Sen har vi rullat in kärra efter kärra i en evighet känns det som.
Byggprojekt med skumglas på bärlager, plywoodskivor och radonslang i timmerhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skumglas fyllt i träramar för isolering av utbyggnadens golv, utan duk, med synlig radonslang.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Byggplats med skumglas på bärlager och radonslang i en träkonstruktion under uppbyggnad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vi la skumglaset direkt på bärlagret i utbygget och direkt på marken i timmerhuset. Ingen duk mellan, jag inbillar mig att absorptionen i marken blir större då. Det ligger radonslang i botten också i fall det skulle visa sig att det faktiskt finns radon i marken. Inte så troligt, men BBR kräver det.
 
J JAPLH skrev:
Det blir nog riktigt bra! Blir det lösull eller måste du köra med skivor?
Det blir lösull. Jag har fått pris på 45000 för hela taket sprutat med Hunton lösull. Runt 150 m³ skulle det gå åt så jag tyckte att priset var jättebra.
 
  • Gilla
JAPLH
  • Laddar…
Några sporadiska foton till. Det är ungefär så långt jag kommit i år. Vi åkte på Covid-19 hela familjen i mitten på december. Vi är på bättringsvägen men bygget står still och kommer nog att göra ett tag till. Pågående installationsarbete med synliga rör och kablar i ett oavslutat byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Byggarbetsplats med exponerade träbjälkar och gula skyddsrör för elinstallationer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Pågående byggprojekt med träbjälklag delvis fyllt med grus och byggmaterial synligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Interiör av ett halvfärdigt bygge med trästomme, isoleringsskivor och ett fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inre delen av ett pågående byggprojekt med isoleringsmaterial och verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
R Redlös skrev:
Det blir lösull. Jag har fått pris på 45000 för hela taket sprutat med Hunton lösull. Runt 150 m³ skulle det gå åt så jag tyckte att priset var jättebra.
Men kommer det inte trycka upp duken mor pannorna? Jag tänker att det så skulle kunna bilda fickor där fukt kan samlas.
 
J JAPLH skrev:
Men kommer det inte trycka upp duken mor pannorna? Jag tänker att det så skulle kunna bilda fickor där fukt kan samlas.
Duken är ganska spänd och vikten kommer ju neråt mot innertaket. Han som ska isolera sa att det inte skulle vara några problem, han har isolerat mot duk förut. Dessutom ligger det ett spikläkt på varje takstol mellan duken och bärläkten så även om duken buktar ut lite så kommer den inte att ligga emot så att det ansamlas vatten där.
 
  • Gilla
JAPLH
  • Laddar…
Känns som det kan blåsa in vatten mellan våderna, men det går nog bra endå
 
ByggPajken ByggPajken skrev:
Känns som det kan blåsa in vatten mellan våderna, men det går nog bra endå
De har 15 cm överlapp och klisterkant, så det är helt vattentätt. Jag tänkte tejpa på insidan också.
 
  • Gilla
ByggPajken
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.