T
Hahaha....bila är fan inte kul:thumbdown:
 
Jag har bilat både i Florida och Kalifornien, var mycket trevligt
 
  • Gilla
maah och 1 till
  • Laddar…
Då har dom kommit en bit på vägen, och på onsdag kommer elektrikern för att lägga golvvärmen så det kan flytspacklas innan tätskikt o klinker ska läggas. Men jag har inte bestämt vilken sort jag ska ha. Det ska alltså flytspacklad ovanpå golvspånskiva. Elektrikern föreslog T2Röd, men den känns lite onödig, för om jag förstått rätt så ska den vara "smart" o stänger av sig på det specifika stället om man tex glömmer en hög med kläder eller liknande på golvet..den finessen kan jag hoppa över + att den kostar lite mer än Blå. Vad skiljer dessa åt mer än detta?
Ebeco e ett annat märke, nån som har erfarenhet av den?
Måste bestämma mig ganska omgående o köpa imorgon.
Tacksam för alla tips!

/Björn
 
Redigerat:
T
Köp Ebeco på Jula så kommer du billigast undan.
 
Då jag inte hade läst nånting om Ebeco innan eller hade tid att sätta mig o göra det i eftermiddags, så fick det bli T2Blå.
 
Jag valde Blå efter lite efterforskningar, minns dock inte varför. Man ska också välja termostat, det var ett viktigaste val för mig. Jag ville ha en som kan tidsstyras med timer dag för dag. Vill minnas att det fanns flera att välja på.
 
Andreas: jag köpte ett sånt kit där kabel, termostat och alla tillbehör va med, så jag antar att det är nån standardmodell bara.
när man lägger kabeln innan flytspackling ska man väl lägga den uppepå armeringsnätet och inte under? eller spelar det ingen roll?
köpte även en Fresh Intellivent 2.0 (PAXfläkten e ju så ful) som ska sättas i taket.

nästa grej att inhandla är duschvägg och blandare till handfat och dusch.
läst att folk rekommenderar att köpa svensktillverkat då man vet att det e lätt att få tag i reservdelar osv. vad ska jag mer tänka på när det kommer till detta inköp? behöver det tex vara riktigt bra tryck i flödet för att vattnet ska kunna ta sig upp till takduschen? kanske dumförklarar mig själv här men jag har ingen aning =)
funderar på ett duschset från FMM,typ denna iallafall, http://www.bygghemma.se/inomhus/badrum/duschset/set-med-blandare/duschset-fmm-9000e-ii-med-takdusch/p-393190-372221
och förmodligen nån enkel variant av FMM till handfatet också
 
Jag körde lite överdimensionerade rör till vasken, och i kombination med en snålspolande kran tar det för lång tid att få varmvatten. Så vi byter kran nu till Strand i rostfritt stål, som vi hatill dsammharusch, känns som oerhört bra kvalité.
 
det händer grejer här hemma! Idag har det flytspacklats, dock gjordes inte duschdelen idag, den kommer göras på fredag.
Jag e ju inte så kunnig inom området så jag undrar bara varför man inte satte tätskikt på väggen i duschdelen som i övriga rummet, innan man spacklade? gör det något att spacklingen gjorts där det inte sitter tätskikt på väggen?
20141112_194223 (800x600).jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


sen såg jag att det blivit en liten grop längsmed väggen till höger precis innanför dörren
e det nåt man kan fylla i med lite extra spackel efteråt?
20141112_193548 (600x800).jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


får prata lite med hantverkarn imon, men hör gärna vad ni har att säga om detta

/Björn
 
T
Hmmm..........jag ser ingen monteringsplatta som brunnen ska sitta i eller ser jag i syne?
 
tank77: jo den sitter där, bilden e lite dålig men man kan ana en röd färg runtom brunnen, som e Jafos monteringsplatta..
inget att påpeka gällande spacklingen?
 
T
BjörnP skrev:
tank77: jo den sitter där, bilden e lite dålig men man kan ana en röd färg runtom brunnen, som e Jafos monteringsplatta..
inget att påpeka gällande spacklingen?
Ok, vad bra:)

Angående gropen så gör det inget men det är ju lätt att fylla i när dom ändå ska spackla duschhörnan.
 
Väldigt mycket B att inte dra upp avloppet i väggen.
Är det lägenhetsskiljande vägg det beror på så är även dom andra rördragningarna tveksamma.
 
Morten: du menar tvättställsavloppet? varför är det B?
ja du anledningen att vi inte gjorde så va för att slippa dra om avloppsrören, det enda vi gjorde va att flytta duschbrunnen ett par decimeter. sen vet inte jag hur förutsättningarna för avloppsrör i vägg, men väggen avgränsar mot grannen. det kommer upp en kommod på väggen där så det kommer inte direkt synas.
men varför e rördragningen till dusch o kommod tveksamma?
inkommande vattenrör dyker upp i golvet o kopplas utanpåliggande till toa o kommod..
20141112_193631.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det rekommenderas av säkert vatten att enbart toalettavlopp kommer upp ur golv. I våtzon 1 är det förbjudet
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.