Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 104 andra personer som har gjort quizet "Verktygets smeknamn?"
 
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 186 andra personer som har gjort quizet "Verktygets smeknamn?"
 
Jag fick 8/10 rätt, vilket är bättre än 68 andra personer som har gjort quizet "Verktygets smeknamn?"
 
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 223 andra personer som har gjort quizet "Verktygets smeknamn?"
 
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 138 andra personer som har gjort quizet "Verktygets smeknamn?"

Jag hade fel på liggbrädan, var lite försynt så gissade på "piga". 👰

I vilken bygghandel kallar man tigersåg för "reciprok såg"?
 
  • Gilla
Patrik440 och 1 till
  • Laddar…
Man kanske ska sluta kalla liggbrädor för "hora" och Byggahus kanske inte ska medverka till sånt?

Man undrar ju varför det är just ett sånt namn och inte sylar man kallar för "mikropenisar" eller nåt.

Tror inte det finns någon som inte har komplex som kallar en liggbräda för "hora" i alla fall. Det är inte kvinnors fel att du är olycklig.
 
  • Gilla
  • Wow
  • Älska
  • Haha
Krux och 17 till
  • Laddar…
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Man kanske ska sluta kalla liggbrädor för "hora" och Byggahus kanske inte ska medverka till sånt?

Man undrar ju varför det är just ett sånt namn och inte sylar man kallar för "mikropenisar" eller nåt.

Tror inte det finns någon som inte har komplex som kallar en liggbräda för "hora" i alla fall. Det är inte kvinnors fel att du är olycklig.
22281968_10214094502065013_6617469645206522456_n.jpg
 
  • Gilla
  • Wow
  • Älska
  • Arg
jonmo och 8 till
  • Laddar…
W whak skrev:
[bild]
Jätteroligt du är en riktig underhållare. Ha! Lättkränkt! Helt nytt skämt också, jag vrider mig av skratt. Ska bara återhämta mig från din hysteriska lustighet så ska jag försöka svara.

Unga tjejer som läser detta eller kommer till en arbetsplats där man kallar liggbrädor för horor, tror du att dom känner sig välkomna?

Du förstår uppenbarligen inte problemet men det kan vara obehagligt att vara den enda tjejen i ett sådant sammanhang när gubbarna kallar liggbrädan för hora.

Du är inte rolig. Trösten är att ni är utdöende.
 
  • Gilla
  • Haha
Krux och 6 till
  • Laddar…
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Jätteroligt du är en riktig underhållare. Ha! Lättkränkt! Helt nytt skämt också, jag vrider mig av skratt. Ska bara återhämta mig från din hysteriska lustighet så ska jag försöka svara.

Unga tjejer som läser detta eller kommer till en arbetsplats där man kallar liggbrädor för horor, tror du att dom känner sig välkomna?

Du förstår uppenbarligen inte problemet men det kan vara obehagligt att vara den enda tjejen i ett sådant sammanhang när gubbarna kallar liggbrädan för hora.

Du är inte rolig. Trösten är att ni är utdöende.
nu vet jag inte hur många arbetsplatser som 2024 använder en liggbräda.
den används väl oftast i privata garage.

bara för att den har ett smeknamn så behöver den inte användas i alla sammanhang.
 
W whak skrev:
nu vet jag inte hur många arbetsplatser som 2024 använder en liggbräda.
den används väl oftast i privata garage.

bara för att den har ett smeknamn så behöver den inte användas i alla sammanhang.
Jag röstar för att vi slutar använda såna smeknamn som kan göra tjejer obekväma eller som är på någons bekostnad. Det är inte så att det kan vara superviktigt för någon att den måste heta "hora".
Och du får gärna kalla den "hora" om du vill men jag tycker inte Byggahus ska göra det och jag tycker inte du ska göra det när någon är där som kan ta illa vid sig.
 
  • Gilla
mrsnhp och 2 till
  • Laddar…
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Jag röstar för att vi slutar använda såna smeknamn som kan göra tjejer obekväma eller som är på någons bekostnad. Det är inte så att det kan vara superviktigt för någon att den måste heta "hora".
Och du får gärna kalla den "hora" om du vill men jag tycker inte Byggahus ska göra det och jag tycker inte du ska göra det när någon är där som kan ta illa vid sig.
Det är väl ingen som har sagt att det är viktigt att kalla den för hora.
jag brukar med handen på hjärtat oftast kalla den för rullbräda, senast i våras skrev och sade jag så när jag sålde min på blocket.
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
R
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 173 andra personer som har gjort quizet "Verktygets smeknamn?"
Ordet för tigersåg har jag aldrig sett eller hört🤔
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
W whak skrev:
Det är väl ingen som har sagt att det är viktigt att kalla den för hora.
jag brukar med handen på hjärtat oftast kalla den för rullbräda, senast i våras skrev och sade jag så när jag sålde min på blocket.
Det var skönt att höra. Jag tycker det är ett bättre namn. Och mer lämpligt i ett sånt sammanhang.
 
  • Gilla
Lennart 57 och 1 till
  • Laddar…
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Det var skönt att höra. Jag tycker det är ett bättre namn. Och mer lämpligt i ett sånt sammanhang.
en fråga bara , är det enligt dig ok att använda "strippa" och "grispitt" på arbetsplatsen ?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.