin fördel så har ju morenti sett lika ut sedan starten och kommer garanterat hålla i över 20år även i en krävande hemma miljö.
Jag kan inte säga emot dig för jag vet inte...men då tycker jag ändå LaCornue är en trevligare lösning där du kan få ett helt kök istället i samma anda och det går säkert att spendera mer än 5 milj om det är måttet på exklusivitet...A atomlab skrev:
Siemens är inget exklusivt märke. Deras bättre inbyggnadsugnar +15-20’ st. Man betalar för funktion och design.
Fjäråskupan med extern fläkt, ej exklusivt, funktion och design, +25’. Köksfläkt designad av Georg Jensen +55’ kan klassas exklusivt.
Dominohällar från Siemens. 15-20’, funktion och design. Designad gasspis från Italien +100’ är exklusivt.
Går man över till Miele för samma funktionalitet som Siemens och liknande design är det +50-100%.
Miele kan ta betalt för sina produkter men är det exklusivt?
Fjäråskupan med extern fläkt, ej exklusivt, funktion och design, +25’. Köksfläkt designad av Georg Jensen +55’ kan klassas exklusivt.
Dominohällar från Siemens. 15-20’, funktion och design. Designad gasspis från Italien +100’ är exklusivt.
Går man över till Miele för samma funktionalitet som Siemens och liknande design är det +50-100%.
Miele kan ta betalt för sina produkter men är det exklusivt?