Dowser4711 Dowser4711 skrev:
Av vad du skriver här så har du *försökt* reklamera det till dem, men du har inget bevis på att de verkligen har tagit mot den.
Ludde Jakobsson Ludde Jakobsson skrev:
Jag har mejlat honom
har försökt ringa honom där jag märker att han spärrat mig.
Sedan har jag skickat brev till honom
Efter en snabb genomläsning tycker jag TS verkar ha gjort mer än tillräckligt.

Men det är din skyldighet att visa att du har kontaktat honom.
Om han nekar till att ha fått informationen så finns det inget i ovanstående som faktiskt bevisar att han har fått det.
Måste man verkligen "bevisa" på det sätt du skriver? Räknas inte ett vanligt brev skickat till rätt adress tillräckligt för en korrekt reklamation?

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
H Håbbe01 skrev:
Varför ställer du inte frågan direkt till din vän advokaten?
Varför tror du att TS inte även gör det?

Jag kan tillägga att jag även kontrollerat att telefonnumret som jag ringt fortfarande brukas av hantverkaren genom att prova att swisha 1 krona till hans nummer. Denna metod har jag använt mig av tidigare då jag vill kontrollera att personer är den som dom utger sig att vara. Då får man svart på vitt i Mobilt bankid att hen är hen.

Sedan vill jag kommentera det här med rek. Om jag av någon anledning låg risigt till så skulle jag aldrig hämta ut ett rekbrev, så det skulle antagligen kosta mig 100 kronor (eller vad det nu kostar) och sedan skulle jag få det i retur.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
R
Rekbrev bör man skicka i tidigt skede i en sån process annars är det meningslöst, för hen lär bli misstänksam om hen håller sig undan om någon jagar/söker en på alla fronter..
Men börjar man med ett rekbrev så brukar den bli uthämtad är min upplevelse..

R Rejäl skrev:
Rekbrev bör man skicka i tidigt skede i en sån process annars är det meningslöst, för hen lär bli misstänksam om hen håller sig undan om någon jagar/söker en på alla fronter..
Men börjar man med ett rekbrev så brukar den bli uthämtad är min upplevelse..
Det har du rätt i, men man kanske inte förväntar sig utfallet.. Hade jag förväntat mig utfallet hade jag nog skickat rekbrev. Nu skall jag prova ett nytt sätt att kommunicera och det är genom att skicka en swishförfrågan på en krona där jag ber honom kontakta mig. Jag skall se om han nekar förfrågan.

• Gilla
cpalm
  • Laddar…
Jag skall se om han nekar förfrågan.
Tro du inte bara den ignoreras, eller missförstår jag? Är inte så insatt i hur dessa fungerar.

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
C
Nu skall jag prova ett nytt sätt att kommunicera
Varför inte en delgivning? Eller stäm, så får myndigheterna sköta delgivningen.

Har du provat ringa från nån annans telefon? Kan ju vara ett sätt att komma fram om han blockat ditt nummer

• Gilla
Ludde Jakobsson
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Varför inte en delgivning? Eller stäm, så får myndigheterna sköta delgivningen.
Jag är kanske lite mjuk :). Men bra ide. Skall fundera på den under helgen

Krikkan Krikkan skrev:
Har du provat ringa från nån annans telefon? Kan ju vara ett sätt att komma fram om han blockat ditt nummer
Ja, bra ide. Jag ringer från ett annat nummer. Tack.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.