Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 1 000 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om kärnkraft?"
Jaha! Det bevisar med styrka att jag besitter kunskap nog att avgöra kärnkraftens omedelbara avveckling. Och därmed så jämt!;)
 
kulle
B
Jag fick 8/10 rätt, vilket är bättre än 1 625 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om kärnkraft?"
Första frågan är en slamkrypare. Rätta svaren är 3 och 6 beroende på hur man definierar ett kärnkraftverk.
 
Mikael_L
J Jeppson skrev:
Jag fick 8/10 rätt, vilket är bättre än 279 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om kärnkraft?"

Trodde vi har 6 reaktorer i drift?
Jag missade också det där av bara farten, tänkte reaktorer, men frågan var antal verk. Ett av våra kärnkraftverk har 3 reaktorer.
Sen missade jag antal skyddsbarriärer, det hade jag faktiskt ingen aning om innan.

Så 8 av 10 blev det för mig också, ett slarvfel, ett okunskap.

Jag tyckte det fanns lite slamkrypare. Transmuteras det t.ex. inte lite i reaktoerna också. Var det en tsunami eller ...?
Men det var å andra sidan ändå ganska självklart vad som var de rätta svaren.
 
Mikael_L
Logad Logad skrev:
Jag fick 8/10 rätt, vilket är bättre än 1 625 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om kärnkraft?"
Första frågan är en slamkrypare. Rätta svaren är 3 och 6 beroende på hur man definierar ett kärnkraftverk.
Nej, en reaktor är en rätt tydlig definition och ett kärnkraftverk är en annan ganska tydlig definition, tycker jag i alla fall. Även om jag nu ändå svarade fel, för att jag inte tänkte till. ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.