16 970 läst · 256 svar
17k läst
256 svar
Quiz: Kan du hantera elcentralen?
Jag fick 9/11 rätt, vilket är bättre än 466 andra personer som har gjort quizet "Kan du hantera elcentralen?"
Jag fick 9/11 rätt, vilket är bättre än 481 andra personer som har gjort quizet "Kan du hantera elcentralen?"
Självbyggare
· Stockholm
· 9 897 inlägg
Inte så stora villor egentligen, ganska normalstora med dagens mått. Många av dem är dock byggda som villa (källare plus bottenvåning) med en uthyrningslägenhet en trappa upp. Därmed så maxade man anslutningen till villorna och satte individuella centraler för huset och uthyrningslägenheten. Men ett våningsplan är alldeles för litet ned dagens måttstock så ytterst få hyr ut en våning.Fotografen skrev:
På 50-talet så sov min farfar på en väggfast fällbar bänk i farstun, så trångbodda var de med sina fem barn. Senare hade de råd med en 60-talsvilla och alla fick en egen säng i alla fall (men bara fyra sovrum ändå, så deras dotter fick eget rum medan pojkarna fick vara två per rum).
Jag fick 8/11 rätt, vilket är bättre än 273 andra personer som har gjort quizet "Kan du hantera elcentralen?"
Jag fick 11/11 rätt, vilket är bättre än 1 003 andra personer som har gjort quizet "Kan du hantera elcentralen?"
Jag fick 10/11 rätt, vilket är bättre än 787 andra personer som har gjort quizet "Kan du hantera elcentralen?"
Jag trodde JFB var krav på tidigare.
Jag trodde JFB var krav på tidigare.
Jag fick 11/11 rätt, vilket är bättre än 1 028 andra personer som har gjort quizet "Kan du hantera elcentralen?"