Oldboy Oldboy skrev:
@ Kendobendo:
0-18 fraktion är väggrus. Det duger normalt inte under en betongplatta eftersom det inte är kapillärbrytande. Däremot fungerar det utmärkt som underlag till marksten/plattor, med ett tunt lager sättsand el kross som avjämningslager för sten/plattor.

Beställ ett helt lass på flak, vad du än beställer. Man kan aldrig ha för mkt sten/grus. Det är utmärkt att använda både här och där. Du kan beställa delade flak, såsom t ex ett flak väggrus samt x kbm sättsand. Tippas i två högar hemma hos dig. Ett flak brukar ligga på 10-15 ton.

Glöm släp. Sten är tungt. Det går knappt att lasta ngt innan det är övervikt.
Ja de får bli lastbil. Jag har kollat runt lite. Jag ska nog köra på plattor så de kommer bli bra. Men jag kan inte låta bli att störa mig lite på den stora prisskillnaden på växthuset. I januari 18000kr och för samma nu 29000kr. Jag väntar på en vettig rea just nu men marken kommer ta tid att fixa ändå så ingen fara.
 
D davvel skrev:
Vi är jättenöjda med vårt Maxi 4 14kvm, kul att läsa om ditt bygge. Jag håller med, växthus kan nog alltid vara större.

Jag har också automatiserat en del, Z-wave baserad värme och bevattning. Mycket grejorna blev det på montageplattan
Hej. Hur har det fungerat? Sitter och tittar lite själv på ett nybygge och är inne lite på samma lösning och bygge som du har gjort. Något du kan dela med dig om hur det har gått?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.