634 läst · 46 svar
634 läst
46 svar
Pump till brunn startar för ofta - lågt förtryck i expansionskärl?
Jag har använt tillhygge. Tryckt ner piggen som bara fan. Ingenting.H Harald Blåtumme skrev:
Ska be sambon handla på vägen hem.
Har den här skiten kopplad till min kompressor i nuläget - https://www.jula.se/catalog/verktyg...rktyg/tillbehorsset/tryckluftsverktyg-004352/.
Använder mig av manometern på luftpåfyllaren.
Inte för att var tyken eller misstro , men får du ner piggen ordentligt, lika som på en bilventil. Ingen kran öppen och pumpen har stannat för tryck.K Kardan79 skrev:
Japp. Trycker ner piggen längre än man brukar kunna göra på ett bildäck.J jonaserik skrev:
Har använt drivdorn för att trycka med. Lättare än med bara fingret.
Pumpen har stannat för tryck.
Ingenting öppet.
OK då kan det vara så att blåsan har klistrat sig i topp, inget ovanligt och då är det tvärnit för allt som ska in/ut genom ventilen. Den lossnar inte ens med 6 bars tryck från en kompressor. Så det blir nog att byta hela kärlet, kan bli svårt eller omöjligt att byta blåsan när den klistrat sig fast. Sorgligt men så är det.K Kardan79 skrev:
D Dilato skrev:
Du får gärna idiotförklara mig, för det förtjänar jag nog.D Dilato skrev:
Jag gjorde det först nu, i samband med att jag agerade utifrån ditt förra inlägg.
Mest för att testa, eftersom jag inte litade på manometern/luftpåfyllaren.
Vad som hände var att det började forsa ut vatten ur kranen, och då sjönk trycket.
Varje gång jag trycker i luft så kommer det mer vatten, och trycket sjunker.
Kan det vara så att gummibälgen/membranet initialt var klistrat mot toppen av kärlet (kanske av vattentryck, för att det inte fanns någon luft kvar), så när jag försiktigt tryckte i lite lite luft så hände inget mer än att ett högt tryck visades?
Men när jag körde på lite så släppte gummit och då trycks vatten ut ur kärlet och trycket sjunker?
Varje gång jag trycker i luft så fortsätter det att flöda ut vatten, och trycket sjunker mot noll.
Om gummit är helt bör tryck börja byggas upp igen till slut.
Men när jag körde på lite så släppte gummit och då trycks vatten ut ur kärlet och trycket sjunker?
Varje gång jag trycker i luft så fortsätter det att flöda ut vatten, och trycket sjunker mot noll.
Om gummit är helt bör tryck börja byggas upp igen till slut.
Då är du hemma, fortsätt tills det inte kommer vatten och trycket på mätaren står kvar, kommer det luft så är blåsan körd. Det fungerar då luften är på topp. Trycket ska sjunka då luften trycker ut vattnet och inget lufttryck blir kvar.K Kardan79 skrev:Kan det vara så att gummibälgen/membranet var klistrat mot toppen av kärlet, så när jag försiktigt tryckte i lite lite luft så hände inget mer än att ett högt tryck visades, men när jag nu körde på lite så släppte gummit och då trycks vatten ut ur kärlet och trycket sjunker? För varje gång jag trycker i luft så fortsätter det att flöda ut vatten, och trycket sjunker mot noll.