Dräneringsrör kopplat till en radonsug. Ovanför slangen sätter du åldersbeständig plast som du tejpar i skarvarna och mot grundmuren, täck alltså hela marken i krypgrunden. Så har du separerat luften du drar in och markradonen. Ingen lösning jag vet fungerar men det känns logiskt att det skulle fungera.Amaar från Eskilstuna skrev:
kolla videon jag tror ålderbeständig plats finns redanS Screew skrev:Dräneringsrör kopplat till en radonsug. Ovanför slangen sätter du åldersbeständig plast som du tejpar i skarvarna och mot grundmuren, täck alltså hela marken i krypgrunden. Så har du separerat luften du drar in och markradonen. Ingen lösning jag vet fungerar men det känns logiskt att det skulle fungera.
Allvetare
· Tullinge
· 6 003 inlägg
Det ser inte ut att ligga åldersbeständig plast över allt. Då gör den ingen större nytta. Men det är svårt att se.
men jag skulle öppna upp de ventilations öppningar som finns. Det kommer nog att hjälpa ganska bra utan att det kostar något.
Börja där.
men jag skulle öppna upp de ventilations öppningar som finns. Det kommer nog att hjälpa ganska bra utan att det kostar något.
Börja där.
Så då är mitt värde mycket bra?H HEM2121 skrev:
Vaddå ska stå en siffra framför tecknet?H HEM2121 skrev:
”<20” står i detta fallet ”för att det uppmätta värdet är mindre än 20 Bq per kubikmeter”, men exakt hur mycket mindre det är framgår inte.
Om det ska stå något framför så är det följande som det ska stå; ”0≤x<20”.
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 4 855 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 4 855 inlägg
Det är ju ett tänkt 0. Men jag är siffernörd så haka inte upp dig på det.Demmpa skrev:
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 4 855 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 4 855 inlägg
Mätföretaget kan inte presentera något exakt mätvärde utan det enda som kan presenteras på TS mätning är att radonhalten är mindre än 20 Becquerel per kubikmeter luft.H HEM2121 skrev:
Så exakt hur ska det skrivas på TS papper?
Edit:
”Istället används ofta ”större än eller lika med” ( ≥ ) som motsats till ”mindre än”. Om barnet, enligt det tidigare exemplet, inte får ta fler än två kex så innebär det att barnet får högst två kex. En sådan relat- ion brukar beskrivas med ”mindre än eller lika med” ( ≤ ). I exemplet med barnet som får kex skulle vi kunna skriva med symboler: antal kex som barnet får ta ≤ 2.”
Se mitten av sida 3,
https://larportalen.skolverket.se/L...kmeny/tabA/Artiklar/A1-3_06A_04_Likheter.docx
Redigerat:
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 4 855 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 4 855 inlägg
Nu svarade du fel person/inlägg.Demmpa skrev:Mätföretaget kan inte presentera något exakt mätvärde utan det enda som kan presenteras på TS mätning är att radonhalten är mindre än 20 Becquerel per kubikmeter luft.
Så exakt hur ska det skrivas på TS papper?
Edit:
”Istället används ofta ”större än eller lika med” ( ≥ ) som motsats till ”mindre än”. Om barnet, enligt det tidigare exemplet, inte får ta fler än två kex så innebär det att barnet får högst två kex. En sådan relat- ion brukar beskrivas med ”mindre än eller lika med” ( ≤ ). I exemplet med barnet som får kex skulle vi kunna skriva med symboler: antal kex som barnet får ta ≤ 2.”
Se mitten av sida 3,
[länk] åk1-3/6_sociomatematiskanormer/material/flikmeny/tabA/Artiklar/A1-3_06A_04_Likheter.docx
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 4 855 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 4 855 inlägg
Jag har inte skrivit att det är fel, det har du fått om bakfoten. Ibland skrivs det ut, ibland inte. Är det självklart så brukar det inte skrivas ut. Titta på länken så tror jag att du förstår mer. Nu sätter vi punkt, inget mer svar från mig.Demmpa skrev: