123 läst · 0 svar
123 läst
0 svar
Renoveringsgips på reglad vägg i källare - risk?
Jag gör en quickfix i vår gillestuga tills den dagen vi eventuellt river ut hela rasket. Källaren är torr och fin, huset nydränerat och ny ventilation. Besiktningen påpekade vid köpet (innan dränering och ventilation) att väggarna är en riskkonstruktion då det är reglat mot yttervägg, men inga alarmerande fuktvärden kunde påvisas och ingen dålig lukt.
Väggarna har fått lite stryk genom åren så det är antingen bredspackling eller gips som gäller. Då jag inte är någon fena på att använda bredspackeln så undrar jag om det innebär någon förhöjd risk att så att säga "bygga in" den gamla träväggen bakom renoveringsgips?
Om inte är det något speciellt jag behöver tänka på, eller är det bara att köra på?
Väggarna har fått lite stryk genom åren så det är antingen bredspackling eller gips som gäller. Då jag inte är någon fena på att använda bredspackeln så undrar jag om det innebär någon förhöjd risk att så att säga "bygga in" den gamla träväggen bakom renoveringsgips?
Om inte är det något speciellt jag behöver tänka på, eller är det bara att köra på?
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Påreglade isolerade ytterväggar
Köpa & Sälja hus -
Varför inte spika renoveringsgips på lättbetongvägg?
Byggmaterial & Byggteknik -
Limma gips/renoveringsgips på betongvägg
Färg, Måla & Tapetsera -
Tillföra mycket vikt i hus i form av nya uppreglade väggar med osb och gips
Behöver jag ta bort uppreglad vägg samt undergolv helt nytt badrum
Badrum
Populärt i forumet
-
Varför spricker vårt spackel?
Går det lista ut om det är Bärande vägg?
Vem vet vilken värmesystemet jag här?
Kapade armering i vägg - hjälp!
Plast, ångbroms eller ingenting?
Byggmaterial & Byggteknik