4 606 läst · 79 svar
5k läst
79 svar
Quiz: Vad kan du om kärnkraft?
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 322 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om kärnkraft?"
Jag som ändå har varit i branschen i 13 år lyckades inte få alla rätt. Missade vad icke-experten och åsiktsmaskinen Greta Thunberg hade för åsikt i frågan.
Jag som ändå har varit i branschen i 13 år lyckades inte få alla rätt. Missade vad icke-experten och åsiktsmaskinen Greta Thunberg hade för åsikt i frågan.
AllramEest
Renoverare
· Stockholms län
· 106 inlägg
AllramEest
Renoverare
- Stockholms län
- 106 inlägg
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 382 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om kärnkraft?"
Medlem
· Sverige
· 5 222 inlägg
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 384 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om kärnkraft?"
Nä de gör den inte. De du tänker på som orsaken som också lyftes upp i media som orsak är en följd av det rätta svaretD Daniel 109 skrev:
Viss det rätta svaret var ju en händelse som inte orsakade skadan i sig. Det var en annan händelse som man inte klarade av, även om det finns en koppling mellan dem.
Jag menar att tsunamin var orsaken. Den var visserligen orsakad av jordbävningen i det här fallet.
Jag tycker att det var översvämningen som var orsaken. Eller var det vattnet? eller var skyddsmuren för låg.D Daniel 109 skrev:
Eller var det månen som med sin dragningskraft som utlöste jordbävningen.
Du har tre? svarsalternativ i quizzen. Välj det som passar!