6 939 läst · 138 svar
7k läst
138 svar
Quiz: Säkringar i elcentralen - har du koll?
N
Nalleman64
Medlem
· Östergötland
· 1 613 inlägg
Nalleman64
Medlem
- Östergötland
- 1 613 inlägg
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 455 andra personer som har gjort quizet "Säkringar i elcentralen - har du koll?"
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 497 andra personer som har gjort quizet "Säkringar i elcentralen - har du koll?"
Vet inte om det var extra lätt eller om det var för nära mitt f.d. yrkesliv ( dock ej elektriker ).
Vet inte om det var extra lätt eller om det var för nära mitt f.d. yrkesliv ( dock ej elektriker ).
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 385 andra personer som har gjort quizet "Säkringar i elcentralen - har du koll?"
Missade på vilken metall det kunde vara i smältsäkringar.
Missade på vilken metall det kunde vara i smältsäkringar.
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 543 andra personer som har gjort quizet "Säkringar i elcentralen - har du koll?"
Annars skulle jag skämmas.
Annars skulle jag skämmas.
Medlem
· Södermanlands län0
· 972 inlägg
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 656 andra personer som har gjort quizet "Säkringar i elcentralen - har du koll?"
Renoverare
· Kalmar
· 2 828 inlägg
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 499 andra personer som har gjort quizet "Säkringar i elcentralen - har du koll?"
Körde på materialfrågan
Körde på materialfrågan
Administrator
· Skåne
· 6 536 inlägg
Jag fick 7 av 10 rätt. Trodde jag skulle få 9 rätt.
Fury
Teoretisk byggare
· Yttre skärgården
· 163 inlägg
Fury
Teoretisk byggare
- Yttre skärgården
- 163 inlägg
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 690 andra personer som har gjort quizet "Säkringar i elcentralen - har du koll?"
💡
💡
Fråga nr 2 är väl högst tveksam, det som till vardags kallas för "automatsäkring" är ju eg en dvärgbrytare 🤔 Nu var ju de andra alternativen ännu mer fel så iofs spelade det ingen roll.
Fråga nr 10 år också lustig, i de flesta felsökningsscheman från elbolag osv så rekommenderar man att om en säkring utlöser så ersätter man den med en med samma amperetal, alternativt återställer om det är en dvärg/automat. Går säkringen inom kort tid igen så påbörjar man felsökning.
Fråga nr 10 år också lustig, i de flesta felsökningsscheman från elbolag osv så rekommenderar man att om en säkring utlöser så ersätter man den med en med samma amperetal, alternativt återställer om det är en dvärg/automat. Går säkringen inom kort tid igen så påbörjar man felsökning.