12 317 läst · 57 svar
12k läst
57 svar
Renoverar 1950-tals off-grid-stuga
Bärande väggar? Dom väggarna som jag rev, nån som kan tyda från videon här om dom är bärande? Dom ”diagonala” delarna av takstolarna (inringade) är i princip direkt över där väggarna var. Tacksam för hjälp från en konstruktör eller arkitekt 😁
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 769 inlägg
Har du några ritningar på stugan? Kolla med byggnadsnämnden i kommunen annars.
Spontant inte bärande, men bäst att kolla
Spontant inte bärande, men bäst att kolla
Vad gör man här? Finns det någon brandrisk med att fästa plastfolien (ångspärren) mot murstocken?
Hur går det? 😃
Har nyligen köpt en stuga, också 50-tal, i mångt och mycket liknande som din ser det ut som. Ska också göra renoveringar inte lika ambitiös som du med öppna upp till nock etc iofs men ändå intressant om man får följa mer hur det går för dig och tankar som dyker upp. Så kör gärna på här med nya uppdateringar vill jag säga! 😊
Har nyligen köpt en stuga, också 50-tal, i mångt och mycket liknande som din ser det ut som. Ska också göra renoveringar inte lika ambitiös som du med öppna upp till nock etc iofs men ändå intressant om man får följa mer hur det går för dig och tankar som dyker upp. Så kör gärna på här med nya uppdateringar vill jag säga! 😊
ok, ska bättras! Kändes smidigare att uppdatera genom Instagram så vi startade ett konto där men det kanske finns ett värde att ha båda.J Jocksob skrev:Hur går det? 😃
Här är Instagramkontot iaf
https://www.instagram.com/stuganiviken__?igsh=NGZrbzA4ZmF0MjZi&utm_source=qr