KnockOnWood skrev:
Min Polska leverantör lämnade sju års garanti på våra träfönster.
Hej!
Inte för att vara sån men om dina fönster går sönder om 6 år så vill jag gärna höra hur tillmötesgående den Polska leverantören är.

mvh
 
Alpha1: Inte för att vara sån, men om sex år är fönstren tretton ;)
 
  • Gilla
Garningen och 3 till
  • Laddar…
KnockOnWood skrev:
Alpha1: Inte för att vara sån, men om sex år är fönstren tretton ;)
Hej!
Nice, tur för dig.

Jag syftade iofs inte på ditt specifika fall, utan i allmänhet hur bra garantin verkligen gäller om man köper pvc-fönster från utlandet.

Tack.
 
Jag har köpt både stort och smått från "utlandet" (det gör väl alla numera) och har aldrig haft några problem med reklamationer.
Oftast är det ju från ett EU-land man köper, och då är det nog ganska säkert.
 
  • Gilla
namor och 1 till
  • Laddar…
Hej! vi funderar på att beställa PVC fönster 2 glas till vår balkong, men svårt och välja leverantör.www.hemfint.se har riktigt billigt men vet inte hur är kvelitet gemför med tex nordiskafönster? problemet är att nordiskafönster tar ca 2300kr för frakt.
det står U-värde 1,1 och det är helt oky.

www.nordiskafönster.se Fjord 0,98 https://www.nordiskafonster.se/fonster/pvc/fjord/oppningsbart-en-luft-fonster/5x5

och menta fönster Orginal? 1,0 https://www.mentafonster.se/produkter/fonster/inaatgaaende-foenster#i:2
priset är ca 4000 kr billigare på hemfint .

någon har erfaranhet av dessa företag?
 
M
Vi håller också på att ta in offerter och har frågat alla tre. Just nu lutar det åt lbtm.se. De har rostfria beslag istället för ytbehandlade samt har bra persienner som vi vill ha. De är också en av de billigaste vi tittat på just nu.

Nordiska fönster har fin utställning som kan vara bra att titta på.
 
Mentafönster har jag handlat en del av utan några problem.
Fick ett fönster med lite strul i ett gångjärn och ringde, kom ett nytt men posten npn dig efter.
Brukar ofta ha kampanj med 3glas eller fri frakt går nog att förhandla priset om man beställer många fönster.
 
nino skrev:
Mentafönster har jag handlat en del av utan några problem.
Fick ett fönster med lite strul i ett gångjärn och ringde, kom ett nytt men posten npn dig efter.
Brukar ofta ha kampanj med 3glas eller fri frakt går nog att förhandla priset om man beställer många fönster.
Vi ska beställa typ 6 st som går för ca 14 tusen med frakt. Vet inte om det räknas som många!!
 
Någon har sett eller köpt färgade pvc fönster? Jag är sugen på att köpa mörkgrå till balkongen. Det är heltvit med mörkgrå detaljer typ listor och så, men kanske man kunde ha valt mörkgrå ut sida på fönsterna också. Men övriga fönster är vit så kanske bli inte så bra då, men också tänker eftersom de målar kanske har inte så fin som vita har!?! Någon ha beställd kulor pvc?
 
Jag undrar dels om någon handlat från innovativa fönster?

Sen om någon vet om det finns fasta pvc fönster med karm hylsa?

Och slutligen om någon har pvc vridfönster?
 
C
Nordiska fönster har fina PVC-fönster. Jag valde dem för att de hade snygg design samt att jag ville ha smal karm och fönsterbåge vilket ofta är på tok för breda och då blir glaset litet vilket har betydelse på mindre fönster. Bra demobutik i Stockholm med supertrevlig personal. Tog Fjäll-serien.
 
Nu har vi bytt fönster och det blev från innovativa fönster (infonster.se), bortsett från lite slarv från deras sida så är jag ändå överlag väldigt nöjd. De fick även sätta in dem vilket de gjorde riktigt bra :)

Valde att köra på drutex light för att få så tunna bågar som möjligt :)
 
Är det någon som har handlat hos Drutex?
http://www.drutex-fonster.se/iglo-5-classic,18,pl.html

Vad är viktigt att tänka på när man väljer fönster?
Tätningslister
U-värdet (bör ligga på?)
Bra val att ha med ventilation spalt i ?
Garantier

Tar gärna emot tips från andra leverantörer som ni är nöjda med och lämnat bra garantier och service.

Tack på förhand!
 
Nu är det min tur o shoppa fönster och altandörr ;)

Tagit in offerter från följande företag: Lumico, Hemfint, Nordiska fönster, Lagan fönster, Infofönster
Prisspann, ~7500-12000. Billigast är Hemfint och dyrast är Lumico och resten ligger nånstans i mitten (8500-9500)
Är Lumico så pass mycket bättre/högre kvalitet? GEALAN s8000 är det jag fått pris på

Nån som har något o säga om dom olika företagen? Andra företag som jag borde ta in offert från?
Specen är enligt följande:
1 x 11x20 altandörr, 1 x 7x20 fönster, 1 x 9x13 fönster,1 x 10x13 fönster. 3-glas, fönstrena ej öppningsbara.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.