[QUOTE = "amatør smurf, post: 2890043, medlem: 43611"] Jeg fikk Pjoddens bruksanvisning for L 320 (takk!) Men så at det var noen forskjell på SL 1000-dreiebenet mitt, så jeg sendte Lennartsfors og fikk brukerhåndboken og reservedellisten er for Lennartsfors SL 1000 og for Luna SP 1000. Send e-postadressen din hvis du vil ha den. [/ QUOTE]
Har du denne håndboken/dele listen og hvilke epost adresse til lennartsfors?

pjodden pjodden skrev:
Snabba ryck hos Lennartsfors!

Det var helt ok att dela bruksanvisningen till de som vill ha. Jag har den som pdf men den är på 10Mb, så frågan är isf hur den smidigast kan delas?
Gammal tråd, men nu har jag blivit med en likadan svarv efter långt sökande. Kan du fortfarande skicka bruksanvisningen? Med vänlig hälsning, Richard Håkansson ( r_hakansson@yahoo.se)

R RichardH skrev:
Gammal tråd, men nu har jag blivit med en likadan svarv efter långt sökande. Kan du fortfarande skicka bruksanvisningen? Med vänlig hälsning, Richard Håkansson ( r_hakansson@yahoo.se)
Skickat! (y)

pjodden pjodden skrev:
Skickat! (y)
Hej!

Efter att helt plötsligt blivit med svarv undrar jag om Du fortfarande kan serva med bruksanvisningen.
Hälsningar gogus
gogus@telia.com

G gogus skrev:
Hej!

Efter att helt plötsligt blivit med svarv undrar jag om Du fortfarande kan serva med bruksanvisningen.
Hälsningar gogus
gogus@telia.com
Jag har skickat!

• Gilla
pjodden
  • Laddar…
A amatörsmurf skrev:
Jag har skickat!
Nu såhär ett år senare igen. :) finns det möjligtvis en chans att få den med ?

Är även på jakt efter hela mothållet. Då den jag fick maskinen av lånat ut det och det sen "försvann" påvägen. Så om någon har nåt tips på var man bör vända sig mottages det gladeligen.
Tack

Robin@dubberos.con

Frankis82 Frankis82 skrev:
[QUOTE = "amatør smurf, post: 2890043, medlem: 43611"] Jeg fikk Pjoddens bruksanvisning for L 320 (takk!) Men så at det var noen forskjell på SL 1000-dreiebenet mitt, så jeg sendte Lennartsfors og fikk brukerhåndboken og reservedellisten er for Lennartsfors SL 1000 og for Luna SP 1000. Send e-postadressen din hvis du vil ha den. [/ QUOTE]
Har du denne håndboken/dele listen og hvilke epost adresse til lennartsfors?
Hei frå Norge!
Eg har ein god SL320, men mangler desverre drivdubben.
Sr det mulig å få kjøpt reservedeler fra Lennartsfors?
Arne Bakke

Hej! Hoppas ok att jag skriver i tråden om samma fråga men till en liknande modell. Jag har precis blivit med en Lennartsfors S1000 och undrar hur man kan tänka kring reservdelar vid behov. Jag har mailat Lennartsfors och frågat och enligt dem sålde de ut hela sitt lager på auktion i mitten på 2000-talet. Går det att använda Luna-delar tro, eller hur gör ni?

M Millenniumfalcon skrev:
Hej! Hoppas ok att jag skriver i tråden om samma fråga men till en liknande modell. Jag har precis blivit med en Lennartsfors S1000 och undrar hur man kan tänka kring reservdelar vid behov. Jag har mailat Lennartsfors och frågat och enligt dem sålde de ut hela sitt lager på auktion i mitten på 2000-talet. Går det att använda Luna-delar tro, eller hur gör ni?
Vilka delar är det du behöver ersätta?

• Gilla
Millenniumfalcon
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Vilka delar är det du behöver ersätta?
Söker egentligen främst nya spetsar och kanske en utstötarstång, drivrem kanske går att få tag på vilken som helst.

Inser att jag främst behöver en spetsdubb/motdubb av modell morsekona 2 (10 mm i diameter). Om någon har en att sälja eller vet var jag kan få tag på sådana får den gärna höra av sig. Tack!

A
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.