Hej Björn.
Jag är lite intresserad hur din nya vägg mot grannen är gjord? Har dom rivit befintliga brandklassade väggen och satt plyfa och våtrumsgips?

Sen ser det ut som avloppet ligger för nära väggen.

B är att ta i då det är en lägenhetsskiljande vägg, men annars så tycker jag att det är B med allt utom muggröret som sticker upp i golvet.
 
Morten Alper skrev:
Hej Björn.
Jag är lite intresserad hur din nya vägg mot grannen är gjord? Har dom rivit befintliga brandklassade väggen och satt plyfa och våtrumsgips?
vad jag har läst så är "brandklassad vägg" = 2 lager gips, vilket i mina oerfarna öron låter konstigt, men det kanske e så. det satt 2 lager, men det revs bara 1 lager o på det sitter nu våtrumsgips.

Morten Alper skrev:
Sen ser det ut som avloppet ligger för nära väggen.
menar du tvättställsavloppet? jag får mäta när jag kommer hem, vad är rekommenderat då?
 
AndersMalmgren skrev:
Det rekommenderas av säkert vatten att enbart toalettavlopp kommer upp ur golv. I våtzon 1 är det förbjudet
Ja jag vet att inkommande vatten helst ska komma från väggen, men de reglerna fanns inte när huset byggdes -77 (?)
och att fixa så att de kommer från vägg skulle vad jag förstår vara lite mer omfattande
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.