Nej, allt är inbyggt i väggarna/bjälklaget. Fördelare och slangarna upp till tvättställ är det enda utanpåliggande.
Står man och tittar på en blandare framifrån så är väl i princip alltid varmvatten på vänster sida. Rören är dragna på samma sätt. Antar att det är standard men det har jag ingen riktig koll på.
Står man och tittar på en blandare framifrån så är väl i princip alltid varmvatten på vänster sida. Rören är dragna på samma sätt. Antar att det är standard men det har jag ingen riktig koll på.
Sådär nu är det klart inför vintern ute och dags att krypa in och på allvar börja ta tag i badrummet.
jag har mätt golvreglarna som är 2” 7”, dvs 50x175mm. Spännvidden i badrummet är 220 cm.
Jag läser branschreglerna och tabellen gäller bara regeldimensionen 45x220.
Min fråga är alltså om jag måste förstärka mitt bjälklag för att kunna flytspackla och lägga klinkers?
jag har mätt golvreglarna som är 2” 7”, dvs 50x175mm. Spännvidden i badrummet är 220 cm.
Jag läser branschreglerna och tabellen gäller bara regeldimensionen 45x220.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Min fråga är alltså om jag måste förstärka mitt bjälklag för att kunna flytspackla och lägga klinkers?
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Vilken är det bästa tiden för att renovera badrummet?
Badrum -
Hur pass akut är det att renovera badrum från 70-tal som verkar OK?
Badrum -
Nyrenoverat badrum fall
Badrum -
Sätta in fönster i nyrenoverat badrum
Badrum -
Hej!Jag skall renovera mitt badrum,badkarsblandaren är från 80 talet.Tog måttet cc40mm,utanpåliggande rör.Vilken blandraren skall jag ha.🤔
Badrum