116 029 läst · 205 svar
116k läst
205 svar
Projektet Majas
Drömtrappor https://www.dromtrappor.se/ som har sin tillverkning här i VästerbottenE erikjakan skrev:
Innerdörrar var ett annat problem. Vi kunde återbruka tre av dörrarna men vi behövde ytterligare tre dörrar och då är det bara att bevaka annonser. Jag provade att köpa en modern spegeldörr men det bli inte rätt.
Alla dörrar har inte farit väl av tiden och det blev en del jobb med att reparera dörrblad och karmar
Fisklim är bra grejer
Ett tag skulle alla gamla spegeldörrar kläs med masonit och det spikades en förskräcklig massa för att fästa dessa masonitskivor
Som sagt tidigare, väggarna är varken lodräta eller vinkelräta eller lika tjocka och det behövs lite påsalningar.
Det fick bli nytillverkade handtag på dörrarna och då behövs en holk för att de inte ska glappa och hänga ner som på bilden nedan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Alla dörrar har inte farit väl av tiden och det blev en del jobb med att reparera dörrblad och karmar
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
fantastiskt att se när folk bevarar fina sakerBrännis skrev:Innerdörrar var ett annat problem. Vi kunde återbruka tre av dörrarna men vi behövde ytterligare tre dörrar och då är det bara att bevaka annonser. Jag provade att köpa en modern spegeldörr men det bli inte rätt.[bild]
[bild] [bild] [bild] [bild] Fisklim är bra grejer [bild] [bild] [bild] Ett tag skulle alla gamla spegeldörrar kläs med masonit och det spikades en förskräcklig massa för att fästa dessa masonitskivor [bild]
[bild] Som sagt tidigare, väggarna är varken lodräta eller vinkelräta eller lika tjocka och det behövs lite påsalningar.
[bild] Det fick bli nytillverkade handtag på dörrarna och då behövs en holk för att de inte ska glappa och hänga ner som på bilden nedan.
[bild]
Efter sju svåra år och åtta bedrövelser har vi äntligen sovit vår första natt i huset. Alla boytor utom badrum är klart.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Tänkte uppdatera lite för även om vi har flyttat in så finns det saker kvar att göra här. Farstukvisten revs ju i inledningen av projektet och nu när vi bor här så behövs den, i synnerhet inför vintern. Det här gjorde jag förra sommaren/hösten och det är ännu inte klart. Jag täckte in den tillfälligt med byggplywood och växthusplast som fönster inför vintern och så kommer det att vara denna vinter också då ett annat stort projekt tog min tid en stor del av vintern och försommaren. Eftersom jag började jobba igen förra hösten så är det inte samma framdrift längre.