12 318 läst · 57 svar
12k läst
57 svar
Renoverar 1950-tals off-grid-stuga
P
PappasHammare
Medlem
· Skåne län
· 2 023 inlägg
PappasHammare
Medlem
- Skåne län
- 2 023 inlägg
Jag hade själv samma problem och kollade lite vad det skulle kosta och jag fick pris på 20000+ för 80m2
Så vi tog små skopor och öste i hinkar som vi sen tog ut ur huset.
Om du ska öppna upp i tak så kommer du få alla stödben synliga och varför då inte bara riva ner hela undertaket så kommer all spån?
Om du ska öppna upp i tak så kommer du få alla stödben synliga och varför då inte bara riva ner hela undertaket så kommer all spån?
Undertaket ska rivas men kommer bli svårt om jag inte tömmer spånet först. Måste få det ur vägen för att se vad jag gör.P PappasHammare skrev:Jag hade själv samma problem och kollade lite vad det skulle kosta och jag fick pris på 20000+ för 80m2
P
PappasHammare
Medlem
· Skåne län
· 2 023 inlägg
PappasHammare
Medlem
- Skåne län
- 2 023 inlägg
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 769 inlägg
Det där blir nog inte så snyggt att öppna upp till nock heller. Jag hade låtit spånet ligga kvar och isolerat råsponten utvändigt. Varmvind är nice!
Vi får leva med att stödbenen kommer synas. Kanske kan göra något fräckt av det, typ bygga in led lights i dom eller nåt.P PappasHammare skrev:Jag hade själv samma problem och kollade lite vad det skulle kosta och jag fick pris på 20000+ för 80m2
Medlem
· Västra Götaland
· 68 inlägg
Medlem
· Västra Götaland
· 68 inlägg
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 769 inlägg
blir lövblås bättre än en rejäl grovdammsugare med grovavskiljare?
Medlem
· Västra Götaland
· 68 inlägg
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 769 inlägg
Medlem
· Västra Götaland
· 68 inlägg
Det var synd. Var den batteridriven, så förstår jag det, men en 1600-2000 W borde kunna fungera. Vad jag kan se så har du likadan takstol och krypvind som vi har. Även skorstensmuren ser lika dan ut.
Bör nämna att det lät inte så bra i maskinen när jag använde den, misstänker att det finns ett roterande blad som ska strimla sönder löv, den gillade inte sågspån lät det som.T Thomas Buskhagen skrev:
Intressant. Har ni öppet till nock?