16 971 läst · 256 svar
17k läst
256 svar
Quiz: Kan du hantera elcentralen?
Jag fick 11/11 rätt, vilket är bättre än 2 969 andra personer som har gjort quizet "Kan du hantera elcentralen?"
Elektroniktokig
· Västra Götaland
· 671 inlägg
Jag fick 11/11 rätt, vilket är bättre än 3 405 andra personer som har gjort quizet "Kan du hantera elcentralen?"
Jag fick 10/11 rätt, vilket är bättre än 2 877 andra personer som har gjort quizet "Kan du hantera elcentralen?"
Jag fick 11/11 rätt, vilket är bättre än 3 546 andra personer som har gjort quizet "Kan du hantera elcentralen?"
Jag fick 11/11 rätt, vilket är bättre än 3 901 andra personer som har gjort quizet "Kan du hantera elcentralen?"
Hade ju varit pinsamt att svara fel eftersom jag arbetar som säljare på Rexel. Kunderna skulle nog fått sig ett gott skratt
Hade ju varit pinsamt att svara fel eftersom jag arbetar som säljare på Rexel. Kunderna skulle nog fått sig ett gott skratt
Administrator
· Skåne
· 6 542 inlägg
Jag fick 8/11 rätt, vilket är bättre än 1 437 andra personer som har gjort quizet "Kan du hantera elcentralen?"
Inte jättenöjd med mitt resultat. Blev lurad att svara fel på en fråga.
Inte jättenöjd med mitt resultat. Blev lurad att svara fel på en fråga.
Jag fick 11/11 rätt, vilket är bättre än 4 206 andra personer som har gjort quizet "Kan du hantera elcentralen?"
Jag fick 10/11 rätt, vilket är bättre än 3 498 andra personer som har gjort quizet "Kan du hantera elcentralen?"
Jag fick 11/11 rätt, vilket är bättre än 4 238 andra personer som har gjort quizet "Kan du hantera elcentralen?"
Vore väl pinsamt annars...
Vore väl pinsamt annars...
Kan vara men det är ovanligt, utom i Göteborg tydligen. Normalt sett är serviser 6 eller 10 kvadrat som avsäkras 35A i nätägarens kabelskåp, och för att få selektivitet kan man inte ha högre än 25A huvudsäkringar, och dessutom är det oftast gänga 2 säkringsapparater i mätarskåp.L lilstugan skrev:
Jag fick 11/11 rätt, vilket är bättre än 4 323 andra personer som har gjort quizet "Kan du hantera elcentralen?"
Jag fick 10/11 rätt, vilket är bättre än 3 603 andra personer som har gjort quizet "Kan du hantera elcentralen?"
Tog fel på max huvudsäkring. 25A verkar lite. Men det är kanske vad man max kan byta till?
Tog fel på max huvudsäkring. 25A verkar lite. Men det är kanske vad man max kan byta till?