14 526 läst · 66 svar
15k läst
66 svar
Projekt Tomtgården
Sen har vi rullat in kärra efter kärra i en evighet känns det som.
Vi la skumglaset direkt på bärlagret i utbygget och direkt på marken i timmerhuset. Ingen duk mellan, jag inbillar mig att absorptionen i marken blir större då. Det ligger radonslang i botten också i fall det skulle visa sig att det faktiskt finns radon i marken. Inte så troligt, men BBR kräver det.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Vi la skumglaset direkt på bärlagret i utbygget och direkt på marken i timmerhuset. Ingen duk mellan, jag inbillar mig att absorptionen i marken blir större då. Det ligger radonslang i botten också i fall det skulle visa sig att det faktiskt finns radon i marken. Inte så troligt, men BBR kräver det.
Några sporadiska foton till. Det är ungefär så långt jag kommit i år. Vi åkte på Covid-19 hela familjen i mitten på december. Vi är på bättringsvägen men bygget står still och kommer nog att göra ett tag till.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Duken är ganska spänd och vikten kommer ju neråt mot innertaket. Han som ska isolera sa att det inte skulle vara några problem, han har isolerat mot duk förut. Dessutom ligger det ett spikläkt på varje takstol mellan duken och bärläkten så även om duken buktar ut lite så kommer den inte att ligga emot så att det ansamlas vatten där.J JAPLH skrev:
Känns som det kan blåsa in vatten mellan våderna, men det går nog bra endå
Produkter som diskuteras i tråden