Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 322 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om kärnkraft?"

Jag som ändå har varit i branschen i 13 år lyckades inte få alla rätt. Missade vad icke-experten och åsiktsmaskinen Greta Thunberg hade för åsikt i frågan.
 
  • Haha
  • Gilla
Mikael_L och 3 till
  • Laddar…
AllramEest
D Daniel 109 skrev:
Jag fick klart sämre än jag trodde att jag skulle få på den här. En fråga svarade jag fel på för att jag förutsatte att den var felställd, men det var den inte. Fråga 5 saknar däremot det korrekta svaret.
Nä de gör den inte. De du tänker på som orsaken som också lyftes upp i media som orsak är en följd av det rätta svaret
 
Viss det rätta svaret var ju en händelse som inte orsakade skadan i sig. Det var en annan händelse som man inte klarade av, även om det finns en koppling mellan dem.
 
Helt klart att 5:an är rätt, det var varken vulkanutbrott eller en cyklon, jag tror någon läste tsunami där det stod cyklon?
 
P Plutus skrev:
Helt klart att 5:an är rätt, det var varken vulkanutbrott eller en cyklon, jag tror någon läste tsunami där det stod cyklon?
Nej, jag menade inte att något av de andra svaren var rätt. Jag menade att alla tre var fel.
 
D Daniel 109 skrev:
Nej, jag menade inte att något av de andra svaren var rätt. Jag menade att alla tre var fel.
Vad skulle varit rätt svar enligt dig?
 
Jag menar att tsunamin var orsaken. Den var visserligen orsakad av jordbävningen i det här fallet.
 
D Daniel 109 skrev:
Jag menar att tsunamin var orsaken. Den var visserligen orsakad av jordbävningen i det här fallet.
Jag tycker att det var översvämningen som var orsaken. Eller var det vattnet? eller var skyddsmuren för låg.
Eller var det månen som med sin dragningskraft som utlöste jordbävningen.

Du har tre? svarsalternativ i quizzen. Välj det som passar!
 
  • Gilla
useless
  • Laddar…
Jag fick 8/10 rätt, vilket är bättre än 279 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om kärnkraft?"

Trodde vi har 6 reaktorer i drift?
 
Frågan skulle definitivt blivit svårare med alternativen, jordbävning, tsunami, kortslutning i kylssystemet :)
 
J Jeppson skrev:
Jag fick 8/10 rätt, vilket är bättre än 279 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om kärnkraft?"

Trodde vi har 6 reaktorer i drift?
Men frågan var hur många verk som finns. Inte reaktorer.
 
D Daniel 109 skrev:
Men frågan var hur många verk som finns. Inte reaktorer.
Så är det, tolkade fel helt enkelt..
 
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 526 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om kärnkraft?"

Jobbar på kärnkraftverk just nu, så något annat hade varit pinsamt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.