2 158 läst · 39 svar
2k läst
39 svar
Reklamera köp från enskild firma som är avregistrerad
Dowser4711 skrev:
Ludde Jakobsson skrev:
Ludde Jakobsson skrev:
Efter en snabb genomläsning tycker jag TS verkar ha gjort mer än tillräckligt.Ludde Jakobsson skrev:
Dowser4711 skrev:
Måste man verkligen "bevisa" på det sätt du skriver? Räknas inte ett vanligt brev skickat till rätt adress tillräckligt för en korrekt reklamation?Dowser4711 skrev:
Jag kan tillägga att jag även kontrollerat att telefonnumret som jag ringt fortfarande brukas av hantverkaren genom att prova att swisha 1 krona till hans nummer. Denna metod har jag använt mig av tidigare då jag vill kontrollera att personer är den som dom utger sig att vara. Då får man svart på vitt i Mobilt bankid att hen är hen.
Sedan vill jag kommentera det här med rek. Om jag av någon anledning låg risigt till så skulle jag aldrig hämta ut ett rekbrev, så det skulle antagligen kosta mig 100 kronor (eller vad det nu kostar) och sedan skulle jag få det i retur.
Sedan vill jag kommentera det här med rek. Om jag av någon anledning låg risigt till så skulle jag aldrig hämta ut ett rekbrev, så det skulle antagligen kosta mig 100 kronor (eller vad det nu kostar) och sedan skulle jag få det i retur.
Rekbrev bör man skicka i tidigt skede i en sån process annars är det meningslöst, för hen lär bli misstänksam om hen håller sig undan om någon jagar/söker en på alla fronter..
Men börjar man med ett rekbrev så brukar den bli uthämtad är min upplevelse..
Men börjar man med ett rekbrev så brukar den bli uthämtad är min upplevelse..
Det har du rätt i, men man kanske inte förväntar sig utfallet.. Hade jag förväntat mig utfallet hade jag nog skickat rekbrev. Nu skall jag prova ett nytt sätt att kommunicera och det är genom att skicka en swishförfrågan på en krona där jag ber honom kontakta mig. Jag skall se om han nekar förfrågan.R Rejäl skrev:
Liknande trådar
-
Har ni köpt hus från Husverket? Era erfarenheter?
Hustillverkare -
Göra om från korsomkopplare till dimmer alt. Plejd
El -
Hur kopplar jag vidare från denna kulventil? Comisa till Vatette
Vatten & Avlopp -
Badrum: kopparrör från golv upp till golvvärmeshunten?
Badrum -
Rostig koppling i värmesystem från 50-talet
Värme allmänt