272 853 läst · 1 333 svar
273k läst
1,3k svar
Renovera suterränghus
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Duschblandare, tvättfat å komodd på plats, bara å ansluta handfatet och toaletten till vatten..
Logga in
Skapa konto
och sedan koppla in det i källaren!
Länge sedan jag gjorde någon uppdatering men här kommer en iallafall.
På grund av att rensluckan till avloppet från köket inte var åtdrsgen så har vatten läkt ut och runnit ner under klickgolvet i lilla toaletten i källaren. Därför beslutades att lyfta ut toastolen, riva bort vinyl golvet, låta det torka och sedan lägga klinker.
Klinkern kommer från byggmax, 2 paket totalt ca 280 kronor, 5 kilo fog för ca 150 spänn och sedan 2 svarta siliconetuber, 200 kronor. Kakelfix hade jag kvar sedan köket så den var noll kronor extra.
Avloppsröret är numera inklätt i en låda som jag spacklade och sedan använt en blöt roller och rollat för att få en yta som inte är helt olik de putsade väggarna på toaletten.
Kvarstår målning, belysning, undertak, avloppet till tvättstället och sen å ställa tronen på sin plats igen.
På grund av att rensluckan till avloppet från köket inte var åtdrsgen så har vatten läkt ut och runnit ner under klickgolvet i lilla toaletten i källaren. Därför beslutades att lyfta ut toastolen, riva bort vinyl golvet, låta det torka och sedan lägga klinker.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Avloppsröret är numera inklätt i en låda som jag spacklade och sedan använt en blöt roller och rollat för att få en yta som inte är helt olik de putsade väggarna på toaletten.
Kvarstår målning, belysning, undertak, avloppet till tvättstället och sen å ställa tronen på sin plats igen.
Det händer saker i huset även om jag inte har uppdaterat på länge!
Till exempel har toaletten i källaren nästan blivit färdig, det som saknas är undertak, ordentlig belysning, heldraget vattenrör till toaletten och en tröskel sen är den helt färdig!
Logga in
Skapa konto
Till exempel har toaletten i källaren nästan blivit färdig, det som saknas är undertak, ordentlig belysning, heldraget vattenrör till toaletten och en tröskel sen är den helt färdig!
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Det pågår limning av heltäckningsmatta i källartrappan!
Resultatet blir faktiskt skitfint även om jag fått små glipor mellan matta och kant ibland!
Översta steget tar jag sist med det som blir över!
Vad har du för matta i trappan? Verkar betydligt enklare att göra detta än att ta bort nuvarande matta och skrapa och måla. Dock knakar vår trappa nått infernaliskt så det behöver nån form av åtgärd också.
Jag köpte en billig heltäckningsmatta på happy homes som jag limmar med nån form av vanligt mattlim som jag grinade till mig av mattläggaren som gjorde vårt badrum. Limet är mera som klister än lim för det tar lång tid att hårda. Vår trappa knarrar också men jag tänker eventuellt dra i några trallskruvar från baksidan av den eftersom det är både lätt att komma åt och lätt att se hur den ska skruvas ihop.JA”Snabbe” skrev:
På källargolvet lägger jag sedan 60x60 plattor av heltäckningsmatta som jag beställt på byggmax och som kommer att andas i skarvarna så att fukt inte blir något problem.
Dock kommer inte färgerna att stämma till hundra men det tar jag som det är!
Men det tar nå fruktansvärt med tid både att skära till bitarna och sen att limma dom för jag har bara tvingar till max två steg i taget och limmet ska dessutom lufta ca 30 minuter innan man sätter mattan på steget, jag för limmar både matta och steg!JA”Snabbe” skrev:
Före och efter!
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Jag har även fått ut mattan på källargolvet. Det blev kalasbra!
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto