163 437 läst · 726 svar
163k läst
726 svar
Renovering: Bönehus till bostad
Har även byggt klart toalettens smygar och ett trappsteg. När vi köpte huset hade toan ingen dörr utan det var ett 70 cm hål med en gardin.
Sen har jag sprayat tråkiga vita ventilationer och petat dit ett 2m långt läderband så man når att dra i det
Sen har jag sprayat tråkiga vita ventilationer och petat dit ett 2m långt läderband så man når att dra i det
Vi flyttade alltså in i krappulan dagen efter nyår och jag har egentligen väntat på att vara hemma under soltimmar så ni skulle få vettiga bilder men nu orkar jag inte vänta mer. Så här ser det ut just nu. Vi bor på en madrass mitt på vardagsrumsgolvet och bygger vidare på övre våningen.
Saknas ännu stenväggen på var sida av bokhyllan samt golvlister på nedre våningen men sen borde nedre våningen vara helt klar.
Nummerplåtarna ovanför (original) orgeln är alltså en från varje delstat vi var i när vi åkte USA runt. Vi är inga smyghillbillys som gillar sån inredning bara för att....
Ah jo! Sen saknas även nytt handfat på toan samt en del belysning mellan kökshyllor och under överskåpen
Saknas ännu stenväggen på var sida av bokhyllan samt golvlister på nedre våningen men sen borde nedre våningen vara helt klar.
Nummerplåtarna ovanför (original) orgeln är alltså en från varje delstat vi var i när vi åkte USA runt. Vi är inga smyghillbillys som gillar sån inredning bara för att....
Ah jo! Sen saknas även nytt handfat på toan samt en del belysning mellan kökshyllor och under överskåpen
Redigerat:
Jäklar va fint!
Det är en konst att göra det mörkare i färgvalet och få det hemtrevligt. Men ni har verkligen lyckats
När jag ser orgeln tänker jag på filmen "Ravenous". "Let me play a religious hymn"
Det är en konst att göra det mörkare i färgvalet och få det hemtrevligt. Men ni har verkligen lyckats
När jag ser orgeln tänker jag på filmen "Ravenous". "Let me play a religious hymn"
Förstår inte riktigt.. Hur får man det mindre hemtrevligt när det är mörkare? Har nämligen aldrig sett ett hemtrevligt vitt hem i hela mitt liv.Appendix skrev:
Tack!
Menade mer att det kräver genomtänkt möblemang så att det framstår som stilrent istället för murrigt.
På samma sätt som vita väggar kräver rätt genomtänkt inredning för att det inte ska framstå som en steril bostadsannons.
På samma sätt som vita väggar kräver rätt genomtänkt inredning för att det inte ska framstå som en steril bostadsannons.
Det är nog mycket mer stilrent än vad som framstår på bilderna dessutom. Är så mörkt så man ser inte riktigt. Gjorde den missen att ha bara mörka färger i kombo med att avsky vitt ljus... I kombo med totalt värdelöst mörkerseende....Appendix skrev: